Здравейте колеги,
На път съм да се сдобия с VW Golf с двигател 1.9 тди - 131 к.с. и да стана съвсем реален член на клуба.
Моля кажете ми какво трябва да знам за този двигател.
Досега съм карал само бензинови автомобили и то от друга марка.
Имате ли наблюдения както от разхода, така и от подробностите около самият автомобил.
Ще съм благодарен да споделите впечатленията и опита си!
P.S. съжалявам, ако темата се повтаря



Двигател 1.9 тди - 131 к.с.
- TDI-RS
- Мнения: 679
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
- Автомобил: RS TDI
- Двигател: V6 TDI
- Местоположение: Ловеч
niks76 написа:поздрави за избора,но за кои тип мотор говориш преди 2000г или след?
много ми е интересно да споделите от практиката как се отразява оптимизирането на характеристиките / чиптунинг / върху тди относно мощността и разхода. принципно знам, че особено върху тди този ефект е доста приятен, но нека споделят тези, които наистина имат реални впечатления.
пак казвам, досега доста години карах само бензинови коли и сега съм леко босичък на тема фолксваген и особено дизел

Последна промяна от TDI-RS на Пет 29 юни 2007 13:17, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 73
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 19:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
Аз съм с ТДИ 131 коня ASZ само че на Ауди но мотора е еднакъв и при Фоклсваген.
Ако има нещо читаво ВЗЕМАЙ няма да съжаляваш. Аз от ТДИ вече не слизам.
Аз преди това имах пасат пак ТДИ но 110 коня и разликата в ускорението е голяма. Разхода на сегашния ми двигател е : извънградско до 150 км/ч -5,5 -6; градско 7 ; магистрала 180-200 км/ч 7-8 литра. Двигателя е супер еластичен а особенно на моето купе в движение на трета натискам педала на газта до дупка и гумете превъртат. Дори бях пуснал тема че съм готов да се дърпам с ГТИ ама така и не го реализирах (но все още искам). Ускорение от 0-100 прави за 8,2 сек.
Не е маловажно че този двигател е по добре обезшумен в ниските обороти от предишното ТДИ и вибрации няма никакви.
Относно чипа, ако си вземеш този тип двигател, най вероятно сам ще видиш че няма смисъл. Той и така си върви. А ако сложиш разхода ще си е същия а колата ще има с 0,2 секунди по добро ускорение до 100 и по-висока максимална скорост с 5 до 10 км. С по- мощен чип който да ти докара мощността над 150 коня рискуваш да счупиш двигателя.
Ако има нещо читаво ВЗЕМАЙ няма да съжаляваш. Аз от ТДИ вече не слизам.
Аз преди това имах пасат пак ТДИ но 110 коня и разликата в ускорението е голяма. Разхода на сегашния ми двигател е : извънградско до 150 км/ч -5,5 -6; градско 7 ; магистрала 180-200 км/ч 7-8 литра. Двигателя е супер еластичен а особенно на моето купе в движение на трета натискам педала на газта до дупка и гумете превъртат. Дори бях пуснал тема че съм готов да се дърпам с ГТИ ама така и не го реализирах (но все още искам). Ускорение от 0-100 прави за 8,2 сек.
Не е маловажно че този двигател е по добре обезшумен в ниските обороти от предишното ТДИ и вибрации няма никакви.
Относно чипа, ако си вземеш този тип двигател, най вероятно сам ще видиш че няма смисъл. Той и така си върви. А ако сложиш разхода ще си е същия а колата ще има с 0,2 секунди по добро ускорение до 100 и по-висока максимална скорост с 5 до 10 км. С по- мощен чип който да ти докара мощността над 150 коня рискуваш да счупиш двигателя.
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
и аз съм на сищото мнение като останалите.
Има едно правило при дизелите което ми се е запечатъло в главата, няма човек който веднъж да е бил собственик на дизел и след това да си купи бензин....просто с ТДИ толко се подобриха нещата че сега само има хора които от бензин скачат на дизел. Оправдавам единствено хора с турбобензинови коли ма това е друга бира която малко хора я пият. Аз едно време се влюбих в Едно голфче 2 чист дизел (със тогавашни бензини до 1.4 мотор нямаше кой да ме дръпне) и от тогава друго не искам да виждам. А 131 коня са си супер много (та прословутия ГТИ КR си е 139). Взимай и не му се чуди...само гледай да е вред, че аз ядох дебелия със кофти ТДИ (сеги всичко е ОК).
Успех
Има едно правило при дизелите което ми се е запечатъло в главата, няма човек който веднъж да е бил собственик на дизел и след това да си купи бензин....просто с ТДИ толко се подобриха нещата че сега само има хора които от бензин скачат на дизел. Оправдавам единствено хора с турбобензинови коли ма това е друга бира която малко хора я пият. Аз едно време се влюбих в Едно голфче 2 чист дизел (със тогавашни бензини до 1.4 мотор нямаше кой да ме дръпне) и от тогава друго не искам да виждам. А 131 коня са си супер много (та прословутия ГТИ КR си е 139). Взимай и не му се чуди...само гледай да е вред, че аз ядох дебелия със кофти ТДИ (сеги всичко е ОК).
Успех
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
В заключение:Г4 ТДИ 131 к.с.(ПД)- е на крачка от перфектния автомобил върви ама не гори
За чептунинга: може да усетиш голяма разлика понеже колата е с турбина и особено ако е направено както трябва.Както казаха колегите обаче като вземеш колата ще разбереш че няма смисъл,но все пак доброто е че си оставяш вратичка ако 130те коня ти омръзнат
Лично мое мнение че дизел+чип е малко безмислена комбенация.

За чептунинга: може да усетиш голяма разлика понеже колата е с турбина и особено ако е направено както трябва.Както казаха колегите обаче като вземеш колата ще разбереш че няма смисъл,но все пак доброто е че си оставяш вратичка ако 130те коня ти омръзнат

- TDI-RS
- Мнения: 679
- Регистриран на: Пет 01 сеп 2006 18:21
- Автомобил: RS TDI
- Двигател: V6 TDI
- Местоположение: Ловеч
Brezel написа:и аз съм на сищото мнение като останалите.
Има едно правило при дизелите което ми се е запечатъло в главата, няма човек който веднъж да е бил собственик на дизел и след това да си купи бензин....просто с ТДИ толко се подобриха нещата че сега само има хора които от бензин скачат на дизел. Оправдавам единствено хора с турбобензинови коли ма това е друга бира която малко хора я пият...
пичове, благодаря за мненията, ценни са ми
а ти си много прав колега за тди - тата
аз в момента "пия от тази бира" и хем е мноооооооооого сладка, хем горчи мамка му и бензин на над 2 лв./лит.
за това искам да имам под ръка и един дизеляк, който все пак да върви що - годе прилично!
Чипът е на 100%, просто няма как! но.... има време ....
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта