Демпферна шайба на ААZ мотор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
tonov64
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 04 дек 2009 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Montana

Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот tonov64 » Пон 04 яну 2010 21:24


Колеги,шайбата на коляновия вал имаше около 3-4мм аксиално биене.След демонтаж на същата се оказа, че част от гумата е отлепена.Закупих нова шайба от /Ауто+/ испанска.След монтажа,като се съобразих с положението на чопа на зъбчатката на вала, задвижваща ангренажния ремък,се оказа,че и новата шайба има същото биене.Лятото карах колата в сервиз за смяна на ангренажен ремък,но не забелязахме да го има този проблем.Днес се консултирах със трима майстори,но никой не даде становище от къде се получава това биене.Възможно ли е да е крива зъбчатката,или пък оста на вала.При смяната на ангренажния ремък не сваляхме зъбчатката.Колеги,помагайте със съвети за решаване на проблема.




Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот niki_68 » Пон 04 яну 2010 23:01


За много години колега точно от запичатката на коляновия вал ти идва проблема но за да стане качествен ремонта сам чувал че трябва да се свали коляновия вал дасе навари и после шлайф нова запичатка и си ти :beer


Потребителски аватар
1z
Мнения: 758
Регистриран на: Нед 05 авг 2007 7:18
Автомобил: seat ibiza
Двигател: atd
Местоположение: Русе Слънчев Бряг

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот 1z » Вто 05 яну 2010 11:02


Най вероятно е от зъбчатката,износва и се челото, и като сменяш задължително НОВ БОЛТ които се стяга с определена сила (имаше в форума с колко)и се лепи за да не се развие късъл съм такъв болт така че не си прави експеременти!


Потребителски аватар
Kung_Fu_Panda
Мнения: 398
Регистриран на: Пет 17 апр 2009 8:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот Kung_Fu_Panda » Вто 05 яну 2010 13:30


niki_68 написа:За много години колега точно от запичатката на коляновия вал ти идва проблема но за да стане качествен ремонта сам чувал че трябва да се свали коляновия вал дасе навари и после шлайф нова запичатка и си ти :beer



и за какво да се сваля вала и да се наварява :shock ?


Потребителски аватар
niki_68
Мнения: 159
Регистриран на: Съб 11 апр 2009 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот niki_68 » Вто 05 яну 2010 15:14


ами защото се износвало челото на коляновия вал след като се навари после се шлайфа вариант 2 с разни лепила но няма гаранция дали ще издаржи и колко но колегата ще му кажа първо да утиде в някой сервиз да му свалят демпферната шайба и да я качат на струга за да се виде може и шайбата да се е изкривила дано да е в нея проблема че с шлаиф става по скъпо там имеслабото място успех


tonov64
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 04 дек 2009 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Montana

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот tonov64 » Вто 05 яну 2010 19:11


Колеги, благодаря Ви за изказаните мнения по проблема.Сега съм убеден,че е необходимо да се демонтира зъбчатката на коляновия вал.Ще подменя и болта на вала.Голям късмет ще е ако шпонката е все още здрава при това биене.След ремонта,ще пиша за резултата,а това смятам да е до края на седмицата.Колеги още веднъж благодаря!


peponiko
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Каварна

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот peponiko » Вто 05 яну 2010 20:09


Тони сваляй запчатката като я извадиш виж дали не хлопа във вала ако и новата хлопа не се мачи сваляи вала не се шашкай стават такива работи :beer


golfracer
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 13 мар 2009 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Troyan

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот golfracer » Сря 06 яну 2010 23:04


Последно в "зъбчатката" или в "запичатката" е проблема mhihi
Сега по темата. Явно шайбата им идва тежка на тези мотори, защото разбиват леглото на ангренажното колело във вала. Прави са колегите, че за да се отремонтира трябва да се сваля вала. Без да се сваля вала /с разни лепила и др. подобни/, се прави едно нищо, тъй като усилието там е голямо.


peponiko
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Каварна

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот peponiko » Чет 07 яну 2010 7:00


прав си колега това го правих преди пет дни свалих мотора свалих вала и хаиде на майстори те в МЕИ Варна там ми казаха че не само шпонката но и леглото на вала са проблем беше с три стотни по малко от това на новата запчатка но сега всичко е океи


tonov64
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 04 дек 2009 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Montana

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот tonov64 » Пет 08 яну 2010 20:09


В понеделник ще карам колата в сервиз,вече имам и уговорен час.Майстора също се съмнява за разбито легло на вала.Ако се окаже действително,че вала е причината ще прибера колата и ще свалям двигател,пък за събирането ще му мисля после.В понеделник ще се похваля какви съм ги надробил.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот ifidik » Съб 09 яну 2010 2:15


закво ще сваляте двигател?челото на вала е криво.има си инструмент и за около час се изравнява и всичко си идва на мястото


tonov64
Мнения: 10
Регистриран на: Пет 04 дек 2009 21:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Montana

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот tonov64 » Пон 11 яну 2010 20:48


Днес карах колата на майстор.След сваляне на зъбното колело на ангренажа, се оказа, че челото на вала е криво.От тук идва и биенето.Канала на шпонката беше също започнал да се разбива по посока на въртене на двигателя.След прецизно наваряване,след което се оформи отново леглото на шпонката,се изравни и челото на коляновия вал.Подменихме и зъбното колело с ново,което влезе доста плътно в леглото на вала.Преди да започне монтажа, отвора за болта и шийката на вала се почистиха с короселин.В сервиза нямаха нов болт и сложихме стария,като стягането беше такова ,че просто не искам да си мисля,че това може да се и наложи някога да се сваля.Резултата е абсолютно никакво биене на демпферната шайба.Колеги, при смяна на ангренажно колело на вала, не бива да има никакъв луфт между вала и зъбното колело,и здраво стягане.Искам да изкажа благодарноста си към Недко /майстора, който извърши ремонта/в сервиза.


Потребителски аватар
Kartala
Мнения: 660
Регистриран на: Съб 07 юли 2007 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот Kartala » Пон 11 яну 2010 21:06




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот fox_vt » Пон 11 яну 2010 21:19


Тонов казах го тук някъде ще го кажа пак-болта се стяга с определена сила иначе може в движение да каже ПАТ и до там да не говорим че си сложил и стария.Някой тук във форума беше развил идея че болта се разтяга лека полека и ако сложиш пак стария може да се скъса-не е задължително да е веднага.Все пак там има температурно въздействие и болта малко или много се влияе от него.На мойта когато беше разбит на загрял двг се въртеше лесно но на студен направо чупя гидорията не мръдва.Тай че ти препоръчвам купи си нов болт и го смени щото ще стане като кучето на нивата. :012:


mshbul
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1108
Регистриран на: Сря 01 окт 2008 21:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Демпферна шайба на ААZ мотор

Мнениеот mshbul » Пон 11 яну 2010 22:32


И аз много четох като го сменях това зъбно колело. Болтът бил някакъв саморазтягащ се, за да не се развие. Иначе моя стария се разви доста лесно, а монтьорът се притесняваше, че няма да се развие.
Задължително нов болт. За моето Ауди беше май към 10-12 лв. Не си струва да се спестяват.
Много тъпо са го измислили - да сменяш и болта на всяка смяна на ремъка, че даже и зъбното колело. Поне при мен, за да се смени ремъка се сваля демпферната шайба, която е стегната с този болт и още 4 малки, които наистина много трудно се развиха, та после и за там взимахме нови.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта