


Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
Нов съм и търсих с търсачката, но ненамирам много инфо. Харесах си една двойка турбо 1.6GTD. 87год. с тясната броня, с голям прозорец. Пали с показването на ключа, но ми се срува, че трябва още да върви. Стрелката на температурата застава малко след средата. Нормално ли е. Педала на съединителя е малко по-твърд. Така ли е. Какъв е действителния нормален разход на нафта. Има малко ръждички. Къде гният най много. Направо кажете какво да тествам и да преценя дали да я набождам. Разликата с Джетата само в багажника ли е, че се колебая и за една Джета пак 1.6TD,88год.
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
И на двете не бяха мити двигателите и като че ли беше омаслено около гарнитурата на главата. Това голям проблем ли ще дойде.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
На тази кола на солидна възраст обърни внимание на компресията,да не е с пукната глава(тва им е нещо като слабост),луфт на турбината и колко е нападната от ръждата.Не знам собственика доклко ще ти позволи да погледнеш всичко де 

-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
Ръжди не може да няма 24 годишна кола, сега колко да върви...еми зависи какво си карал и с какво сравняваш..съединителя не е супер мек по принцип...е не като на жигула,но не и като на нова кола..нещо средно.Ако не е смазвано жилото скоро,сред време става по-тежък педала(предполагам и други причини има),но не е фатално.Разход спокойно в София 7,извъградско пада на 5,ако се кара леко може и 4.5,но рядко.
Омасляване тук там сигурно ще има гледай да не е теч,качи се врътни няколко км на по-високи обороти и виж ако има прясно избило масло то си личи,виж пушаците от гърнето,не трябва да има сиво,сивкаво и тн пушек...като форсираш рязко може да изпуши,но не трябва да продължава да пуши като печка като държиш оборотите.
Джетата е същата,по-голям багажник,но ако се товари идва недостатъка че спирачките са същите и не държат много на по-голям товар,трябва да се внимава.
Ако не държиш много на дизел разгледай 1.8 с АГУ би трябвало да има читави екземпляри,ако са наред с газта ще върви по същия начин,но като пари ще ти дойде по-малко разхода за гориво.Но все пак за стара кола гледай конкретната бройка да е читава и да не ти прави ядове..то ядове не може да няма,но поне частите не са скъпи за тези коли и има супер много хора,които наистина разбират от тях и могат да ги оправят качествено
Омасляване тук там сигурно ще има гледай да не е теч,качи се врътни няколко км на по-високи обороти и виж ако има прясно избило масло то си личи,виж пушаците от гърнето,не трябва да има сиво,сивкаво и тн пушек...като форсираш рязко може да изпуши,но не трябва да продължава да пуши като печка като държиш оборотите.
Джетата е същата,по-голям багажник,но ако се товари идва недостатъка че спирачките са същите и не държат много на по-голям товар,трябва да се внимава.
Ако не държиш много на дизел разгледай 1.8 с АГУ би трябвало да има читави екземпляри,ако са наред с газта ще върви по същия начин,но като пари ще ти дойде по-малко разхода за гориво.Но все пак за стара кола гледай конкретната бройка да е читава и да не ти прави ядове..то ядове не може да няма,но поне частите не са скъпи за тези коли и има супер много хора,които наистина разбират от тях и могат да ги оправят качествено

-
- Мнения: 748
- Регистриран на: Пет 04 сеп 2009 22:24
- Автомобил: Audi 80 B4
- Двигател: 1994 1z
- Местоположение: Стара Загора
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
ако двойката е читав екземпляр изобщо не трябва да пуши,моята пропуши след като и пуснахме нафта от помпата
по принцип са много здрави двигатели,особено тези с кулера,ама ако тази няма винаги може да и се сложи;турбото също държи на издевателства особено ако е гарет т2(последните 3000 км съм му спрял тока,навито е на 1,5 бара и държи).Нали знаеш че дизел се купува зимата,тогава веднага излизат проблемите с паленето.Хубаво е да я огледа някой който разбира от дизели,но пак ти казвам-много корав мотор е по принцип с много готин разход-градско в стара загора ми пипаше 5,5 като беше с фабричните настройки,извънградско 5.Послушай работата на мотора като е студен,покарай я малко и послушай пак,като загрее трябва да трака много по-слабо и равномерно.

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
agent_kowalski написа:Ръжди не може да няма 24 годишна кола,
Въпроса е да се огледа до къде са стигнали.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
shanadjiqta написа:ако двойката е читав екземпляр изобщо не трябва да пуши,
Ако е пуснато гориво,или цепнати турбопътищата ще подпушва - то тва е поправимо.Може да пуши бяло от износен авансатор - и тва е поправимо макар срещу 100-150 лв.Ако пуши обаче синьо е масло и ремонта.....Иначе Г2 + 1,6ТД е уникална кола

-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
е да,ако собственика зимно време е теглил по една пароструйка от време на време може и почти да няма ръжда..
хубавото на тия коли е че дори да вземеш гробница си се набутал 1000лв,човек може да вземе и 3-4 годишна кола пак гробница за 15 пъти повече пари, и ремонта ще му изнезе пак няколко пъти повече.
не че 1000лв са малко пари,но по-лесно се преживяват
а и старото голфче не е скъпо много за ремонт и е с просто устройство 
успех на колегата в покупката
хубавото на тия коли е че дори да вземеш гробница си се набутал 1000лв,човек може да вземе и 3-4 годишна кола пак гробница за 15 пъти повече пари, и ремонта ще му изнезе пак няколко пъти повече.
не че 1000лв са малко пари,но по-лесно се преживяват


успех на колегата в покупката

- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
Притеснява ме температурата(ако е верна стрелката де),не би трябвало да държи след средата и то без някакво особенно натоварване.Най-добре е,когато работната темп.е достигната,да я погазираш около минута и да следиш температурата дали и как се покачва.После спираш,изчакваш 20-30сек. и гасиш...ако не бълбука от разширителния съд е добре.Иначе на такава стара кола е малко вероятно мотора да е изряден.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
иванчо написа:Нов съм и търсих с търсачката, но ненамирам много инфо. Харесах си една двойка турбо 1.6GTD. 87год. с тясната броня, с голям прозорец. Пали с показването на ключа, но ми се срува, че трябва още да върви. Стрелката на температурата застава малко след средата. Нормално ли е. Педала на съединителя е малко по-твърд. Така ли е. Какъв е действителния нормален разход на нафта. Има малко ръждички. Къде гният най много. Направо кажете какво да тествам и да преценя дали да я набождам. Разликата с Джетата само в багажника ли е, че се колебая и за една Джета пак 1.6TD,88год.
Здр колега.
За стара кола като тази е важно да е добре поддържана.Щом пали от рас се предполага ,че компресията е все още в норми.
Може да направиш тест като запалиш двигателя и докато работи на тихи обороти извади щеката за нивото на маслото.Ако от отвора ясно се виждат изгорели газове от картерното налягане ,говори за силно износен двигател.Ако двигателя е читав оттам няма да има движение на газове.
Относно температурата на антифриза не вярвай много на стрелката на таблото.Нормалното е лятото при градски условия периодично перката на радиатора да се включва и изключва.Извън градско при нормално каране няма да се включва перката.
Аз лично харесвам тори макар и предкамерен двигател.Има нисък разход на гориво,относително добра динамика,много е прост което го прави надежден.
Успех с покупката дано всичко е наред.
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
Мерси колеги. Като го взема и ще го снимам и ще питам вече за конкретни неща.
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
Купих, но Джета 1.6ТД,70кс, 88г. Взех,я от човек който я е купил от германия чисто новаа с всички документи и книжки какво е сменяно през цялото това време. В момента е на 200 хил км. Има гражданска до края на годината, комплект зимни гуми, СД-МП3... Но трябва да се сменят някои неща и имам нужда от съвет от къде да си ги купя (даже с отстъпка ако може). Ще ми е удобно от магазин в южните квартали на София. (Дианабад, Студ. град, Младост) Какви марки части да купувам (нещо средно, не най скъпото) Нещата които са за смяна са Съединител, задни амортисьори и задни лагери на главините.


-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
За тези неща можеш да отидеш в D N в младост 2...шела в младост 2 имаш една улица дето идва от деница пресича Ал.Малинов (макдоналдса ти остава от дясно) караш след него 100метра и сервиза ти е от дясно.Имат части имат всичко,гаранция дават на труда..не са от най-ниските цени,но много коли съм правил при тях спецялно за спирачки,съединители и по ходовата са много добри.Всичките неща които си казал ще ти дойдат около 500лв с труд,частите са им истински определено.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
иванчо написа:Купих, но Джета 1.6ТД,70кс, 88г. Взех,я от човек който я е купил от германия чисто новаа с всички документи и книжки какво е сменяно през цялото това време. В момента е на 200 хил км. Има гражданска до края на годината, комплект зимни гуми, СД-МП3... Но трябва да се сменят някои неща и имам нужда от съвет от къде да си ги купя (даже с отстъпка ако може). Ще ми е удобно от магазин в южните квартали на София. (Дианабад, Студ. град, Младост) Какви марки части да купувам (нещо средно, не най скъпото) Нещата които са за смяна са Съединител, задни амортисьори и задни лагери на главините.
Съединител 70-80лв
задните амортисьори 120-140лв двата
лагерите не се сещам ,но не са повече от 30лв бройката.
Ако можеш сам да си смениш частите ще е супер все пак джетите са простички за работа



- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Какво да гледам при покупка на голф2 1.6GTD
samo ra4na na zavoite написа:иванчо написа:Купих, но Джета 1.6ТД,70кс, 88г. Взех,я от човек който я е купил от германия чисто новаа с всички документи и книжки какво е сменяно през цялото това време. В момента е на 200 хил км. Има гражданска до края на годината, комплект зимни гуми, СД-МП3... Но трябва да се сменят някои неща и имам нужда от съвет от къде да си ги купя (даже с отстъпка ако може). Ще ми е удобно от магазин в южните квартали на София. (Дианабад, Студ. град, Младост) Какви марки части да купувам (нещо средно, не най скъпото) Нещата които са за смяна са Съединител, задни амортисьори и задни лагери на главините.
Съединител 70-80лв
задните амортисьори 120-140лв двата
лагерите не се сещам ,но не са повече от 30лв бройката.
Ако можеш сам да си смениш частите ще е супер все пак джетите са простички за работа![]()
![]()
Какъв е тоя съединител за 70-80 лева? Сделан в час по трудово ли? Хубав съединител ти е едно 250 лева по спомен, сложи и жилото още 40-50, щото като се сменя съединителят се сменя и жилото с него, освен ако не е купено вчера.
Общо взето наготви си едни 500 лева и още към 150 за труд и си готов.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: John Calvin и 40 госта