


Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VW Golf ІV 1.9 TDI 90hp ALH, Силистра
Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
Колеги, ГНП на Голф -4, АЛН мотора, освен електронен, има ли и хидравличен авансатор?
Обясниха ми, че когато помпата започене да се износва, налягането и пада и не може да действа авансатора.
Авансатора, освен при студен двигател, променя ли предварението и при по-високи обороти?
Обясниха ми, че когато помпата започене да се износва, налягането и пада и не може да действа авансатора.
Авансатора, освен при студен двигател, променя ли предварението и при по-високи обороти?
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
vboranov написа:Колеги, ГНП на Голф -4, АЛН мотора, освен електронен, има ли и хидравличен авансатор?
Обясниха ми, че когато помпата започене да се износва, налягането и пада и не може да действа авансатора.
Авансатора, освен при студен двигател, променя ли предварението и при по-високи обороти?
Налягането на помпата няма нищо общо с авансатора.
Авансатора променя предварението при различни обороти.
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 01 мар 2009 9:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: VW Golf ІV 1.9 TDI 90hp ALH, Силистра
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
тоест авансатора е само електронен
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
vboranov написа:тоест авансатора е само електронен
Авансатора се управлява електронно от компа. Той "знае" при какви обороти в какво положение да е авансатора (колко да е предварението).
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
ifidik написа:аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.
Хм, това не го знаех

Ако няма налягате В ПОМПАТА или не прави налягане помпата (към дюзите)
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
ifidik написа:аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.
Точно така е и при износване на помпата затова се променя картината на впръскването. За щастие има възможност за настройване и ако не е прекалено голямо износването могат да се коригират нещата.
- Trimontcium
- Мнения: 229
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 0:20
- Автомобил: А6
- Двигател: AWT
- Местоположение: Sofia
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
След перфектна центровка на AHF, cold start valve-то при топъл двигател около държи 40% може ли е да е от износване?
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
samo ra4na na zavoite написа:ifidik написа:аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.
Хм, това не го знаех![]()
Ако няма налягате В ПОМПАТА или не прави налягане помпата (към дюзите)
Авансатора е "електронен" до толкова , че компа го управлява с електромагнит (соленоид) , но самото преместване е за сметка на хидравлика - има си цилиндърче , буталце и т. нат. Това буталце се задейства наистина от налягането на подкачващата помпа в ГНП , но няма нищо общо с налягането към дюзите , то е друго и се създава на друго място и от друг елемент

- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
milmar написа:samo ra4na na zavoite написа:ifidik написа:аванса е пряко зависим с налягането в помпата.авансатора е електрически, но ако няма налягане, няма и коригиране на аванса.
Хм, това не го знаех![]()
Ако няма налягате В ПОМПАТА или не прави налягане помпата (към дюзите)
Авансатора е "електронен" до толкова , че компа го управлява с електромагнит (соленоид) , но самото преместване е за сметка на хидравлика - има си цилиндърче , буталце и т. нат. Това буталце се задейства наистина от налягането на подкачващата помпа в ГНП , но няма нищо общо с налягането към дюзите , то е друго и се създава на друго място и от друг елемент.
Аха мерси колега ,сега ми се изясни.То и при голф 2 авансатора е механичен (ръчен) ,но няма нищо общо с налягането в помпата.
Не съм попадал на подробна литература да прочета ,но попадам често във форума и съм много благодарен защото научавам нови полезни неща.

-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
И при голф 2 авансатора е хидравличен и зависи пряко от оборотите на помпата респективно двигателя.
Това ръчното измества като цяло статичния аванс на помпата и увеличава оборотите.
Динамичният аванс се коригира от друг авансатор който се намира на дъното на помпата и представлява буталце, което измества гърбичния механизъм на помпата.
Общо взето и при ТДИ е подобно но там компютъра управлява ел. клапан който от своя страна управлява буталцето.
По този начин се коригира аванса прецизно(в определени граници), но ако помпата не е регулирана с необходимия статичен аванс то и компютъра няма да може да го регулира, защото буталцето си има определен ход.
Това ръчното измества като цяло статичния аванс на помпата и увеличава оборотите.
Динамичният аванс се коригира от друг авансатор който се намира на дъното на помпата и представлява буталце, което измества гърбичния механизъм на помпата.
Общо взето и при ТДИ е подобно но там компютъра управлява ел. клапан който от своя страна управлява буталцето.
По този начин се коригира аванса прецизно(в определени граници), но ако помпата не е регулирана с необходимия статичен аванс то и компютъра няма да може да го регулира, защото буталцето си има определен ход.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
milenski_77 написа:И при голф 2 авансатора е хидравличен и зависи пряко от оборотите на помпата респективно двигателя.
Колега тука нещо ме обърка.Да вземем ГНП от голф JR .Тя няма механизъм за вдигане на оборотите при активен авансатор.Авансаторът се регулира механично,като дръпнеш ръчката жилото премества лоста за авансатора в помпата се завърта нещо като тръбичка и в крайна сметка премества едни валячета и ефекта е все едно въртиш помпата на предварение.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
Точно така колега.
Аз карам голф 3 ТД и при мен също е ръчно, но освен предварение се вдигат и оборотите от лостовата система, което може да се регулира, но това е друга тема.
Както описах по-горе това изменя статичната центровка.За динамичната се грижи другия авансатор, който зависи от оборотите или по-точно от налягането в помпата което се създава от пластинковата подкачваща помпа вътре.
Аз карам голф 3 ТД и при мен също е ръчно, но освен предварение се вдигат и оборотите от лостовата система, което може да се регулира, но това е друга тема.
Както описах по-горе това изменя статичната центровка.За динамичната се грижи другия авансатор, който зависи от оборотите или по-точно от налягането в помпата което се създава от пластинковата подкачваща помпа вътре.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
milenski_77 написа:Точно така колега.
Аз карам голф 3 ТД и при мен също е ръчно, но освен предварение се вдигат и оборотите от лостовата система, което може да се регулира, но това е друга тема.
Както описах по-горе това изменя статичната центровка.За динамичната се грижи другия авансатор, който зависи от оборотите или по-точно от налягането в помпата което се създава от пластинковата подкачваща помпа вътре.
Колега би ли обяснил за динамичната центровка,че не съм запознат

-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Относно авансатор на ГНП на Голф - 4
To и аз не съм кой знае колко запознат, само за обща култура.
Общо взето всеки един двигател(независимо дизел или бензин) работи най-добре когато предварението се увеличава с нарастването на оборотите.
При бензина се подава по-рано искрата, а при дизела се впръсква по-рано горивото.
Колкото са по-високи оборотите толкова по-рано трябва да се случи това.
При бензиновите двигатели за това нещо се грижи центробежния регулатор в делкото или електрониката в съвременните коли.
В картата на запалването е заложено предварението в зависимост от оборотите.
В съвременните дизели с компютърно управление по същия начин в картата на запалването е заложено предварението и компютъра го управлява.
При старите дизели това нещо става в самата помпа, като е заложено конструктивно от производителя на помпата.
Общо взето всеки един двигател(независимо дизел или бензин) работи най-добре когато предварението се увеличава с нарастването на оборотите.
При бензина се подава по-рано искрата, а при дизела се впръсква по-рано горивото.
Колкото са по-високи оборотите толкова по-рано трябва да се случи това.
При бензиновите двигатели за това нещо се грижи центробежния регулатор в делкото или електрониката в съвременните коли.
В картата на запалването е заложено предварението в зависимост от оборотите.
В съвременните дизели с компютърно управление по същия начин в картата на запалването е заложено предварението и компютъра го управлява.
При старите дизели това нещо става в самата помпа, като е заложено конструктивно от производителя на помпата.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: chriss и 32 госта