



Въпрос за циркулация на антифриз
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Въпрос за циркулация на антифриз
Доста се чудих къде да я пусна тая тема ако не е за тука местете.Та рових из темите но не можах да намеря отговор на следния въпрос.Двигателя е АХУ или 13 се там със свещи за подгряване на антифриза и въпроса е течноста(антифриз)от блока през тези свещи ли отива към радиаторчето на парното или от другата страна.Също така когато се врътне врътката от топло на студено какво точно става-спира се циркулацията на антифриз през парното или се затваря някоя клапа във самото табло-това ми е много важно да разбера,че съм замислил един експеримент.Чух че имало някъв байпас на парното ама при мен дали има 

- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
от топло на студено става с клапа...
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
Значи клапа затваря какво въздуховод ли и въздуха откъде идва директно отвън ли.Има ли значение ако таблото е на толедо в смисъл врътките дали са еднакви.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
Като въртиш врътката в кутията с радиатора ти,се затварят клапи и спират топлият въздух.Реално от там си минава антифриз щеш нещеш.Просто клапите са така подредени,че въздуха отвън не обдухва радиатора 

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
Аха ако това е сигурно дотук ме устройва,сега ако някой каже каква е посоката на антифриза и друго радиаторчето на парното последователно или упоредно на блока е свързано?
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
колега не знам но искам да вкарам логика.Според мен от блока отива към радиатора на парното.Става въпрос все пак някой дизели имат подгряване на антифриза и то седи там и логиката е на студен мотор да успява рано да затопля радиатора на парното ,а не обратното.Не знам,просто се опитах да помисля 

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
И аз съм на това мнение но исках да попитам знаещ
.Да го кажа така-без значение замисъла може ли да изолирам радиаторчето на парното от двигателя посредством 2 кранчета и да стане самостоятелен кръг,без това да пречи на циркулацията през блока?Защото ако блока е вързан последователно със парното в реда-блок,парно,термостат и пак в блока,ако отделя радиатора на парното ще трябва да направя байпас за да продължи да циркулира.

- kn9453
- Мнения: 731
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 21:00
- Автомобил:
- Двигател: AHF 99
- Местоположение: Kn
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
В този ред на "размисли и .."
Преди време когато ми протече радиаторчето на парното се наложи неговото му изолиране! т.е. "байпас" с тръбичка това ме навежда на мисълта че там трябва да "циркулира" антифриз.
И Аз се замислям за един "проект" по повишаване ефективността на климатика като през топлия сезон изолирам "топлия" радиатор от кожуха на вентилацията. Все още незнам дали цялата операция ще има положителен ефект върху охлаждането на купето.Това нещо си го представям с електромагнитни вентили,доколкото знам такава "система" има в някои модели на Мерцедес и БМВ. Ако се вземе целия "блок"
дали успешно може да се "насади" в примерно Г4.
Ще следя темата с интерес!
Преди време когато ми протече радиаторчето на парното се наложи неговото му изолиране! т.е. "байпас" с тръбичка това ме навежда на мисълта че там трябва да "циркулира" антифриз.
И Аз се замислям за един "проект" по повишаване ефективността на климатика като през топлия сезон изолирам "топлия" радиатор от кожуха на вентилацията. Все още незнам дали цялата операция ще има положителен ефект върху охлаждането на купето.Това нещо си го представям с електромагнитни вентили,доколкото знам такава "система" има в някои модели на Мерцедес и БМВ. Ако се вземе целия "блок"
дали успешно може да се "насади" в примерно Г4.
Ще следя темата с интерес!
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
ventotdi написа:.... логиката е на студен мотор да успява рано да затопля радиатора на парното ....
Логиката въобще не е такава , но както и да е , в този смисъл е .... Идеята е да се подгрее по-бързо моторчето , защото дизела има един сериозен "недостатък" - голямо КПД


- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
Милмар,значи посоката е обратна така ли ? Сподели ако обичаш да знаем 

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Въпрос за циркулация на антифриз
Радиаторчето е в така нареченият "малък" кръг,температура от 50-на градуса(това все още е "студен" мотор)-е достатъчна за да се усети отоплението в купето(еле пък ако навън е -10).Работи винаги и както неведнъж съм споменавал-Е важен елемент в топлинния баланс на охладителната система(консуматор на топлина)!Входа му се захранва с част от изходящата от мотора топла вода,изхода му е свързан към засмукващата магистрала на помпата(зависи от самия мотор как е решено в реален вид).Ако греша-търпя критика.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: daimen и 35 госта