Питане за палене и стартер

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Питане за палене и стартер

Мнениеот fox_vt » Вто 15 ное 2011 18:58


Здравейте колеги от доста време имам един доста гаден проблем-значи още като взех колата след известно време не искаше понякога да пали като е топла по точно не върти стартера.Отидох на майстор и се оказа че от четките останали само пружинките оня вика как си палил досега.Проблема обаче от доста време след като го направи тоя стартер е че при студено време върти много лениво все едно няма ток.Първо го правеше при темп по ниски от -10 а тая година почна и около нулата да го прави.Проблема е че не е постоянно понякога просто не се чува звука на стартера и запалва.Сега съм смъкнал стартера разглобил съм го на съставните му части и съм измил всичко с обезмаслител,мисля да взема графитна смазка да смажа всичко движещо се дали ще е подходяща за целта тя е за бавнодвижещи се но високо натоварени механизми.И друго колко струва шалтера че искам да го сменя профилактично,и бендикса какво точно включва като части че отпред зъбното колело,вилката едно като лагер,оста и част от планетния редуктор са неразглобими или поне не мога да разбера как се разглобява.Отпред на зъбното колело има едно като завалцовано капаче и май там има зегерка като гледам етката ама как се маха и после откъде нова.Малко дълго стана но се надявам да сте ме разбрали,а има ли смисъл да сменям четкодържателя че пружинките не са еднакви по еластичност.Колата е толедо 1,9 тди 97 година.Акумулатора го профилактирам всяка есен на 5 години е монбат минава теста с вилката,но мисля да взема от колега чисто нов и да пробвам с него да видя как е.




tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот tdi_20yare » Вто 15 ное 2011 19:13


Гарантирам ти че ако сложиш една нова Варта или Бош и ако страртера ти е наред ще бъдеш потресен от въртежа,на мен стратера ми го прави един луд инжинер с негови части,не с смотани части от Косера,след това всичко ми излезве 100лв с частите и ми даде гаранция човека...Топла сигурно не пали от ряз нали....Аз си купих нов акумулатор защото страя ми Бош сдаде багажа,не че не пали,но колата топла въртеше прекалено много,сега с нововата Варта за 157лв пали брутално,както си му е реда,мисля че след 5-тата година акумулаторите лека полека се предават и паленето се затруднява.... :beer


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот fox_vt » Вто 15 ное 2011 19:30


Напротив топла пали от четвърт значи проблема е изявен само в сутрешното палене или палене през деня в студено време но пренощуването най я мъчи.Иначе ако излезе акумулатор мисля да взема банер че много ги хвалят а че предишния ми беше бош силвър и имам наблюдение на още един такъв,и като сложим доста отрицателните отзиви за него не мисля да е бош.Но това е друга тема :wink:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот ktamen » Вто 15 ное 2011 19:41


Избързал си със разглобяването на стартера. Сглоби го отново със старите му части и вземи назаем голям нов акумулатор от някой познат и пробвай с него как върти. Желателно е да измъкнеш някоя жичка от помпата преди това за да не запали веднага и да можеш добре да чуеш звука.
Никоя от частите на стартера не се сменя профилактично. Бендикс е този механизъм със завалцованата капачка до зъбчатката и предназначението му е да предава въртенето само от стартера към маховика, а като запали трябва да започне да превърта. Той със сигурност няма нищо общо с ленивото въртене. Първия заподозрян при слабо въртене е акумулатора. Не си мисли, че ако смениш чарковете на стартера ще върти дори с 1% по силно със същия акумулатор. Малко акумулатори доживяват до 5 години.
Ако и с нов акумулатор върти по същия начин тогава пиши пак тук да обсъдим възможните причини.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4716
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот tdi fen » Вто 15 ное 2011 19:45


с каква цел ще сменяш бендикса ако има ядове с него ще го чуеш издава много неприятен звук при запалване според мен няма смисъл ако е здрав


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот ktamen » Вто 15 ное 2011 19:48


Забравих да пиша, че трябва да внимаваш графитната смазка да е далеч от четките и колектора, защото е електропроводяща. Щом проблема е само на студено значи проблема е от акумулатора. На стартера изобщо не му пука колко е температурата. Тока който може да отдава акумулатора обаче силно зависи от температурата.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот fox_vt » Вто 15 ное 2011 21:07


Бендикса и по точно зъбчатката не трябва ли да са заострени зъбите за по лесно влизане във венеца на маховика щото тея като ги гледам са доста плоски.И друго каква е причината един път да върти без проблем един път да не иска аз това ме отдалечава от диагноза акумулатор.И да поясня на по топло време +10 първоначално се чува едно ввввв и почва да върти все едно се зори докато преодолее инерцията.Май тея акута с 30 % по голям стартов ток ще се окажат по зле от обикновенните.


the_tupan
Мнения: 882
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 13:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот the_tupan » Вто 15 ное 2011 21:19


fox_vt написа:И друго каква е причината един път да върти без проблем един път да не иска аз това ме отдалечава от диагноза акумулатор.

Тука е ключа от бараката. Смени си шалтера на стартера. :) Мисля че цената беше около 20 лева.


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот al3xbg » Вто 15 ное 2011 21:41


Понеже съм в сходна ситуация, ще споделя. Имам 1.9Д АЕФ Поло и сложих и аз нарочно уж по-голям от предписания 62А - 74А Банер. В това време едвам паля от втория път. И аз аку-то го бях изключил като причина, понеже е на 3 месеца и затова помолих клубни майстори да проверят реле, свещи и бушони по запалването на Поло-то. Резултатът беше, че им няма нищо, а едната клема на аку-то не е била добре затегната от хората, които го монтираха. Сега пак трудно си пали и съм на ръба да я разкарам. Kолата не се кара от Понеделник до Петък, понеже в София в идеалния център няма къде да спирам, а карането събота и неделя явно му идва малко за зареждане на аку-то, ако изобщо е то.
Успех и ще следя тематa с интерес.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот ktamen » Вто 15 ное 2011 21:57


Ако веднъж върти добре, а друг път се чуди дали да завърти наистина шалтера е най-вероятно да не контактува добре винаги.
Преди 7 - 8 години и аз имах такъв проблем. Понеже съм много стиснат аз отворих моя шалтер, (става лесно с подходяща отверка само едновременно с дърпането на пластмасовата част трябва да се разпои спойката на малката букса) Смених двата железни болта със заварени медни пластини на главите с болтове от масивна мед (от лада или москвич или нещо такова - руснаците не пестят медта) почистих добре контактните повърхности и пак го затворих. При затварянето подгънах металния борд само на три места върху пластмасата (за да го отворя по-лесно, ако пак се наложи, но още не се е наложило) и нацапах добре със силикон. Смених и железните гайки с бронзови и съм сигурен, че този шалтер ще погребе и сегашния ми голф (предишния,от който беше шалтера вече се спомина) Проблем правят не само самите контактни повърхности вътре в шалтера, но и лошия електрически контакт между медните кабелни обувки и железните болтове.
Първо може да почистиш самите болтове и кабелни обувки и да стегнеш здраво и ако не се оправи - нов шалтер или отваряне на стария.
Лошия контакт може да е и при клемите на акумулатора или връзката на минусовия кабел с купето или скоростите. Трябва да прегледаш всички дебели кабели и снадките им (включително самото кербоване на кабелните обувки към кабела) и тогава да мислиш за друг шалтер.
Помоли в някой магазин да разгледаш нова зъбчатка за стартер и ще прецениш дали твоята е прекалено заоблена. Аз прекалено заоблена зъбчатка не съм виждал, а съм развалил доста стартери.


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот tdi_20yare » Сря 16 ное 2011 11:32


ktamen написа:Избързал си със разглобяването на стартера. Сглоби го отново със старите му части и вземи назаем голям нов акумулатор от някой познат и пробвай с него как върти. Желателно е да измъкнеш някоя жичка от помпата преди това за да не запали веднага и да можеш добре да чуеш звука.
Никоя от частите на стартера не се сменя профилактично. Бендикс е този механизъм със завалцованата капачка до зъбчатката и предназначението му е да предава въртенето само от стартера към маховика, а като запали трябва да започне да превърта. Той със сигурност няма нищо общо с ленивото въртене. Първия заподозрян при слабо въртене е акумулатора. Не си мисли, че ако смениш чарковете на стартера ще върти дори с 1% по силно със същия акумулатор. Малко акумулатори доживяват до 5 години.
Ако и с нов акумулатор върти по същия начин тогава пиши пак тук да обсъдим възможните причини.

Аз пък мога да кажа,че след ревизия на моя стартер с един и същ акумилатор паленето и самия звук на стартера се промениха коренно...А вече с новия акумулатор си е песен...Нали имаще някакви стойности който трябва да досигне въртенето на стартера за да запали двигателя,и нещо вътре като не е в час,въртиш ли въртиш докато запали...


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Сря 16 ное 2011 22:30


fox_vt написа: на по топло време +10 първоначално се чува едно ввввв и почва да върти все едно се зори докато преодолее инерцията.


това определение е 1:1 с моя стартер.Оказа се износена втулка която пресуква.


kikaifa
Мнения: 5
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот kikaifa » Нед 19 фев 2012 21:11


определено не е акомулатора имат некакав проблем в електромоторите обаче оште не сам стигнал до решение на проблема при -14 не може да завърти дори и с два акомулатора с щипки ако го запалиш на скорост и го изгасиш почва да си пали без проблем


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот rosen79 » Вто 21 фев 2012 18:25


Да сте се замисляли за втулките?Точно те правят тея мизерии като се износят.Колко акумулатори съм сменил докато се сетя.Фокси,иди да ги погледнат и ако има износване направо ги сменявай.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Питане за палене и стартер

Мнениеот fox_vt » Вто 21 фев 2012 19:30


Колко е допустимия луфт на втулките в смисъл като мърдам ротора радиално май няма луфт но ако леко усуквам ротора по дължината му има някво движение,това го правя за всяка втулка поотделно при разглобен стартер.Във втулката на бендикса няма луфт,аз се ми се струва че тези на ротора нямат кой знае какво значение защото е с редуктор и не е фатално толкова колкото при стартери без редуктор.То тая зима ще изкарам а догодина като си купя нов акумулатор ще видя ефекта и ако трябва ще има пълна профилактика на стартера вкл и втулки.

пп забравих да добавя чух из някаква тема че втулките на стартера били 4 като 4 тата била зад маховика :roll: има ли нещо вярно в това и да не би в нея да влиза бендикса като зацепи :roll: .Имам няколко снимки от тогава
Снимки0149.jpg

Снимки0150.jpg

Снимки0151.jpg



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта