W терминала на алтернатора от къде взима сигнал

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
osti
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 17:49
Автомобил:
Двигател: BLE
Местоположение: Razgrad/Sofia

W терминала на алтернатора от къде взима сигнал

Мнениеот osti » Вто 17 май 2011 20:38


Колеги искам да питам има ли някой запознат с дизеловия алтернатор на Голф 2. Интересува ме по-специално W терминала от къде точно взима сигнал вътре от алтернатора, за да знам къде да закача кабела който отива до оборотомера? Защото моя алтернатор има само щамповка W но няма букса или кабел и в момента съм отворил алтернатора. Ето и снимки:

Това от погледнато отзад. Тази дупка която е оградена стои точно под мястото където трябва да е W клемата.

Изображение

Изображение


За някои от тези трите кабела ли се връзва или за нещо друго?

Изображение


Поздрави!




Потребителски аватар
osti
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 17:49
Автомобил:
Двигател: BLE
Местоположение: Razgrad/Sofia

Re: W терминала на алтернатора от къде взима сигнал

Мнениеот osti » Вто 17 май 2011 22:49


Цитат от друг форум:

Vincent Waldon:
The diesel tach also counts pulses... but since there is no ignition system to read pulses from the diesel alternator has a wire (the infamous W terminal) that is connected internally to the stator winding. The signal on the terminal is the raw output of one phase of the stator *before* the diodes in the alternator change the AC from the stator into DC for the car.

В такъв случай кабела се свързва за една от фазите на алтернатора и всъщност оборотомера чете сигнала от нея който според колегите от форума е синусоидален а самия оборотер се явява брояч на честота, което за генераторите всъщност представлява тяхната скорост на въртене.

hillfolk'r:
Quote from: "jimfoo"

It just outputs an unrectified ac sine wave. So acts more like a frequency counter.


yep,its ac like what comes out the wall in your house
speed and frequency are the "same" thing
on generators(im a tech) generator hz IS engine speed
on a 4 pole rotor gen,the engine runs@ 1800 rpm,giving 60 hz
and basicallyif you change engine speed(increase) 30 rpms that is 1 hz
run your gen/engine faster than 60,and your clocks speed up :lol:
yer alternator is the same deal
since engine speed changes,so does hz/speed of the alt.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: W терминала на алтернатора от къде взима сигнал

Мнениеот znainainai » Сря 18 май 2011 7:05


Закачаш се към някоя от намотките ПРЕДИ силовите диоди :wink: Повярвай ми тествано е на мойта кола. Понеже смених генератора със 120А а той няма клема W и се видях в приключение за наколко часа докато разбера къде да се закача.


Потребителски аватар
osti
Мнения: 15
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 17:49
Автомобил:
Двигател: BLE
Местоположение: Razgrad/Sofia

Re: W терминала на алтернатора от къде взима сигнал

Мнениеот osti » Сря 18 май 2011 21:23


Да, разбрах в последствие колега закачих го и аз там и си тръгна без никакви проблеми. :да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта