Няколко въпроса за TDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Няколко въпроса за TDI

Мнениеот xploda » Пон 31 авг 2009 8:10


Почвам с въпросите подред:

1. Всичките ли TDI-та на ВАГ групата са с демпферни маховици? Ако не - кои са без? Добавка - конкретно - 90 коньовите модели на МК3 и МК4 - с демпфери са или без?
2. Ако демпферния маховик сдаде багажа, може ли да се замени с някакъв нормален(недемпферен) и какъв по-точно? Ако да - колко надеждно става?
3. Какъв е ресурса на тези двигатели и какво трябва да се направи при достигането и надвишаването на въпросния ресурс, ако може изобщо да се направи нещо различно от изхвърляне на двигатела? Питам примерно ако се вземе някоя кола на 6-7 стотин хиляди км., да кажем сменим проблемните части с нови - примерно нова турбина, дюзи, маховик. Какво още за да си я караме поне още 100к км. Заслужава ли си изобщо да се прави такава интервенция и да се купува такава кола с такъв двигател?

Последна промяна от xploda на Пон 31 авг 2009 8:58, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
koby
DarkSidE of The WorlD
Мнения: 1054
Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: елин пелин
Контакти:

Re: Много на едно място

Мнениеот koby » Пон 31 авг 2009 8:13


xploda написа:2. Ако демпферния маховик сдаде багажа, може ли да се замени с някакъв нормален(недемпферен) и какъв по-точно? Ако да - колко надеждно става?

Точно за това е измислен този демфер зада обира претрисането при тръгване и да не натоварва скоростите много


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Много на едно място

Мнениеот xploda » Пон 31 авг 2009 8:31


koby написа:
xploda написа:2. Ако демпферния маховик сдаде багажа, може ли да се замени с някакъв нормален(недемпферен) и какъв по-точно? Ако да - колко надеждно става?

Точно за това е измислен този демфер зада обира претрисането при тръгване и да не натоварва скоростите много


Т.е. няма TDI без такъв маховик, така ли да го разбирам?


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Много на едно място

Мнениеот rosen79 » Пон 31 авг 2009 8:32


От по-старите модели има и с обикновен,за новите не съм сигурен


Потребителски аватар
koby
DarkSidE of The WorlD
Мнения: 1054
Регистриран на: Вто 06 яну 2009 17:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: елин пелин
Контакти:

Re: Много на едно място

Мнениеот koby » Пон 31 авг 2009 8:34


xploda написа:
koby написа:
xploda написа:2. Ако демпферния маховик сдаде багажа, може ли да се замени с някакъв нормален(недемпферен) и какъв по-точно? Ако да - колко надеждно става?

Точно за това е измислен този демфер зада обира претрисането при тръгване и да не натоварва скоростите много


Т.е. няма TDI без такъв маховик, така ли да го разбирам?

аз карам 1.9 ТДИ 1Z и до колкото знам е без демфер


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Много на едно място

Мнениеот rosen79 » Пон 31 авг 2009 8:36


:да:


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Много на едно място

Мнениеот morfei1 » Пон 31 авг 2009 8:40


-На Г4 всичко е демпфер. (несъм сигурен само за 90к.с вариант)
-Може да се замени но разликата в цената не е толкова голяма, доколкото съм в течение. Още никой не го е правил тук на Г4
-Ресурса на един двигател е....... зависи как и колко е карана, а най-важното как е поддържана.
-100000км не са толкова много. Инвестицията си струва, а и никаде не пише, че трябва да се разделиш със сумата още след купуването. Затова се гледа и избира преди да се купи.


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Много на едно място

Мнениеот xploda » Пон 31 авг 2009 8:56


morfei1 написа:... Затова се гледа и избира преди да се купи.


На дизели хич не му разбирам кое, как се гледа. Ще кажеш вземи някой с теб дето разбира, но е меко казано невъзможна ралтата, тъй като съм в чужбина и нямам толкова добре познати хора, камо ли пък разбирачи на дизели :D .

Дайте да изясним сега 90 катъровия модел - значи на МК3 е без демпфер последно? А на МК4? Със сигурност ли е без?


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Много на едно място

Мнениеот xploda » Пон 31 авг 2009 9:03


koby написа:аз карам 1.9 ТДИ 1Z и до колкото знам е без демфер


1Z - ок. Ами AHU-то с или без демпфер е?


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Много на едно място

Мнениеот gr_kanev » Пон 31 авг 2009 10:14


1. Само 1Z е без демпфер. Всичко друго - със.
2. Можеш да замениш демпферния маховик с обикновен. Не съм сигурен, мисля че тогава и съединителя се сменя. Обаче скоро след това ще трябва да смениш и скоростната кутия. Та какъв е смисъла ? Евтиното излиза скъпо.
3. Както вече си отбелязал, двигателят е сложен агрегат - състои се от много части. Всяка от тях си има ресурс (рядко имат еднакъв ресурс различните части), и съответно при нужда се сменят, или ремонтират. Та всичко зависи от конкретния случай - включително и това, дали има смисъл.


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Много на едно място

Мнениеот xploda » Пон 31 авг 2009 11:48


gr_kanev написа:1. Само 1Z е без демпфер. Всичко друго - със.
2. Можеш да замениш демпферния маховик с обикновен. Не съм сигурен, мисля че тогава и съединителя се сменя. Обаче скоро след това ще трябва да смениш и скоростната кутия. Та какъв е смисъла ? Евтиното излиза скъпо.
3. Както вече си отбелязал, двигателят е сложен агрегат - състои се от много части. Всяка от тях си има ресурс (рядко имат еднакъв ресурс различните части), и съответно при нужда се сменят, или ремонтират. Та всичко зависи от конкретния случай - включително и това, дали има смисъл.


Евала докторе. С един пост на всички въпроси отговори. Сега ако кажеш и как да различа 1Z от AHU златен ше си :) По ВИН, по година ?


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Няколко въпроса за TDI

Мнениеот feikot » Пон 31 авг 2009 13:53


По лепенката на ангренажа.И по ВИН става,но ти трябва нет.


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за TDI

Мнениеот xploda » Пон 31 авг 2009 14:11


feikot написа:По лепенката на ангренажа.


Ако можеш да разясниш...


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Няколко въпроса за TDI

Мнениеот feikot » Пон 31 авг 2009 14:14


Има една бяла лепенка на капака,който стои на ангренажа,на нея имаш кода на двг и номера му.


Потребителски аватар
xploda
Мнения: 1644
Регистриран на: Нед 14 окт 2007 13:38
Автомобил: Civic
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за TDI

Мнениеот xploda » Пон 31 авг 2009 14:16


feikot написа:Има една бяла лепенка на капака,който стои на ангренажа,на нея имаш кода на двг и номера му.

Малко ме съмнява тази лепенка да седи на 15+ годишна кола. Но все пак е нещо. Мерси за съвета все пак.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта