Здравейте колеги от скоро съм собственик на Пасат B5 и имам следния проблем . Сутрин когато колата е студена и при превключване от 1-ва към 2-ра и колата гасне ,като загрее няма проблеми (под 2000 оборота и не всеки път) . Ходих да я закачам на диагностика и ми показа грешка N146 , която била за клапанчето на помпата, не било се отваряло самото то . Смениха го него мисля че и някакъв датчик резултата обаче пак беше същия.Отидох пак на диагностика отново същата грешка показа . Имах съмнения да не е това прословуто реле 109 , но не можах да го намеря нито под волана ,нито отпред при мотора в кутията под чистачките .Четох доста теми че на колеги им прави подобен порблем , но при тях в повечето случай трудно пали колата , а при мене няма такав проблем пали от раз след като изгасне . Последния път като го направи почна да ми мига подгрева на свещите. Ако някой може да ми помогне или поне да ми даде насоки каде и за какво да гледам ще бъда благодарен .
Мерси предварително .



Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
- tdi fen
- Мнения: 4717
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
електрониката на помпата най-вероятно студена спойка
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora / Sofia
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
Мерси колега . Някои ако има и някавкви други предложения ако може да ги сподели и ако може да ми кажете каде това реле 109 да мога да го погледна и него ?
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
Не е 109 ами 219 и е в кутията на компа, може да запалиш да го извадиш да угасне и да разбереш, че е то
Може и с друг номер да е, не е задълже да е 109
Но може и проблема да е в самата помпа.

Може и с друг номер да е, не е задълже да е 109

-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 23 окт 2011 21:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora / Sofia
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
Днеска ходих пак да я гледат и ми казаха че от горната част на помпата от там идвал проблема и казахаче е за смяна . Намериха тая горната част на помапрата за 150 лв и я оставих да я правят . Искам да попитам там ли се намира електрониката на помпата ?
Точно това 219 смених
Wladimir написа:Не е 109 ами 219 и е в кутията на компа, може да запалиш да го извадиш да угасне и да разбереш, че е то![]()
Може и с друг номер да е, не е задълже да е 109Но може и проблема да е в самата помпа.
Точно това 219 смених

- kiril_p
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Сливница
- Контакти:
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
С риск да ме набедят за "форумен археолог" реших да повдигна тази тема. Защото имам абсолютно същия проблем. Моята кола(1999 г. Passat b5 1.9tdi, AFN двигател) го прави същото - гасне най-често при превключване от 1-ва на 2-ра. Но се случва и на празен ход да го направи. Подавам газ до 1500-1700 оборота пускам педала и тя изгасва. Прави го най-вече ако вън е студено, без значение дали двигателя е достигнал до работна температура. После си пали все едно нищо не е било и набива грешка Quantity adjuster(N146). Иначе колата си държи нормални обороти, не придърпва, работи си съвсем нормално. Закачахме я на vag-com, не показва други проблеми. Интересно е, че не го прави постоянно, има дни в които изобщо не го прави.
Гледахме го прословутото реле. При мен е с номер 219 и се намира отпред в кутията на комп-а. Но то си е обикновено механично реле, не е като реле 109 с електроника. Чистихме му контактите, проблема си продължава. Стигам до извода, че електрониката на нафтовата помпа трябва да се пипа.
Някои все пак има ли на идея от какво може да е това и как може да се реши този проблем?!
Гледахме го прословутото реле. При мен е с номер 219 и се намира отпред в кутията на комп-а. Но то си е обикновено механично реле, не е като реле 109 с електроника. Чистихме му контактите, проблема си продължава. Стигам до извода, че електрониката на нафтовата помпа трябва да се пипа.
Някои все пак има ли на идея от какво може да е това и как може да се реши този проблем?!
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
Проблема ти не е в релето 219 за което вече си разбрал от опит,а в авансатора на ГНП-то.
- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
n146=регулатор на количеството гориво , може да е пълно с боклуци около него и да не може да се движи регулатора или блока на помпата да е преместен в съвсем крайно положение и регулатора да не достига исканото от компютъра положение , или пък да е сдал вече ?
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
okti_1 написа:Проблема ти не е в релето 219 за което вече си разбрал от опит,а в авансатора на ГНП-то.
Офффф, като се изкажете, може да накарате човек да потроши здрава кола


1-во : Грешката , която записва няма нищо общо с авансатора !
2-ро : Снимката е подвеждаща за N146 ! Не е това, а е електромагнитната система за количеството горива в "главата" на помпата или така нареченият електронен блок !
3-то : При отпадане на захранването от реле 219 ЕЦУ-то записва именно тази грешка.
Та както и при реле 109, се опича медният проводник на бубинката, и от там почват проблемите.
Не мисля, че 10лв. за едно реле, са кой знай каква голяма инвестиция, за отхвърлянето на проблем. От там на татък, започваш да си проверяваш инсталацията от помпата до ЕЦУ-то. След, това вече сваляш горното капаче на помпата, махаш пластмасовата предпазна капачка с темп. датчик и киризиш тези връзки (които ако са оригинални , са с точкови заварки и със сиг. са ОК ) , притягаш внимателно всички болтчета, които виждаш.

- kiril_p
- Мнения: 131
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр. Сливница
- Контакти:
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
Реле 219 струва почти 60 лв. и се доставя с поръчка от Германия за 10 дни. Това е информация, току що получена от Ауто плюс.
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
Аууу, верно $39.00
взимай 5 лв. и бягай до моргата

взимай 5 лв. и бягай до моргата

- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
Dobromirski написа:okti_1 написа:Проблема ти не е в релето 219 за което вече си разбрал от опит,а в авансатора на ГНП-то.
Офффф, като се изкажете, може да накарате човек да потроши здрава колаНаучете се да се обаждате само когато сте сигурни
![]()
1-во : Грешката , която записва няма нищо общо с авансатора !
2-ро : Снимката е подвеждаща за N146 ! Не е това, а е електромагнитната система за количеството горива в "главата" на помпата или така нареченият електронен блок !
3-то : При отпадане на захранването от реле 219 ЕЦУ-то записва именно тази грешка.
Та както и при реле 109, се опича медният проводник на бубинката, и от там почват проблемите.
Не мисля, че 10лв. за едно реле, са кой знай каква голяма инвестиция, за отхвърлянето на проблем. От там на татък, започваш да си проверяваш инсталацията от помпата до ЕЦУ-то. След, това вече сваляш горното капаче на помпата, махаш пластмасовата предпазна капачка с темп. датчик и киризиш тези връзки (които ако са оригинални , са с точкови заварки и със сиг. са ОК ) , притягаш внимателно всички болтчета, които виждаш.
Брато ти май стигна до ГНП-то,като преди това почна от релето 219 и премина през инсталацията.
Само едно неми е ясно щото съм тъп къде съм се изказал неточно ?
Поздрави
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Проблем с Passat B5 1.9 ТДИ гасне в движение
Обикновено подминавам такива постове с усмивка, ама днес не съм на кеф и ще ти отговоря (за което моля модераторите да ме извинят, че ще трябва да изтрият поста, тъй, като не е по темата)
1-во: Приятно ми е да се запознаем "брато"
2-ро: Как реши, че проблема не е в реле 219, че го караш да си човърка по помпата ?
3-то: Какво общо има авансатора на помпата с проблема ?
4-то: Посоченото на снимката OT ТЕБЕ е авансаторният електромагнитен клапан, цитиран от тебе, но е погрешно обозначен , като N146, каквато й грешка му записва компа на колегата, като по този начин го подвеждаш !
ПП: Всъщност аз това вече го написах малко по-нагоре, та са чудя , кое точно не разбра ?
1-во: Приятно ми е да се запознаем "брато"

okti_1 написа:Проблема ти не е в релето 219 за което вече си разбрал от опит,а в авансатора на ГНП-то.
2-ро: Как реши, че проблема не е в реле 219, че го караш да си човърка по помпата ?
3-то: Какво общо има авансатора на помпата с проблема ?
4-то: Посоченото на снимката OT ТЕБЕ е авансаторният електромагнитен клапан, цитиран от тебе, но е погрешно обозначен , като N146, каквато й грешка му записва компа на колегата, като по този начин го подвеждаш !
ПП: Всъщност аз това вече го написах малко по-нагоре, та са чудя , кое точно не разбра ?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта