


Демпферна шайба на ААZ мотор
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пет 04 дек 2009 21:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Montana
Демпферна шайба на ААZ мотор
Колеги,шайбата на коляновия вал имаше около 3-4мм аксиално биене.След демонтаж на същата се оказа, че част от гумата е отлепена.Закупих нова шайба от /Ауто+/ испанска.След монтажа,като се съобразих с положението на чопа на зъбчатката на вала, задвижваща ангренажния ремък,се оказа,че и новата шайба има същото биене.Лятото карах колата в сервиз за смяна на ангренажен ремък,но не забелязахме да го има този проблем.Днес се консултирах със трима майстори,но никой не даде становище от къде се получава това биене.Възможно ли е да е крива зъбчатката,или пък оста на вала.При смяната на ангренажния ремък не сваляхме зъбчатката.Колеги,помагайте със съвети за решаване на проблема.
- niki_68
- Мнения: 159
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
За много години колега точно от запичатката на коляновия вал ти идва проблема но за да стане качествен ремонта сам чувал че трябва да се свали коляновия вал дасе навари и после шлайф нова запичатка и си ти 

- 1z
- Мнения: 758
- Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
- Автомобил: seat ibiza
- Двигател: atd
- Местоположение: Русе Слънчев Бряг
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Най вероятно е от зъбчатката,износва и се челото, и като сменяш задължително НОВ БОЛТ които се стяга с определена сила (имаше в форума с колко)и се лепи за да не се развие късъл съм такъв болт така че не си прави експеременти!
- Kung_Fu_Panda
- Мнения: 398
- Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: софия
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
niki_68 написа:За много години колега точно от запичатката на коляновия вал ти идва проблема но за да стане качествен ремонта сам чувал че трябва да се свали коляновия вал дасе навари и после шлайф нова запичатка и си ти
и за какво да се сваля вала и да се наварява

- niki_68
- Мнения: 159
- Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
ами защото се износвало челото на коляновия вал след като се навари после се шлайфа вариант 2 с разни лепила но няма гаранция дали ще издаржи и колко но колегата ще му кажа първо да утиде в някой сервиз да му свалят демпферната шайба и да я качат на струга за да се виде може и шайбата да се е изкривила дано да е в нея проблема че с шлаиф става по скъпо там имеслабото място успех
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пет 04 дек 2009 21:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Montana
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Колеги, благодаря Ви за изказаните мнения по проблема.Сега съм убеден,че е необходимо да се демонтира зъбчатката на коляновия вал.Ще подменя и болта на вала.Голям късмет ще е ако шпонката е все още здрава при това биене.След ремонта,ще пиша за резултата,а това смятам да е до края на седмицата.Колеги още веднъж благодаря!
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Каварна
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Тони сваляй запчатката като я извадиш виж дали не хлопа във вала ако и новата хлопа не се мачи сваляи вала не се шашкай стават такива работи 

-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Troyan
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Последно в "зъбчатката" или в "запичатката" е проблема
Сега по темата. Явно шайбата им идва тежка на тези мотори, защото разбиват леглото на ангренажното колело във вала. Прави са колегите, че за да се отремонтира трябва да се сваля вала. Без да се сваля вала /с разни лепила и др. подобни/, се прави едно нищо, тъй като усилието там е голямо.

Сега по темата. Явно шайбата им идва тежка на тези мотори, защото разбиват леглото на ангренажното колело във вала. Прави са колегите, че за да се отремонтира трябва да се сваля вала. Без да се сваля вала /с разни лепила и др. подобни/, се прави едно нищо, тъй като усилието там е голямо.
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Каварна
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
прав си колега това го правих преди пет дни свалих мотора свалих вала и хаиде на майстори те в МЕИ Варна там ми казаха че не само шпонката но и леглото на вала са проблем беше с три стотни по малко от това на новата запчатка но сега всичко е океи
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пет 04 дек 2009 21:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Montana
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
В понеделник ще карам колата в сервиз,вече имам и уговорен час.Майстора също се съмнява за разбито легло на вала.Ако се окаже действително,че вала е причината ще прибера колата и ще свалям двигател,пък за събирането ще му мисля после.В понеделник ще се похваля какви съм ги надробил.
- ifidik
- Мнения: 1709
- Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
- Автомобил: Corrado TDI 4x4
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
закво ще сваляте двигател?челото на вала е криво.има си инструмент и за около час се изравнява и всичко си идва на мястото
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пет 04 дек 2009 21:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Montana
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Днес карах колата на майстор.След сваляне на зъбното колело на ангренажа, се оказа, че челото на вала е криво.От тук идва и биенето.Канала на шпонката беше също започнал да се разбива по посока на въртене на двигателя.След прецизно наваряване,след което се оформи отново леглото на шпонката,се изравни и челото на коляновия вал.Подменихме и зъбното колело с ново,което влезе доста плътно в леглото на вала.Преди да започне монтажа, отвора за болта и шийката на вала се почистиха с короселин.В сервиза нямаха нов болт и сложихме стария,като стягането беше такова ,че просто не искам да си мисля,че това може да се и наложи някога да се сваля.Резултата е абсолютно никакво биене на демпферната шайба.Колеги, при смяна на ангренажно колело на вала, не бива да има никакъв луфт между вала и зъбното колело,и здраво стягане.Искам да изкажа благодарноста си към Недко /майстора, който извърши ремонта/в сервиза.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
Тонов казах го тук някъде ще го кажа пак-болта се стяга с определена сила иначе може в движение да каже ПАТ и до там да не говорим че си сложил и стария.Някой тук във форума беше развил идея че болта се разтяга лека полека и ако сложиш пак стария може да се скъса-не е задължително да е веднага.Все пак там има температурно въздействие и болта малко или много се влияе от него.На мойта когато беше разбит на загрял двг се въртеше лесно но на студен направо чупя гидорията не мръдва.Тай че ти препоръчвам купи си нов болт и го смени щото ще стане като кучето на нивата. 

-
- VW експерт
- Мнения: 1108
- Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Демпферна шайба на ААZ мотор
И аз много четох като го сменях това зъбно колело. Болтът бил някакъв саморазтягащ се, за да не се развие. Иначе моя стария се разви доста лесно, а монтьорът се притесняваше, че няма да се развие.
Задължително нов болт. За моето Ауди беше май към 10-12 лв. Не си струва да се спестяват.
Много тъпо са го измислили - да сменяш и болта на всяка смяна на ремъка, че даже и зъбното колело. Поне при мен, за да се смени ремъка се сваля демпферната шайба, която е стегната с този болт и още 4 малки, които наистина много трудно се развиха, та после и за там взимахме нови.
Задължително нов болт. За моето Ауди беше май към 10-12 лв. Не си струва да се спестяват.
Много тъпо са го измислили - да сменяш и болта на всяка смяна на ремъка, че даже и зъбното колело. Поне при мен, за да се смени ремъка се сваля демпферната шайба, която е стегната с този болт и още 4 малки, които наистина много трудно се развиха, та после и за там взимахме нови.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: koki_moki74 и 53 госта