Golf 3 Match 1.9 Diesel 94г,проблем с термодатчик

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
jerryes
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 13 окт 2011 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Golf 3 Match 1.9 Diesel 94г,проблем с термодатчик

Мнениеот jerryes » Пет 14 окт 2011 13:01


здравейте преди 2 дена се сдобих с Голф3 чист дизел,и това ми е първия пост във форума :D Колата е идеална само че има няколко забележки. Едната от тях е че изглежда не ми работи стрелката за температурата.При загрял двигател се покачва ссамо 1-2мм като стои винаги само около 70 градуса и като изключа от контакт едва забележимо пада.Дали проблема е в самия уред в таблото или е датчика в радиатора.Колата съм я карал и на магистрала и градско и стрелката не мърда.Другото което ми прави впечатление е че скоростния лост е някак си "тежък", нямам предвид че скоростите влизат трудно, напротив, просто в сравнение с другата ми кола-Тойота Корола 1.3 където буквално с единия пръст си ги превключвам, на голфа бих си го изкълчил.Това обичайно ли е за този автомобил? Ще имам още въпроси сигурно за напред, но първо ще търся за отговори в предишни теми :) . Благодаря предварително!
П.П. Извинявам се ако темата трябваше да е в раздел Дизелови агрегати, видях форума за Голф и я пуснах тук после видях че има друг раздел за дизелите

Последна промяна от jerryes на Съб 15 окт 2011 0:06, променено общо 1 път.




jerryes
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 13 окт 2011 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Re: Golf 3 Match 1.9 Diesel 94г,проблем с термодатчик

Мнениеот jerryes » Съб 15 окт 2011 0:00


модераторите, малко ми забавиха темата :? а аз вече свалих датчика,или поне си мисля че е той :D , един такъв със зелен пръстен по средата отзад е с 4 пина а отпред влиза към маркуча който идва от радиатора, защипва се с една скоба, уплътнен е с едно гумено пръстенче и като го дръпнах изтече антифриза(по скоро приличаше на бистра водица)-това е нали? Така понеразбрах от други подобни теми и снимки във форума.Утрe ще ида да купя,дано проблема със стрелката е бил от това..
Сетих се да попитам и друго:
1. Какъв е кода на двигателя ,от товаразбирам се гледат първите означения на номера които са 1Н1..нещо си, а от разни таблици които намирам из темите изглежда го наричат 1Y ?
2. Има ли този автомобил някъде букса за ВАГ-КОМ (огледах го добре, не видях такова нещо)
3. Има някаква пластмасова капачка на скоростната кутия, точно отгоре-от тм ли се налива маслото за самта нея и трябва ли да виждам такова като отворя тази капачка, защото като надникнах се виждаха някакви сухи железа и малко ме стресна това като се има предвид въпроса ми за скоростите по-горе?
4. Какъв е размера на дифтунга за пробката на картера, да си купя предварително че като източа маслото винаги се оказва че към филтъра няма такава а тук в Англия не знам от къде да ги купувам освен от eBay и трябва да ги чакам 2-3 дена. Много ме кефи този форум, оставам с впечатлението че повече ги разбирате нещата от тойотаджийте :applause: Благодаря на всички предварително!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Golf 3 Match 1.9 Diesel 94г,проблем с термодатчик

Мнениеот radotom » Съб 15 окт 2011 9:07


Да, това е температурния датчик :да:
Имай предвид, че този пръстен, който си видял, е съответната кодировка - трябва да си купиш датчик със същия цвят и същия цвят пръстен.
Освен на таблото, той подава и инфо за температурата към двигателя.

по въпрос 1. - да не би да си гледал друг номер :roll:
по 2. - би трябвало да има. На централната конзола, при копчетата за подгрев на задното стъкло и др такива, под радиото. Извади празните (капачетата) и ще я видиш.
Ама ако няма контролер мотора - не знам какво можеш да диагностицираш :dontknow:
по 3. - САКЪЪЪъън!!!! :lol: :lol: Там ти е съединителя! Капачката служи, за да можеш да гледаш белезите за центровка на мотора (щанцовани са на маховика) за горна мъртва точка и впръскване на гориво (при бензиновите - за подаване на искра)
по 4. - размера е 20х2.5 (ако не бъркам :roll: ) за диаметъра, че е 20 съм сигурен, ама за дебелината не напълно.
На филтъра дифтунга няма - на самия филтър си има гумено уплътнение. Просто като свалиш стария, се увери, че старото уплътнение си е излезло заедно с филтъра, че се е случвало и да остане залепено към конзолата и става беля - протича!


jerryes
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 13 окт 2011 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Re: Golf 3 Match 1.9 Diesel 94г,проблем с термодатчик

Мнениеот jerryes » Съб 15 окт 2011 19:58


Здравейте!Днес смених датчика и стрелката си работи идеално :banana . Само че не видях пробка на радиатора- от къде се източва антифриза, че ми се иска да го сменя, или може би трябва да развия скобата и да извадя долния маркуч който излиза от радиатора?


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Golf 3 Match 1.9 Diesel 94г,проблем с термодатчик

Мнениеот emo-gar » Пон 17 окт 2011 9:58


На входа на помпата има едно съединение,с шплентова скоба-за тази цел е,равносилно е на изваден от радиатора долен маркуч.В блока,обаче,остават поне 2 литра.Изкарвал съм ги и тях,чрез надуване през фланеца на главата,само да се вземат мерки...да не се изпусне "компресията"..изоТзаде.. mhihi ,ако се сещаш за какво "натъртвам"!
А за скоростното масло-пробката за наливане е зад предна лява гума,шестограм 17.Провери нивото,на ръба трябва да е.


jerryes
Мнения: 17
Регистриран на: Чет 13 окт 2011 20:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: London

Re: Golf 3 Match 1.9 Diesel 94г,проблем с термодатчик

Мнениеот jerryes » Пон 17 окт 2011 22:16


emo-gar благодаря ти за инфото.За съжаление имам още малко въпроси . :) Така ще е докато опозная малко гоуфо и го постегна.
1. След смяната на датчика, стрелката в действителност проработи, но забелязвам че за да стигне до нормала трябва колата доста да поработи на място и като тръгна пада до 72-75 градуса и си седи там докато карам, само когато заседна в задръстване или се двиса по бавно и често спирам и тръгвам отива пак до средата или я подминава. Дали термостата нещо е запекал отворен или просто не работи адекватно и да взема да го сменя преди да съм сменил антифриза?
2. Взех добавка която се слага във радиатора преди смяна на антифриза и почиства цялата система от боклуци, обаче като се замисля -дали не е по-добре да не я слагам, да не вземат да се отпушат някои дупки дето са се наслоили с боклуци и да текне като лейка след това от помпи и маркучи?
3. никога до сега не съм купувал масло за скоростна кутия - какъв вискозитет трябва да е?
4. Понеже не живея в България, може ли само на бързо да ми кажете примерни цени за части и ремонт, за да си направя сметката горе-долу, защото някои части в Англия са в пъти по-евтини и мога да си ги взема от тук преди да си тръгна:
-амортисьори
-ангренажен ремък, комплект с ролките
-водна помпа



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта