Здравейте, реших да споделя моето мнение. Преди 3 години четох темите за затапване на ЕГР и извеждане на картерните газове, но си мислех, че щом немците са го направили така, значи така трябва да е. Но след поредното чистене на интеркулер, колектори, турбина реших да огранича тая смрад която се излива обратно в системата. та ето какво направих. Не затапвах с пластини и тн, а направо премахнах ЕГР системата. Дупките на изпускателния и всмукателния колектор затапих с пригодени затова планки:
Вакумното маркуче отведох директно до клапан Н75, за да регулира само турбината:
Клапана на ЕГР нe откачих тъй като при липсата му ЕКУ-то набива грешка. Вкарах един маркуч на вход и изход, за да не влиза прах:
И последно ограничих софтуерно стойностите в ЕКУ-то с адаптация на 3-ти канал (стойности 33768)
Относно картерните газове и маслените пари взех идея от колегата ник76 и сложих спирала от ЛАДА в изпаритела с надеждата, че ще кондензира маслените изпарения и спира стичането на масло в колекторите и интеркулера. При по старите модели ВАЗ/ЛАДА тази спирала се намира в маркуча за отвеждане на картерните газове горе във филтъра. Струва 2лв. в магазина:



Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
Последна промяна от valerius на Съб 22 яну 2011 9:28, променено общо 1 път.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
Софтуерно как си реши проблемите,че не разбрах ? Клапана какво го направи,че някаква правопусна грешка си допуснал и не е ясно "не" ли е какво е ?
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
Не вдигна ли разхода в крайна сметка? Не мисля че клапан, който струва няколко стотака го слагат ей така за да се усложни системата.
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
Един написа:Не вдигна ли разхода в крайна сметка? Не мисля че клапан, който струва няколко стотака го слагат ей така за да се усложни системата.
и аз така мислех, та го търпях 3 години


Последна промяна от valerius на Съб 22 яну 2011 9:35, променено общо 2 пъти.
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
feikot написа:Софтуерно как си реши проблемите,че не разбрах ? Клапана какво го направи,че някаква правопусна грешка си допуснал и не е ясно "не" ли е какво е ?
Не премахнах. Без него набива грешка.
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
да ползвам аз темата на колегата и да попитам за пореден път - защо при помпа дюза не се препоръчва премахването на егр-а ? така съм чувал но така и не съм разбрал - защо ?
при мен е ограничен софтуерно с чип-а , но ако го махна ще се чувствам една идея по сигурен че грам изгорели газове не се връщат в мотора
а относно омасляването в кулера - след премахването на картерните газове имам по малко масло в кулера . явно е от турбината - значи ли това че заминава и как точно това масло отива там , през коя част на турбината заминава ? някоя семеринга ? възможно ли е да се смени ако е просто от някоя семеринга ? иначе си бачка на 6 , като изключим съвсем малки пикове които прави около 2000-2200 оборота .
при мен е ограничен софтуерно с чип-а , но ако го махна ще се чувствам една идея по сигурен че грам изгорели газове не се връщат в мотора
а относно омасляването в кулера - след премахването на картерните газове имам по малко масло в кулера . явно е от турбината - значи ли това че заминава и как точно това масло отива там , през коя част на турбината заминава ? някоя семеринга ? възможно ли е да се смени ако е просто от някоя семеринга ? иначе си бачка на 6 , като изключим съвсем малки пикове които прави около 2000-2200 оборота .
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
valerius написа:Един написа:Не вдигна ли разхода в крайна сметка? Не мисля че клапан, който струва няколко стотака го слагат ей така за да се усложни системата.
и аз така мислех, та го търпях 3 години :не: и не, не вдига разхода дори напротив. променя се температурата в камерата, сместа е по богата и това подобрява изгарянето, което води до намаляване на разхода, малко. Има много хубава тема за ЕГР и функциите му в един друг форум.. ето линк -->>> http://www.diesel-club.com/forum/viewto ... ?f=16&t=14 :да:
Тая тема го описва за дизелови двг. При бензиновите мисля, че е малко по-различно. Въпросът е щом без него всичко е без проблем, ЗАЩО го слагат?
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
Един написа:Въпросът е щом без него всичко е без проблем, ЗАЩО го слагат?
Екология.
Към автора:
На четвъртата снимка с пружината гледам има омаслено под нея. От там не губи ли масло или загубата е пренебрежима?
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
velinsl написа:Един написа:Въпросът е щом без него всичко е без проблем, ЗАЩО го слагат?
Екология.
Към автора:
На четвъртата снимка с пружината гледам има омаслено под нея. От там не губи ли масло или загубата е пренебрежима?
омасленото е преди монтажа, като извадих маркуча се разтече. Сега няма масло.

- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
екстра ама някой запознат да каже за помпа дюзата
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
valerius написа:velinsl написа:Един написа:
Към автора:
На четвъртата снимка с пружината гледам има омаслено под нея. От там не губи ли масло или загубата е пренебрежима?
омасленото е преди монтажа, като извадих маркуча се разтече. Сега няма масло.
Колко време караш с тази пружина и има ли ефект от нея наистина?
- valerius
- Мнения: 348
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
- Контакти:
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
Peteff написа:а относно омасляването в кулера - след премахването на картерните газове имам по малко масло в кулера . явно е от турбината - значи ли това че заминава и как точно това масло отива там , през коя част на турбината заминава ? някоя семеринга ? възможно ли е да се смени ако е просто от някоя семеринга ? иначе си бачка на 6 , като изключим съвсем малки пикове които прави около 2000-2200 оборота .
peteff няма семеринг има сигменти на оста, който задържат маслото и те се износват. Има ремонтни комплекти, но са скъпи и после трябва баланс тъй, че отиваш на вариант рециклиране. Ама карай докато изгърми и после му мисли

И все пак ти как премахна картерните газове.. на земята?
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
на земята - да . с един мъркуч ги изведох до предно дясно колело . а дупката преди турбото където отиват по принцип запуших с една тапа от шише , пасна идеално . отроре изолирбанд да не падне и това е .
мислех вариянт да слагам съд който да улавя маслото - оил катч танк - обаче си мисля че няма да върши работа и част от газовете пак си отиват към турбото и затова реших направо да ги разкарам от мотора.
искам сега и аз като теб да махна егр-а и да сложа тръба на неговото място обаче нали съм чувал че не било препоръчително ( незнайно защо ) и си карам така .
пък за маслото явно ще си карам така . като счупя турбината тогава ще мисля в какъв филм да вляза
мислех вариянт да слагам съд който да улавя маслото - оил катч танк - обаче си мисля че няма да върши работа и част от газовете пак си отиват към турбото и затова реших направо да ги разкарам от мотора.
искам сега и аз като теб да махна егр-а и да сложа тръба на неговото място обаче нали съм чувал че не било препоръчително ( незнайно защо ) и си карам така .
пък за маслото явно ще си карам така . като счупя турбината тогава ще мисля в какъв филм да вляза

- KORANDE
- Мнения: 120
- Регистриран на: Сря 07 окт 2009 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
здр.колеги да споделя и аз какво направих.сложих вапросния маслоуловител :оил катч танк:още миналото лято и да ви кажа до сега 2600км.е събрал около 30гр.във чашката.за мен не е ефективен,особено сега зимата-прави повече кондез на вода и пълни чашката .та мисля на пролет да си върна старото положение.а иначе от ЕГР-а си тече масло и цапа мотора та ме дразни,ама маи ще трябва да се примирявам. 

Последна промяна от KORANDE на Чет 27 яну 2011 20:15, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Изолиране на ЕГР, ограничаване на картерните газове
Аз пък съм с такава спирала от Лада от половин година, но въпреки това съм си извел картерните газове с мъркуч към земята.За мен това е оптималния варинт, спиралата улавя ако има пръски масло, а мъркуча отвежда гадните газове навън.Така че всеки, който е извел газовете с мъркуч навън може да сложи и спирала, пробвано е.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта