Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
vboranov
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Golf ІV 1.9 TDI 90hp ALH, Силистра

Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот vboranov » Пон 17 окт 2011 20:26


Колеги, ГНП на Голф -4, АЛН мотора, освен електронен, има ли и хидравличен авансатор?
Обясниха ми, че когато помпата започене да се износва, налягането и пада и не може да действа авансатора.
Авансатора, освен при студен двигател, променя ли предварението и при по-високи обороти?




Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 17 окт 2011 20:56


vboranov написа:Колеги, ГНП на Голф -4, АЛН мотора, освен електронен, има ли и хидравличен авансатор?
Обясниха ми, че когато помпата започене да се износва, налягането и пада и не може да действа авансатора.
Авансатора, освен при студен двигател, променя ли предварението и при по-високи обороти?



Налягането на помпата няма нищо общо с авансатора.
Авансатора променя предварението при различни обороти.


vboranov
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 01 мар 2009 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: VW Golf ІV 1.9 TDI 90hp ALH, Силистра

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот vboranov » Пон 17 окт 2011 21:05


тоест авансатора е само електронен


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 17 окт 2011 21:08


vboranov написа:тоест авансатора е само електронен



Авансатора се управлява електронно от компа. Той "знае" при какви обороти в какво положение да е авансатора (колко да е предварението).


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот ifidik » Пон 17 окт 2011 22:24


аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Вто 18 окт 2011 14:33


ifidik написа:аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.


Хм, това не го знаех :oops:
Ако няма налягате В ПОМПАТА или не прави налягане помпата (към дюзите)


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот Zinoto » Вто 18 окт 2011 21:51


ifidik написа:аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.

Точно така е и при износване на помпата затова се променя картината на впръскването. За щастие има възможност за настройване и ако не е прекалено голямо износването могат да се коригират нещата.


Потребителски аватар
Trimontcium
Мнения: 229
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
Автомобил: А6
Двигател: AWT
Местоположение: Sofia

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот Trimontcium » Сря 19 окт 2011 22:42


След перфектна центровка на AHF, cold start valve-то при топъл двигател около държи 40% може ли е да е от износване?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот milmar » Чет 20 окт 2011 9:19


samo ra4na na zavoite написа:
ifidik написа:аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.


Хм, това не го знаех :oops:
Ако няма налягате В ПОМПАТА или не прави налягане помпата (към дюзите)


Авансатора е "електронен" до толкова , че компа го управлява с електромагнит (соленоид) , но самото преместване е за сметка на хидравлика - има си цилиндърче , буталце и т. нат. Това буталце се задейства наистина от налягането на подкачващата помпа в ГНП , но няма нищо общо с налягането към дюзите , то е друго и се създава на друго място и от друг елемент :idea: .


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 20 окт 2011 11:15


milmar написа:
samo ra4na na zavoite написа:
ifidik написа:аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.


Хм, това не го знаех :oops:
Ако няма налягате В ПОМПАТА или не прави налягане помпата (към дюзите)


Авансатора е "електронен" до толкова , че компа го управлява с електромагнит (соленоид) , но самото преместване е за сметка на хидравлика - има си цилиндърче , буталце и т. нат. Това буталце се задейства наистина от налягането на подкачващата помпа в ГНП , но няма нищо общо с налягането към дюзите , то е друго и се създава на друго място и от друг елемент :idea: .


Аха мерси колега ,сега ми се изясни.То и при голф 2 авансатора е механичен (ръчен) ,но няма нищо общо с налягането в помпата.
Не съм попадал на подробна литература да прочета ,но попадам често във форума и съм много благодарен защото научавам нови полезни неща. :beer


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот milenski_77 » Чет 20 окт 2011 12:41


И при голф 2 авансатора е хидравличен и зависи пряко от оборотите на помпата респективно двигателя.
Това ръчното измества като цяло статичния аванс на помпата и увеличава оборотите.
Динамичният аванс се коригира от друг авансатор който се намира на дъното на помпата и представлява буталце, което измества гърбичния механизъм на помпата.
Общо взето и при ТДИ е подобно но там компютъра управлява ел. клапан който от своя страна управлява буталцето.
По този начин се коригира аванса прецизно(в определени граници), но ако помпата не е регулирана с необходимия статичен аванс то и компютъра няма да може да го регулира, защото буталцето си има определен ход.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 20 окт 2011 19:09


milenski_77 написа:И при голф 2 авансатора е хидравличен и зависи пряко от оборотите на помпата респективно двигателя.

Колега тука нещо ме обърка.Да вземем ГНП от голф JR .Тя няма механизъм за вдигане на оборотите при активен авансатор.Авансаторът се регулира механично,като дръпнеш ръчката жилото премества лоста за авансатора в помпата се завърта нещо като тръбичка и в крайна сметка премества едни валячета и ефекта е все едно въртиш помпата на предварение.


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот milenski_77 » Чет 20 окт 2011 21:02


Точно така колега.
Аз карам голф 3 ТД и при мен също е ръчно, но освен предварение се вдигат и оборотите от лостовата система, което може да се регулира, но това е друга тема.
Както описах по-горе това изменя статичната центровка.За динамичната се грижи другия авансатор, който зависи от оборотите или по-точно от налягането в помпата което се създава от пластинковата подкачваща помпа вътре.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пет 21 окт 2011 5:46


milenski_77 написа:Точно така колега.
Аз карам голф 3 ТД и при мен също е ръчно, но освен предварение се вдигат и оборотите от лостовата система, което може да се регулира, но това е друга тема.
Както описах по-горе това изменя статичната центровка.За динамичната се грижи другия авансатор, който зависи от оборотите или по-точно от налягането в помпата което се създава от пластинковата подкачваща помпа вътре.


Колега би ли обяснил за динамичната центровка,че не съм запознат :beer


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4

Мнениеот milenski_77 » Пет 21 окт 2011 6:56


To и аз не съм кой знае колко запознат, само за обща култура.
Общо взето всеки един двигател(независимо дизел или бензин) работи най-добре когато предварението се увеличава с нарастването на оборотите.
При бензина се подава по-рано искрата, а при дизела се впръсква по-рано горивото.
Колкото са по-високи оборотите толкова по-рано трябва да се случи това.
При бензиновите двигатели за това нещо се грижи центробежния регулатор в делкото или електрониката в съвременните коли.
В картата на запалването е заложено предварението в зависимост от оборотите.
В съвременните дизели с компютърно управление по същия начин в картата на запалването е заложено предварението и компютъра го управлява.
При старите дизели това нещо става в самата помпа, като е заложено конструктивно от производителя на помпата.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта