Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
ognian4o2
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 09 окт 2011 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот ognian4o2 » Вто 17 яну 2012 9:29


Здравейте! Ще ми се да питам нормално ли е след като двигателя е веднъж е достигнал 90 градуса, при спиране на колата и работа на свободен ход за около 3-4 минути температурата на антифриза да падне до трите дебели черти, което мисля че е 60 градуса? :? Това стана след смяна на термостат, тъй като преди това въобше не искаше да загрява дори да я ръчкам. Е сега си загрява но при празен ход моментално пада температурата. Това стана вчера при външна температура от около -4 градуса.

Питам защото все си мисля че миналата зима стрелката си стоеше постоянно изправена.
Благодаря. :)




Потребителски аватар
angel-74
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 21 апр 2009 20:14
Автомобил: VW
Двигател: AVF
Местоположение: ЯМБОЛ

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот angel-74 » Вто 17 яну 2012 10:40


От известно време и аз имам подобен проблем, стрелката на температурата, при загрял антифриз варира като от 90 градуса пада до към 70, после дори леко преминава 90 градуса и така. Дали проблема не е в температурния датчик или вероятно в термостата?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот samo_pechka » Вто 17 яну 2012 11:38


Не знам колега,дали твоята кола има принудителен подгрев на антифриза,провери и ако има ,дали работи!


Потребителски аватар
kijelmi
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 13:13
Автомобил: Passat R-Line BiTDI
Двигател: CUAA 2020
Местоположение: София

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот kijelmi » Вто 17 яну 2012 13:46


Колеги, това са шибани,фалшиви термостати. Миналата година сменях термостат "Febi" и точно за 1 година почва да преохлажда по надолнище или на място когато работи колата. За мен работещ термостат стигне ли стрелката 90 градуса трябва да не мърда от там.
Доста теми има във форума за такива проблеми с термостати.Има хора които сменят по няколко марки термостати докато попаднат на читави бройки.
Може да се замислиш да си купиш оригинален по скъп е ама забравяш за такива проблеми.

Последна промяна от kijelmi на Вто 17 яну 2012 13:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот веселин » Вто 17 яну 2012 13:47


или температурен датчик !?!?! :talk:


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот Благовест » Вто 17 яну 2012 13:52


На място,при работещо парно,при -4 градуса е нормално да падне температурата...


Потребителски аватар
kijelmi
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 13:13
Автомобил: Passat R-Line BiTDI
Двигател: CUAA 2020
Местоположение: София

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот kijelmi » Вто 17 яну 2012 13:55


Благовест написа:На място,при работещо парно,при -4 градуса е нормално да падне температурата...

Колега не съм съгласен какво правим при -20 градуса, нали за това служи термостата да затвори големия кръг като се преохлади.

п.с. За дизела е смърт да му играе температурата на двигателя, по студен двигател по бързо износване на елементите в мотора.


Потребителски аватар
Shakez
Мнения: 160
Регистриран на: Вто 16 ное 2010 11:05
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBAB
Местоположение: Sofia

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот Shakez » Вто 17 яну 2012 14:08


kijelmi написа:
Благовест написа:На място,при работещо парно,при -4 градуса е нормално да падне температурата...

Колега не съм съгласен какво правим при -20 градуса, нали за това служи термостата да затвори големия кръг като се преохлади.


Много има изписано по темата, но като човек, който почти няма опит с дизелови агрегати (карам такъв от няма 2 години), ще споделя, че и на мен ми се е случвало да пада под 90, след като е загрял двигателя. А реално съм съгласен с колегата, че функцията на термостата е такава.
Имах случай преди около 3 години бензинов агрегат да започне да прегрява, т.е. на място видях, как започват да се вдигат градусите. Както знаем, в такъв момент е голяма грешка да се изгаси двигателя, тъй като благодарение на неговата работа все пак се поддържа до някаква степен охладителната система и второ, защото при вече прегряващ двигател неминуемо се криви глава. Та освен със заливане на радиатора с хладка вода нещата ги докарахме до нормална работна температура посредством работата на парното на максимални обороти и температура. Т.е. следвайки пътя на логиката би трябвало да има вероятност при силно парно да започне да пада температурата. Тук идват на помощ и всякакви други датчици, както и термостата, който би трябвало да застане в "полуотворено" положение, прощавайте за термина, може и да не съм прав.

Генерално според мен има вариант да започне да изстива, но това е в следствие на зле работещ термостат или температурен датчик.


Потребителски аватар
kgdim
Мнения: 401
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 21:29
Автомобил: MK4 Black ...
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот kgdim » Вто 17 яну 2012 14:16


Ако е пуснато парното на колата на място е нормално да пада ТДИ-тата имат малко топлоодаване както и по бавно загряват спрямо бензиновите автомобили.


ognian4o2
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 09 окт 2011 13:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот ognian4o2 » Вто 17 яну 2012 14:20


Нямам допълнително подгряване на антифриза. Но ще сложа оригинален термостат за да се елиминира това като причина. Все гледаш да спестиш пари и после нещата се купуват по няколко пъти.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот Благовест » Вто 17 яну 2012 14:33


Е,чакайте сега-нямах предвид от 90 гр. да отиде на първите три бели чертички...Имах предвид,че на място,ТДИ нямат голямо отделяне на топлина и когато парното е набримчено,се получава лек спад в темпа(но не цяло истиване за 2,3 минути),няма откъде да дойде тая толина.Аз поне така си обяснявам тоя ефект от доста изчетено тук,сменен термостат-читав(проверен в тенджера)...Другото е божа работа
Иначе за 16 лв термостат като изкара 1 година(ако може и повече)-ами може и банкет да направим :Mr Green Fun
В една друга тема бях постнал линк във вбокс от дискавъра "Как се правят термостати",ами съмнявам се тия,които са по 80 лв и 16 лв тук да са от различна поточна линия :mrgreen: Разбира се,всеки си преценява как и какво да си купува.
На спускане при минусови температури също истива колата-справка ПХ и ППХ :да: Доста често се спускам от горната табела на с.Марково(колеги от Пловдив го знаят) до Пловдив,където в междуградския път с 100 км/ч.После за минута пак си е на 90.
Така,че големи филми могат да се вкарат хората с тия стрелки-"квото и да я праиш си стои на 90",е да ама на практика не е много така.Това е моето наблюдение и мнение и не ангажирам никого :)


Потребителски аватар
kgdim
Мнения: 401
Регистриран на: Сря 10 дек 2008 21:29
Автомобил: MK4 Black ...
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот kgdim » Вто 17 яну 2012 14:48


Благовест написа:Е,чакайте сега-нямах предвид от 90 гр. да отиде на първите три бели чертички...Имах предвид,че на място,ТДИ нямат голямо отделяне на топлина и когато парното е набримчено,се получава лек спад в темпа(но не цяло истиване за 2,3 минути),няма откъде да дойде тая толина.Аз поне така си обяснявам тоя ефект от доста изчетено тук,сменен термостат-читав(проверен в тенджера)...Другото е божа работа
Иначе за 16 лв термостат като изкара 1 година(ако може и повече)-ами може и банкет да направим :Mr Green Fun
В една друга тема бях постнал линк във вбокс от дискавъра "Как се правят термостати",ами съмнявам се тия,които са по 80 лв и 16 лв тук да са от различна поточна линия :mrgreen: Разбира се,всеки си преценява как и какво да си купува.
На спускане при минусови температури също истива колата-справка ПХ и ППХ :да: Доста често се спускам от горната табела на с.Марково(колеги от Пловдив го знаят) до Пловдив,където в междуградския път с 100 км/ч.После за минута пак си е на 90.
Така,че големи филми могат да се вкарат хората с тия стрелки-"квото и да я праиш си стои на 90",е да ама на практика не е много така.Това е моето наблюдение и мнение и не ангажирам никого :)

:да:
И при мен е така при при мунусови температури и при продължителни спускания почти като не се дава газ
стрелката леко тръгва на доло и после жеднага забива на 90.


Потребителски аватар
kijelmi
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 13:13
Автомобил: Passat R-Line BiTDI
Двигател: CUAA 2020
Местоположение: София

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот kijelmi » Вто 17 яну 2012 14:55


Колега начина на правене на термостат е един и същ. Но "Ей Богу" бъди сигурен че, материалите използвани за направата на термостати при различните фирми е разковничето за правилната и дългосрочна работа на дадения продукт. :012: (Това трябва да си го запиша някъде.) :oops
Температурна загуба има със сигурност но смятам че самия датчик който отчита температурата е направен да отчита с малко закъснение за да не ни се клатят стрелките на температурата постоянно.(един вид компенсиране на движението на стрелката)
От позицията на човек карал дизелови коли от много години и всякакви модели съм запомнил едно стрелката да е забита като пирон в кисело мляко демек на 90 градуса, почне ли да мърда нагоре надолу стрелката вариантите са няколко:
-пре...н термостат
-пре...н датчик
-пре...н уред за показване на температурата(табло)

Човека пише по горе че, не е забелязвал друг път да ги прави тези температурни колебания.


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот Marto_VN » Вто 17 яну 2012 15:06


kgdim написа:
Благовест написа:Е,чакайте сега-нямах предвид от 90 гр. да отиде на първите три бели чертички...Имах предвид,че на място,ТДИ нямат голямо отделяне на топлина и когато парното е набримчено,се получава лек спад в темпа(но не цяло истиване за 2,3 минути),няма откъде да дойде тая толина.Аз поне така си обяснявам тоя ефект от доста изчетено тук,сменен термостат-читав(проверен в тенджера)...Другото е божа работа
Иначе за 16 лв термостат като изкара 1 година(ако може и повече)-ами може и банкет да направим :Mr Green Fun
В една друга тема бях постнал линк във вбокс от дискавъра "Как се правят термостати",ами съмнявам се тия,които са по 80 лв и 16 лв тук да са от различна поточна линия :mrgreen: Разбира се,всеки си преценява как и какво да си купува.
На спускане при минусови температури също истива колата-справка ПХ и ППХ :да: Доста често се спускам от горната табела на с.Марково(колеги от Пловдив го знаят) до Пловдив,където в междуградския път с 100 км/ч.После за минута пак си е на 90.
Така,че големи филми могат да се вкарат хората с тия стрелки-"квото и да я праиш си стои на 90",е да ама на практика не е много така.Това е моето наблюдение и мнение и не ангажирам никого :)

:да:
И при мен е така при при мунусови температури и при продължителни спускания почти като не се дава газ
стрелката леко тръгва на доло и после жеднага забива на 90.



При мен също е така 1:1


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat 1.9 TDI, температурни колебания

Мнениеот mili 75 » Вто 17 яну 2012 15:30


Колеги, не се шашкайте толкова, пиша го за не знам кой път вече, стрелките на нашите коли са направени така, че при 70 и няколко градуса стрелката се заковава на 90 и така до незнам колко, но сигурно до 100. Това е с цел да не се взираш постоянно в таблото и да гледаш как се разхожда стрелката насам натам, а да си гледаш пътя и всички други екстри, които ти поднася той.Така че, всеки който си мисли, че като му забие стрелката на 90 градуса това е така в действителност да взима един ваг-ком и да види как стоят нещата.Уловката е в това, че като падне примерно на 70 градуса, стрелката рязко се връща назад към първите черти и всеки си мисли, че много е паднала температурата, а тя в действителност е мръднала само 4-5 градуса от 75 примерно на 70.Така е между другото и когато се вдига температурата, първо бавно отлепя и подмине ли последната наклонена черта, бързо отива до отвесната на 90 градуса.

Последна промяна от mili 75 на Сря 18 яну 2012 9:21, променено общо 1 път.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта