Въпрос за циркулация на антифриз

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот fox_vt » Сря 11 май 2011 20:10


Доста се чудих къде да я пусна тая тема ако не е за тука местете.Та рових из темите но не можах да намеря отговор на следния въпрос.Двигателя е АХУ или 13 се там със свещи за подгряване на антифриза и въпроса е течноста(антифриз)от блока през тези свещи ли отива към радиаторчето на парното или от другата страна.Също така когато се врътне врътката от топло на студено какво точно става-спира се циркулацията на антифриз през парното или се затваря някоя клапа във самото табло-това ми е много важно да разбера,че съм замислил един експеримент.Чух че имало някъв байпас на парното ама при мен дали има :roll:




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот ventotdi » Сря 11 май 2011 20:24


от топло на студено става с клапа...


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот fox_vt » Сря 11 май 2011 21:49


Значи клапа затваря какво въздуховод ли и въздуха откъде идва директно отвън ли.Има ли значение ако таблото е на толедо в смисъл врътките дали са еднакви.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот mupk0 » Сря 11 май 2011 21:52


Като въртиш врътката в кутията с радиатора ти,се затварят клапи и спират топлият въздух.Реално от там си минава антифриз щеш нещеш.Просто клапите са така подредени,че въздуха отвън не обдухва радиатора :)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот fox_vt » Сря 11 май 2011 22:09


Аха ако това е сигурно дотук ме устройва,сега ако някой каже каква е посоката на антифриза и друго радиаторчето на парното последователно или упоредно на блока е свързано?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот ventotdi » Чет 12 май 2011 19:38


колега не знам но искам да вкарам логика.Според мен от блока отива към радиатора на парното.Става въпрос все пак някой дизели имат подгряване на антифриза и то седи там и логиката е на студен мотор да успява рано да затопля радиатора на парното ,а не обратното.Не знам,просто се опитах да помисля ;)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот fox_vt » Чет 12 май 2011 22:16


И аз съм на това мнение но исках да попитам знаещ :beer .Да го кажа така-без значение замисъла може ли да изолирам радиаторчето на парното от двигателя посредством 2 кранчета и да стане самостоятелен кръг,без това да пречи на циркулацията през блока?Защото ако блока е вързан последователно със парното в реда-блок,парно,термостат и пак в блока,ако отделя радиатора на парното ще трябва да направя байпас за да продължи да циркулира.


Потребителски аватар
kn9453
Мнения: 731
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
Автомобил:
Двигател: AHF 99
Местоположение: Kn

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот kn9453 » Пет 13 май 2011 8:48


В този ред на "размисли и .."
Преди време когато ми протече радиаторчето на парното се наложи неговото му изолиране! т.е. "байпас" с тръбичка това ме навежда на мисълта че там трябва да "циркулира" антифриз.
И Аз се замислям за един "проект" по повишаване ефективността на климатика като през топлия сезон изолирам "топлия" радиатор от кожуха на вентилацията. Все още незнам дали цялата операция ще има положителен ефект върху охлаждането на купето.Това нещо си го представям с електромагнитни вентили,доколкото знам такава "система" има в някои модели на Мерцедес и БМВ. Ако се вземе целия "блок"
дали успешно може да се "насади" в примерно Г4.
Ще следя темата с интерес!


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот milmar » Пет 13 май 2011 14:04


ventotdi написа:.... логиката е на студен мотор да успява рано да затопля радиатора на парното ....


Логиката въобще не е такава , но както и да е , в този смисъл е .... Идеята е да се подгрее по-бързо моторчето , защото дизела има един сериозен "недостатък" - голямо КПД :да: , и в старанието си да превърне енергията на горивото в полезна работа , не се сеща да се стопли зимата :D , съответно - работи в неблагоприятен режим .


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот ventotdi » Пет 13 май 2011 18:04


Милмар,значи посоката е обратна така ли ? Сподели ако обичаш да знаем :)


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Въпрос за циркулация на антифриз

Мнениеот emo-gar » Пет 13 май 2011 22:17


Радиаторчето е в така нареченият "малък" кръг,температура от 50-на градуса(това все още е "студен" мотор)-е достатъчна за да се усети отоплението в купето(еле пък ако навън е -10).Работи винаги и както неведнъж съм споменавал-Е важен елемент в топлинния баланс на охладителната система(консуматор на топлина)!Входа му се захранва с част от изходящата от мотора топла вода,изхода му е свързан към засмукващата магистрала на помпата(зависи от самия мотор как е решено в реален вид).Ако греша-търпя критика.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта