Здравейте,
Върти ми се една муха в главата...
Идеята е 1Z мотора да се превърне в AFN.
Знам, че е правено, но ме интересуват някои подробности.
1. Турбината е ясна 1749 но:
- от какъв модел да я търся, защото Г3 АФН няма много за части. Примерно, Пасат, Ауди, може ли от кола с надлъжен мотор?
- тръбите към турбината вход/ изход, даунпайп еднакви ли са или от каква кола може да се сменят?
- маслените магистрали - еднакви или не?
2. Изпускателния колектор - пасва ли на 1749 или трябва да се сменя (с какъв)?
3. Разпръсквачите - стават ли от Пасат Б5 примерно?
4. Помпата - трябва ли да се сменя (от Пасат?)?
5. Компютъра - трябва да се смени ясно, но може ли от Пасат?
6. Дебитомер?
7. Н75 ще се сменя но...?
Има доста Пасати Б5 за части, затова питам дали са взаимнозаменяеми частите.
Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
- aradovanov
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
Интересна идея.
Ще следя с интерес.Ако може да пуснеш и някои цени,кое колко тие стъпило.
Поздрав.....
Ще следя с интерес.Ако може да пуснеш и някои цени,кое колко тие стъпило.
Поздрав.....
- valio_style
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
- Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
- Двигател: Unknown
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
И аз съм със същия мотор, замислял съм се за тази процедура, но един ден като започнах да пресмятам...
1. Турбо - 200-300лв в неизвестно състояние
2. разпръсквачи - 180лв това са най-евтините които съм виждал във форума
3. Вакуми N75 клапан и тн 100лв +-
4. Колектора(не съм сигурен) генерацията и по специално даунпайп-а пак 100лв +
5. компютър и там 100лв
6. ПОМПА - чул съм че може да си остане тази на 1Z, но е желателно поне буталцето да се смени и понеже аз не съм толкова кадърен да си отворя помпата си взимам цялата от AFN - 200лв
До тук сметката е 880лв , а това са неща за които се сещам на първо четене 100% има още а това означава още разходи. Съгласен съм че може да се вземе всичко на куп за по малко пари, но не знам колко е оправдано... ...да не говорим за хамалогията.
За мен решението беше чип 200лв и сега само ще затапя EGR-a и пак върви колкото АFN
П.П. Само дето мойто сега не върви сменях N75 клапан глупости и на VAG-COMa нищо не показва всичко си в нормите и вече не знам.. ..но това е друга тема
1. Турбо - 200-300лв в неизвестно състояние
2. разпръсквачи - 180лв това са най-евтините които съм виждал във форума
3. Вакуми N75 клапан и тн 100лв +-
4. Колектора(не съм сигурен) генерацията и по специално даунпайп-а пак 100лв +
5. компютър и там 100лв
6. ПОМПА - чул съм че може да си остане тази на 1Z, но е желателно поне буталцето да се смени и понеже аз не съм толкова кадърен да си отворя помпата си взимам цялата от AFN - 200лв
До тук сметката е 880лв , а това са неща за които се сещам на първо четене 100% има още а това означава още разходи. Съгласен съм че може да се вземе всичко на куп за по малко пари, но не знам колко е оправдано... ...да не говорим за хамалогията.
За мен решението беше чип 200лв и сега само ще затапя EGR-a и пак върви колкото АFN
П.П. Само дето мойто сега не върви сменях N75 клапан глупости и на VAG-COMa нищо не показва всичко си в нормите и вече не знам.. ..но това е друга тема
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
N75 клапан имаме ли 90-ките тди ? той не беше ли за геометрията нещо.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
да но,ако не се лъжа на 90-ките работи с налягане 

- valio_style
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
- Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
- Двигател: Unknown
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
ventotdi написа:да но,ако не се лъжа на 90-ките работи с налягане

Точно с налягане работи.. ..от него нали излизат 3 маркуча
червения е на турбото на студената част
черния е връзка с атмосферата (някъде след дебитомера е)
и синия е към клапана на гейта
Когато е на празен ход или при надуване черния и синия са свързани (през N75) така гейта е затворен. А когато вече се налага разтоварване, N75 свързва червения и синия като затапва черния и така от турбото се подава налягане на клапана и гейта отваря.
- PabloEscobar
- Мнения: 704
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57D30O2
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
Н75 може и да вземе от Голф 4 с щекер за голф 4
Излиза една идея по-евтино. Разликата е само буксата
На снимката се вижда кои части ти трябват и колко пари струват при лицензиран представител на VW






- valio_style
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
- Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
- Двигател: Unknown
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
По-евтино.. ..но колко? ако е за 10-20лв., мискя че не си заслужава особенно.
Не знам колко излиза да се сложи такъв от G4, но такъв на Pierburg е 70лв. Обаче друго си мислих тоя от G4 ми се струва по-здрав.. ..защо ли?
П.П. Ооо ти си написал цените ама няма кой да гледа
П.П.2 Аз сега се замислих за по-горното си мнение и N75 клапана, то на 1Z и AFN би трябвало да са еднакви, само дето едния работи с вакум другия с налягане.. ..нали?
Не знам колко излиза да се сложи такъв от G4, но такъв на Pierburg е 70лв. Обаче друго си мислих тоя от G4 ми се струва по-здрав.. ..защо ли?
П.П. Ооо ти си написал цените ама няма кой да гледа

П.П.2 Аз сега се замислих за по-горното си мнение и N75 клапана, то на 1Z и AFN би трябвало да са еднакви, само дето едния работи с вакум другия с налягане.. ..нали?
- PabloEscobar
- Мнения: 704
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
- Автомобил: BMW E91
- Двигател: M57D30O2
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
При 1З не знам как е но при АФН се вкарва вакуумно маркуче
Доколкото си спомням разликата в цените беше около 30-40 лв (максимум)

- valio_style
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
- Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
- Двигател: Unknown
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
Да де точно и аз това казвам че на АFN влиза вакуум а на 1Z на същото място идва налягане, затова мисля че клапаните трябва да са еднакви. Ако не съм прав някой да ме поправи
@ PabloEscobar за 30-40лв. си заслужава а и честно казано досега не съм чул на G4 да се предаде този клапан (може и да има) виж на G3 колкото искаш, затова си мисля че би трябвало да е по-надежден.
@ PabloEscobar за 30-40лв. си заслужава а и честно казано досега не съм чул на G4 да се предаде този клапан (може и да има) виж на G3 колкото искаш, затова си мисля че би трябвало да е по-надежден.
- valio_style
- Мнения: 99
- Регистриран на: Сря 15 мар 2006 21:38
- Автомобил: E36 cabrio E30 Turbo
- Двигател: Unknown
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 1Z към AFN
Oбъркал съм се нa AFN и 1Z са абсолютно различни клапаните, грешката е моя. Клапана който си трябва за AFN e 135лв. Pierburg, а този за G4 e 85лв + буксата 10лв.(добре че колегата PabloEscobar ме порави още веднъж благодаря) и разликата е 40лв, така че си заслужава 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 42 госта