Почвам с въпросите подред:
1. Всичките ли TDI-та на ВАГ групата са с демпферни маховици? Ако не - кои са без? Добавка - конкретно - 90 коньовите модели на МК3 и МК4 - с демпфери са или без?
2. Ако демпферния маховик сдаде багажа, може ли да се замени с някакъв нормален(недемпферен) и какъв по-точно? Ако да - колко надеждно става?
3. Какъв е ресурса на тези двигатели и какво трябва да се направи при достигането и надвишаването на въпросния ресурс, ако може изобщо да се направи нещо различно от изхвърляне на двигатела? Питам примерно ако се вземе някоя кола на 6-7 стотин хиляди км., да кажем сменим проблемните части с нови - примерно нова турбина, дюзи, маховик. Какво още за да си я караме поне още 100к км. Заслужава ли си изобщо да се прави такава интервенция и да се купува такава кола с такъв двигател?



Няколко въпроса за TDI
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Няколко въпроса за TDI
Последна промяна от xploda на Пон 31 авг 2009 8:58, променено общо 1 път.
- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Много на едно място
xploda написа:2. Ако демпферния маховик сдаде багажа, може ли да се замени с някакъв нормален(недемпферен) и какъв по-точно? Ако да - колко надеждно става?
Точно за това е измислен този демфер зада обира претрисането при тръгване и да не натоварва скоростите много
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Много на едно място
koby написа:xploda написа:2. Ако демпферния маховик сдаде багажа, може ли да се замени с някакъв нормален(недемпферен) и какъв по-точно? Ако да - колко надеждно става?
Точно за това е измислен този демфер зада обира претрисането при тръгване и да не натоварва скоростите много
Т.е. няма TDI без такъв маховик, така ли да го разбирам?
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Много на едно място
От по-старите модели има и с обикновен,за новите не съм сигурен
- koby
- DarkSidE of The WorlD
- Мнения: 1054
- Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: елин пелин
- Контакти:
Re: Много на едно място
xploda написа:koby написа:xploda написа:2. Ако демпферния маховик сдаде багажа, може ли да се замени с някакъв нормален(недемпферен) и какъв по-точно? Ако да - колко надеждно става?
Точно за това е измислен този демфер зада обира претрисането при тръгване и да не натоварва скоростите много
Т.е. няма TDI без такъв маховик, така ли да го разбирам?
аз карам 1.9 ТДИ 1Z и до колкото знам е без демфер
Re: Много на едно място
-На Г4 всичко е демпфер. (несъм сигурен само за 90к.с вариант)
-Може да се замени но разликата в цената не е толкова голяма, доколкото съм в течение. Още никой не го е правил тук на Г4
-Ресурса на един двигател е....... зависи как и колко е карана, а най-важното как е поддържана.
-100000км не са толкова много. Инвестицията си струва, а и никаде не пише, че трябва да се разделиш със сумата още след купуването. Затова се гледа и избира преди да се купи.
-Може да се замени но разликата в цената не е толкова голяма, доколкото съм в течение. Още никой не го е правил тук на Г4
-Ресурса на един двигател е....... зависи как и колко е карана, а най-важното как е поддържана.
-100000км не са толкова много. Инвестицията си струва, а и никаде не пише, че трябва да се разделиш със сумата още след купуването. Затова се гледа и избира преди да се купи.
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Много на едно място
morfei1 написа:... Затова се гледа и избира преди да се купи.
На дизели хич не му разбирам кое, как се гледа. Ще кажеш вземи някой с теб дето разбира, но е меко казано невъзможна ралтата, тъй като съм в чужбина и нямам толкова добре познати хора, камо ли пък разбирачи на дизели

Дайте да изясним сега 90 катъровия модел - значи на МК3 е без демпфер последно? А на МК4? Със сигурност ли е без?
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Много на едно място
koby написа:аз карам 1.9 ТДИ 1Z и до колкото знам е без демфер
1Z - ок. Ами AHU-то с или без демпфер е?
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Re: Много на едно място
1. Само 1Z е без демпфер. Всичко друго - със.
2. Можеш да замениш демпферния маховик с обикновен. Не съм сигурен, мисля че тогава и съединителя се сменя. Обаче скоро след това ще трябва да смениш и скоростната кутия. Та какъв е смисъла ? Евтиното излиза скъпо.
3. Както вече си отбелязал, двигателят е сложен агрегат - състои се от много части. Всяка от тях си има ресурс (рядко имат еднакъв ресурс различните части), и съответно при нужда се сменят, или ремонтират. Та всичко зависи от конкретния случай - включително и това, дали има смисъл.
2. Можеш да замениш демпферния маховик с обикновен. Не съм сигурен, мисля че тогава и съединителя се сменя. Обаче скоро след това ще трябва да смениш и скоростната кутия. Та какъв е смисъла ? Евтиното излиза скъпо.
3. Както вече си отбелязал, двигателят е сложен агрегат - състои се от много части. Всяка от тях си има ресурс (рядко имат еднакъв ресурс различните части), и съответно при нужда се сменят, или ремонтират. Та всичко зависи от конкретния случай - включително и това, дали има смисъл.
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Много на едно място
gr_kanev написа:1. Само 1Z е без демпфер. Всичко друго - със.
2. Можеш да замениш демпферния маховик с обикновен. Не съм сигурен, мисля че тогава и съединителя се сменя. Обаче скоро след това ще трябва да смениш и скоростната кутия. Та какъв е смисъла ? Евтиното излиза скъпо.
3. Както вече си отбелязал, двигателят е сложен агрегат - състои се от много части. Всяка от тях си има ресурс (рядко имат еднакъв ресурс различните части), и съответно при нужда се сменят, или ремонтират. Та всичко зависи от конкретния случай - включително и това, дали има смисъл.
Евала докторе. С един пост на всички въпроси отговори. Сега ако кажеш и как да различа 1Z от AHU златен ше си

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Няколко въпроса за TDI
По лепенката на ангренажа.И по ВИН става,но ти трябва нет.
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Няколко въпроса за TDI
feikot написа:По лепенката на ангренажа.
Ако можеш да разясниш...
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Няколко въпроса за TDI
Има една бяла лепенка на капака,който стои на ангренажа,на нея имаш кода на двг и номера му.
- xploda
- Мнения: 1644
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
- Автомобил: Civic
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Няколко въпроса за TDI
feikot написа:Има една бяла лепенка на капака,който стои на ангренажа,на нея имаш кода на двг и номера му.
Малко ме съмнява тази лепенка да седи на 15+ годишна кола. Но все пак е нещо. Мерси за съвета все пак.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта