Моля споделете за ААЗ-тките........

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Пет 08 апр 2011 17:46


Колеги изчетох бая теми и всеки си пише квото си знае,та моля тези от вас които карате ФВ-та с ААЗ двигатели и са правили разни интервенций с тях и по специялно за интеркулер нека споделят впечатления.

Искам да сложа интеркулер на пасатора и знам че не трябва да очаквам да литне но все пак 1.6 литровия дизел с кулер се държи доста така да се каже задоволително(за 1,6)на магистралата,та не виждам защо да не и 1,9-тката.

Благодаря предварително на всички :bowdown




Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот passatfen » Пет 08 апр 2011 17:53


ventotdi е човека той си сложи кулер само че от тди 1з


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот tarikat89 » Пет 08 апр 2011 17:57


ако пипнеш и турбото и помпата ще върви доволно..
иначе ако сложиш само кулер без нищо друго да пипаш колата сте стане една идея по тромава но с около 0.5л/100км по икономична..
поне при мен това беше ефекта от кулер без да съм пипал помпа и турбо..


Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Пет 08 апр 2011 18:03


Аз в момента съм с пипната помпа и турбо само дето ей така турбото е навито малко без манометър обаче.
Не усещам разлика само дето почна повечко да свири.

П.С. Преди да го навия малко ходих в турбо сервиз след замерване на място манометъра показа 0,5 бара,и човека каза турбото си е добре,надува си доволно.Искаше ми се да го пробваме и на скорост ама......


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот passatfen » Пет 08 апр 2011 18:16


а би ли обяснил на място без да се натовари двигателя как надува 0.5 бара че ми е много интересно моя прави 0.65 след 3200-3400 оборота в движение
вие до 5000 ли я форсирате ?


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот tarikat89 » Пет 08 апр 2011 18:19


на ААЗ турбото надува от 0.6 до 0.8
а щом са ти пипнати и помпа и турбо сложи и кулер и ще видиш има ли разлика или не..поне сега има кулери за по 50-60лв..

пасатфен - турбото и на място като изфорсираш колата надува и трябва да ти покаже..
иначе това с на колко оборота на колко налягане е турбото е много относително от колата товара пътната обстановка и кво ли още не..


Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Пет 08 апр 2011 18:29


Колеги ясно е че разлика било то положителна или отрицателна ще има,нека който е сложил кулер да изрази впечатления и най-вече кое как сте направили демек допълнителни настройки :deal


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот vinixxx » Пет 08 апр 2011 19:00


и добре на вървеж поне достига ли стоков афн?
кво става с разхода с пуснато кранче от помпата?


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот ventotdi » Пет 08 апр 2011 20:11


трудно може да се достигне стоковото на АФН мотора mhihi . Аз си монтирах на моя ААЗ интеркулер с турбо пътища от 1З мотор и стана като заводски ,защото просто двата мотора са сходни.Помпата не съм я бутал и за сега нямам намерение да си развалям центровката с която предното лято паднах на 6.5 литра градски разход.Турбото е на 1.0 бар.Разлика в куулера усетих и то значително повече от това което очаквах.След 3000 оборота до 4500 не е същата кола като преди.Много е относителна каква смес се е получила но явно не е толкова бедна за да спъне мотора.ААЗ мотора обича да загрява по бързо и е лабилен към прегряване ,а сега с куулера мотора загрява по бавно и колкото да го рязкам не иска да мръдне и милиметър след 85 градуса :) Аз не можах да разбера по горе писаното от колегата ,че се намира куулери за по 50 - 60 лева ... имаш предвид само радиатора нали ,защото все пак имаш нужда и от турбопътища !

ПС: усещам утихване на работата на мотора на високите обороти поне при мен :)


Потребителски аватар
Kostadin Aleksiev
Мнения: 196
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
Автомобил: Golf MK3 GT
Двигател: AEK
Местоположение: Драгоман

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот Kostadin Aleksiev » Пет 08 апр 2011 20:29


ventotdi написа:трудно може да се достигне стоковото на АФН мотора mhihi . Аз си монтирах на моя ААЗ интеркулер с турбо пътища от 1З мотор и стана като заводски ,защото просто двата мотора са сходни.Помпата не съм я бутал и за сега нямам намерение да си развалям центровката с която предното лято паднах на 6.5 литра градски разход.Турбото е на 1.0 бар.Разлика в куулера усетих и то значително повече от това което очаквах.След 3000 оборота до 4500 не е същата кола като преди.Много е относителна каква смес се е получила но явно не е толкова бедна за да спъне мотора.ААЗ мотора обича да загрява по бързо и е лабилен към прегряване ,а сега с куулера мотора загрява по бавно и колкото да го рязкам не иска да мръдне и милиметър след 85 градуса :) Аз не можах да разбера по горе писаното от колегата ,че се намира куулери за по 50 - 60 лева ... имаш предвид само радиатора нали ,защото все пак имаш нужда и от турбопътища !

ПС: усещам утихване на работата на мотора на високите обороти поне при мен :)


Как увеличи налягането на турбото със навиване с цел скъсяване на оста на актуатора ли?С какъв манометър мериш?
Дай информация че направо се запалих по идеята за тоя кулер :да:


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот passatfen » Пет 08 апр 2011 23:15


Как увеличи налягането на турбото със навиване с цел скъсяване на оста на актуатора ли?С какъв манометър мериш?
Дай информация че направо се запалих по идеята за тоя кулер

да по същия начин се увеличава мисля че контра гайката беше 10'' и със един малък шестограм стягаш , но внимавай мн е прицизна настройката и не става наезуст както си го правил ти след всяко малко стягане на гайката се тества със буустметър
аз когато си настройвах моето турбо си спомням че с минимални промени беше стигнал до 1.6 бара което не е добре за двигателя но накрая успях да я настроя на 1.1 бар

пасатфен - турбото и на място като изфорсираш колата надува и трябва да ти покаже..
иначе това с на колко оборота на колко налягане е турбото е много относително от колата товара пътната обстановка и кво ли още не..


колега както споменах по горе когато си настройвах турбото се мъчех на място да я форсирам но никакви резултати..
незнам вие по какъв начин форсирате но аз видях бууста единствено в движение...е верно че е достигал до 0.3 бара но не може да счита за реален бууст така че...


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот tarikat89 » Пет 08 апр 2011 23:48


ventotdi - ставаше въпрос само за интеркулера(радиатора) понеже турбопътищата при мен ги правих от налични тръби и маркучи и ми излезна безпари..всеки различно си го прави

passatfen - колега,при мен става с форсиране до максимума иначе до 2000-3000об не надува докраи..
и до колкото съм чувал нормално работещо турбо и на място трябва да покаже след като се изфорсира мотора до колко надува турбото (дали е вярно и колко не знам)


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот passatfen » Съб 09 апр 2011 0:21


колега съгласен съм че може да покаже реален бууст при макс форсиране но да речем до като си настроиш бууста както трябва минава половин час и ти си проверяваш бууста само при пълна газ , как ти се вижда да форсираш този двигател толкова много и дълго време...аз лично никога не бих го форсирал дори веднъж до максимума , по лесно ми е да стягам малко да се кача и за 100м да видя какъв е бууста :wink:


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот ventotdi » Съб 09 апр 2011 19:47


аз съм твърдо против за диагностика на място каквато и тя да е.Хайде някой да ми обясни защо не трябва да се мери турбото на място ...аз ще го направя ! Мотора на място е освободен от товар и се изфурсирва като бензинов мотор нали така колеги и какво се получава той успява да направи 5000 хил обороти с малко гориво и следователно малко изгорели газове и как ще развърти турбото до бууст и как ще хванеш дали тази турбина има голям пика като държиш на 5000 оборота 1 минута ли ? Сами си обяснете защо колата гори по малко като е празна и повече когато е с голям товар ... количество гориво е различно ! На място не е правилно колега ! Най добре си е в движение защото знаеш по характеристики твоята кола примерно ААЗ мотор трябва да има бууст на 2400 обората и си правиш нормална диагностика с каране ...


Потребителски аватар
tremendous
Мнения: 124
Регистриран на: Сря 15 юли 2009 20:22
Автомобил: Passat
Двигател: AAZ
Местоположение: Пловдив

Re: Моля споделете за ААЗ-тките........

Мнениеот tremendous » Съб 09 апр 2011 20:46


Колеги , в аутодата хората чисто и ясно са обяснили как се мери налягането а именно : Теста се провежда с автомобила на 2 ра предавка за ръчни скоростни кутий и 1 ва за автоматици като педала за газта се натиска докарай и се поддържа скорост от 60км/h посредством спирачката. Тогава се проверява налягането а то трябва да бъде в интервал 0.60 - 0.83 bar Ако можеше да се проверява така на място щяха да напишат форсирайте колата на място 1 минута и проверете налягането ...няма място за излишни спорове :beer



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта