Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот aradovanov » Вто 01 ное 2011 20:22


Здравейте,

Върти ми се една муха в главата...

Идеята е 1Z мотора да се превърне в AFN.
Знам, че е правено, но ме интересуват някои подробности.

1. Турбината е ясна 1749 но:
- от какъв модел да я търся, защото Г3 АФН няма много за части. Примерно, Пасат, Ауди, може ли от кола с надлъжен мотор?
- тръбите към турбината вход/ изход, даунпайп еднакви ли са или от каква кола може да се сменят?
- маслените магистрали - еднакви или не?

2. Изпускателния колектор - пасва ли на 1749 или трябва да се сменя (с какъв)?

3. Разпръсквачите - стават ли от Пасат Б5 примерно?

4. Помпата - трябва ли да се сменя (от Пасат?)?

5. Компютъра - трябва да се смени ясно, но може ли от Пасат?

6. Дебитомер?

7. Н75 ще се сменя но...?

Има доста Пасати Б5 за части, затова питам дали са взаимнозаменяеми частите.




Потребителски аватар
pokimon
Мнения: 83
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот pokimon » Чет 03 ное 2011 19:48


Интересна идея.
Ще следя с интерес.Ако може да пуснеш и някои цени,кое колко тие стъпило.
Поздрав.....


Потребителски аватар
valio_style
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
Двигател: Unknown
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот valio_style » Вто 08 ное 2011 23:54


И аз съм със същия мотор, замислял съм се за тази процедура, но един ден като започнах да пресмятам...

1. Турбо - 200-300лв в неизвестно състояние
2. разпръсквачи - 180лв това са най-евтините които съм виждал във форума
3. Вакуми N75 клапан и тн 100лв +-
4. Колектора(не съм сигурен) генерацията и по специално даунпайп-а пак 100лв +
5. компютър и там 100лв
6. ПОМПА - чул съм че може да си остане тази на 1Z, но е желателно поне буталцето да се смени и понеже аз не съм толкова кадърен да си отворя помпата си взимам цялата от AFN - 200лв
До тук сметката е 880лв , а това са неща за които се сещам на първо четене 100% има още а това означава още разходи. Съгласен съм че може да се вземе всичко на куп за по малко пари, но не знам колко е оправдано... ...да не говорим за хамалогията.
За мен решението беше чип 200лв и сега само ще затапя EGR-a и пак върви колкото АFN
П.П. Само дето мойто сега не върви сменях N75 клапан глупости и на VAG-COMa нищо не показва всичко си в нормите и вече не знам.. ..но това е друга тема


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот Adrian-AAA » Съб 12 ное 2011 19:58


N75 клапан имаме ли 90-ките тди ? той не беше ли за геометрията нещо.


Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот Alek » Нед 13 ное 2011 11:43


Имаме, при нас Н75 управлява уестгейта.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот ventotdi » Нед 13 ное 2011 20:44


да но,ако не се лъжа на 90-ките работи с налягане :?


Потребителски аватар
valio_style
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
Двигател: Unknown
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот valio_style » Пон 14 ное 2011 1:08


ventotdi написа:да но,ако не се лъжа на 90-ките работи с налягане :?
:да:

Точно с налягане работи.. ..от него нали излизат 3 маркуча
червения е на турбото на студената част
черния е връзка с атмосферата (някъде след дебитомера е)
и синия е към клапана на гейта

Когато е на празен ход или при надуване черния и синия са свързани (през N75) така гейта е затворен. А когато вече се налага разтоварване, N75 свързва червения и синия като затапва черния и така от турбото се подава налягане на клапана и гейта отваря.


Потребителски аватар
PabloEscobar
Мнения: 704
Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57D30O2

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот PabloEscobar » Пон 14 ное 2011 16:15


Н75 може и да вземе от Голф 4 с щекер за голф 4 ;) Излиза една идея по-евтино. Разликата е само буксата :да: На снимката се вижда кои части ти трябват и колко пари струват при лицензиран представител на VW

Изображение
Изображение


Потребителски аватар
valio_style
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
Двигател: Unknown
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот valio_style » Пон 14 ное 2011 19:12


По-евтино.. ..но колко? ако е за 10-20лв., мискя че не си заслужава особенно.
Не знам колко излиза да се сложи такъв от G4, но такъв на Pierburg е 70лв. Обаче друго си мислих тоя от G4 ми се струва по-здрав.. ..защо ли?

П.П. Ооо ти си написал цените ама няма кой да гледа :oops:

П.П.2 Аз сега се замислих за по-горното си мнение и N75 клапана, то на 1Z и AFN би трябвало да са еднакви, само дето едния работи с вакум другия с налягане.. ..нали?


Потребителски аватар
PabloEscobar
Мнения: 704
Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57D30O2

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот PabloEscobar » Пон 14 ное 2011 19:49


При 1З не знам как е но при АФН се вкарва вакуумно маркуче :roll: Доколкото си спомням разликата в цените беше около 30-40 лв (максимум)


Потребителски аватар
valio_style
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
Двигател: Unknown
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот valio_style » Пон 14 ное 2011 20:41


Да де точно и аз това казвам че на АFN влиза вакуум а на 1Z на същото място идва налягане, затова мисля че клапаните трябва да са еднакви. Ако не съм прав някой да ме поправи

@ PabloEscobar за 30-40лв. си заслужава а и честно казано досега не съм чул на G4 да се предаде този клапан (може и да има) виж на G3 колкото искаш, затова си мисля че би трябвало да е по-надежден.


Потребителски аватар
valio_style
Мнения: 99
Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
Двигател: Unknown
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN

Мнениеот valio_style » Вто 15 ное 2011 13:31


Oбъркал съм се нa AFN и 1Z са абсолютно различни клапаните, грешката е моя. Клапана който си трябва за AFN e 135лв. Pierburg, а този за G4 e 85лв + буксата 10лв.(добре че колегата PabloEscobar ме порави още веднъж благодаря) и разликата е 40лв, така че си заслужава :да:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта