


Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
Хронологията е такава:
1. Някъде през март смених датчика за температурата на охл. течност - беше черен, купих от официален представител на VW датчик, но зелен - казаха ми ,че това е датчика за моята кола.
2. Скоро след това реших да сменя целият антифриз, защото при смяната на датчика изгубих малко и долях вода. При смяната на антифриза откачих долният маркуч от радиатора, но в двигателят остана, затова извадих термостата.
При сглобяването почистих гнездото на термостата, термостата, гуменият пръстен и тръбичката, която е върху него, с двете болтчета. Сглобих всичко, налях нов антифриз, всичко е ОК.
От тогава забелязвам следното нещо - държи 90 градуса, но при спускане температурата пада до 85,....80, а даже при спускане от Беклемето пада до около 75 градуса. Не съм обърнал внимание като смених датчика и преди да сваля термостата, дали беше така, но преди да сменя датчика не беше така.
Причините, според мен може да са 2:
1. Параметрите на зеленият датчик са различни от на черният и сега показанията са по-точни. Чувал съм, за някои датчици, че от 70-75 градуса нагоре-показват все 90.
Ако това не е вярно:
2. Гумичката на термостата не уплътнява между термостата и тръбичката, и макар и малко, антифриз преминава при затворен термостат и температурата пада.
Има ли някой наблюдение за такъв проблем?
1. Някъде през март смених датчика за температурата на охл. течност - беше черен, купих от официален представител на VW датчик, но зелен - казаха ми ,че това е датчика за моята кола.
2. Скоро след това реших да сменя целият антифриз, защото при смяната на датчика изгубих малко и долях вода. При смяната на антифриза откачих долният маркуч от радиатора, но в двигателят остана, затова извадих термостата.
При сглобяването почистих гнездото на термостата, термостата, гуменият пръстен и тръбичката, която е върху него, с двете болтчета. Сглобих всичко, налях нов антифриз, всичко е ОК.
От тогава забелязвам следното нещо - държи 90 градуса, но при спускане температурата пада до 85,....80, а даже при спускане от Беклемето пада до около 75 градуса. Не съм обърнал внимание като смених датчика и преди да сваля термостата, дали беше така, но преди да сменя датчика не беше така.
Причините, според мен може да са 2:
1. Параметрите на зеленият датчик са различни от на черният и сега показанията са по-точни. Чувал съм, за някои датчици, че от 70-75 градуса нагоре-показват все 90.
Ако това не е вярно:
2. Гумичката на термостата не уплътнява между термостата и тръбичката, и макар и малко, антифриз преминава при затворен термостат и температурата пада.
Има ли някой наблюдение за такъв проблем?
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
Това все едно аз съм го писал 

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
От както сложих зелен датчик Сега ще сменя и термостата па дано се оправи
- Cheater
- Мнения: 318
- Регистриран на: Чет 05 ное 2009 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
Колега и при мен пада температурата при продължително спускане,стига да е студено навън(под 10 градуса) и то без да съм сменявал термостата.Според мен е нормално.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
и при мен температурата падаше при спускане,но след смяна на термостата,няма никакъв проблем,дори и при минусови температури
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
Днес го смених
На 30-9-2010 ще ви кажа дали е от него проблема 


- SoManyRetards
- Мнения: 240
- Регистриран на: Сря 09 сеп 2009 17:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
При мен също пада температурата, но само зимата и то, само когато се спускам и на вън е -5 / -10 градуса.
Според мен това си е напълно нормално.Все пак, като се замислиш, ти караш с примерно над 50км/ч, студеният въздух влиза директно, а и когато температурата е под минус, става още по-студено на двигателя (бързо се охлажда).По лошо е, когато температурата се качи над 90 градуса.Карайте колите и си свиркайте.
Според мен това си е напълно нормално.Все пак, като се замислиш, ти караш с примерно над 50км/ч, студеният въздух влиза директно, а и когато температурата е под минус, става още по-студено на двигателя (бързо се охлажда).По лошо е, когато температурата се качи над 90 градуса.Карайте колите и си свиркайте.

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
С новия термостат кове 90 градуса и не мърда
Другото нещо което забелязах е лек спад на разхода.Като се сетя че си я карах така близо две години
Направо си ги сменявайте и вие.


- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
Според мен е напълно нормално когато се спускаш от баир и когато не подаваш газ да пада температурата на мотора и при е така като се спускам от хижата пада на 80 градуса и след това като почна да подавам газ и пак се оправя. По-принцип не е лошо да се смени термостат и антифриз за профилактика, но пък излишни пари само да се чудиш какво да пипнеш по колата.
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
Проблем с повишен разход нямам. От отговорите до тук виждам,че няма категорично мнение. Ще задам въпрос към специалистите по електроника - вярно ли е, че черният и зеленият датчик за температурата на охл. течност, при една и съща температура, имат различно вътрешно съпротивление и дават различни показания на таблото? Струва ми се, че отговора на този въпрос е "ключа за бараката".
- Sashko_Trg
- Мнения: 2756
- Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
- Автомобил: Audi A4 Avant
- Двигател: 2 0 TDI
- Местоположение: Търговище
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
Според мен никога неможе различно нещо да даде същите показания.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
Няма такъв филм като спадане на темп. Поне по стрелка стои твърдо на 90 градуса. Сменяте термостат и забравяте 

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
CARDI написа:Проблем с повишен разход нямам. От отговорите до тук виждам,че няма категорично мнение. Ще задам въпрос към специалистите по електроника - вярно ли е, че черният и зеленият датчик за температурата на охл. течност, при една и съща температура, имат различно вътрешно съпротивление и дават различни показания на таблото? Струва ми се, че отговора на този въпрос е "ключа за бараката".
И аз си мислех че нямам проблем с разхода но се оказа че съм в грешка.Със едно пълнене съм минал 1100км извън градско и 60км градско при страшен трафик и резервата още не ми е светнала.
Re: Термостат на Пасат, 2003г., б5,5, AWX-мотор
"С новия термостат кове 90 градуса и не мърда
Другото нещо което забелязах е лек спад на разхода.Като се сетя че си я карах така близо две години
Направо си ги сменявайте и вие."
Колега, дай малко повече информация-от къде го взе, марка,цена?


Колега, дай малко повече информация-от къде го взе, марка,цена?
Последна промяна от CARDI на Пон 04 окт 2010 13:34, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта