


Питане за палене и стартер
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Питане за палене и стартер
Здравейте колеги от доста време имам един доста гаден проблем-значи още като взех колата след известно време не искаше понякога да пали като е топла по точно не върти стартера.Отидох на майстор и се оказа че от четките останали само пружинките оня вика как си палил досега.Проблема обаче от доста време след като го направи тоя стартер е че при студено време върти много лениво все едно няма ток.Първо го правеше при темп по ниски от -10 а тая година почна и около нулата да го прави.Проблема е че не е постоянно понякога просто не се чува звука на стартера и запалва.Сега съм смъкнал стартера разглобил съм го на съставните му части и съм измил всичко с обезмаслител,мисля да взема графитна смазка да смажа всичко движещо се дали ще е подходяща за целта тя е за бавнодвижещи се но високо натоварени механизми.И друго колко струва шалтера че искам да го сменя профилактично,и бендикса какво точно включва като части че отпред зъбното колело,вилката едно като лагер,оста и част от планетния редуктор са неразглобими или поне не мога да разбера как се разглобява.Отпред на зъбното колело има едно като завалцовано капаче и май там има зегерка като гледам етката ама как се маха и после откъде нова.Малко дълго стана но се надявам да сте ме разбрали,а има ли смисъл да сменям четкодържателя че пружинките не са еднакви по еластичност.Колата е толедо 1,9 тди 97 година.Акумулатора го профилактирам всяка есен на 5 години е монбат минава теста с вилката,но мисля да взема от колега чисто нов и да пробвам с него да видя как е.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Питане за палене и стартер
Гарантирам ти че ако сложиш една нова Варта или Бош и ако страртера ти е наред ще бъдеш потресен от въртежа,на мен стратера ми го прави един луд инжинер с негови части,не с смотани части от Косера,след това всичко ми излезве 100лв с частите и ми даде гаранция човека...Топла сигурно не пали от ряз нали....Аз си купих нов акумулатор защото страя ми Бош сдаде багажа,не че не пали,но колата топла въртеше прекалено много,сега с нововата Варта за 157лв пали брутално,както си му е реда,мисля че след 5-тата година акумулаторите лека полека се предават и паленето се затруднява.... 

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Питане за палене и стартер
Напротив топла пали от четвърт значи проблема е изявен само в сутрешното палене или палене през деня в студено време но пренощуването най я мъчи.Иначе ако излезе акумулатор мисля да взема банер че много ги хвалят а че предишния ми беше бош силвър и имам наблюдение на още един такъв,и като сложим доста отрицателните отзиви за него не мисля да е бош.Но това е друга тема 

- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Питане за палене и стартер
Избързал си със разглобяването на стартера. Сглоби го отново със старите му части и вземи назаем голям нов акумулатор от някой познат и пробвай с него как върти. Желателно е да измъкнеш някоя жичка от помпата преди това за да не запали веднага и да можеш добре да чуеш звука.
Никоя от частите на стартера не се сменя профилактично. Бендикс е този механизъм със завалцованата капачка до зъбчатката и предназначението му е да предава въртенето само от стартера към маховика, а като запали трябва да започне да превърта. Той със сигурност няма нищо общо с ленивото въртене. Първия заподозрян при слабо въртене е акумулатора. Не си мисли, че ако смениш чарковете на стартера ще върти дори с 1% по силно със същия акумулатор. Малко акумулатори доживяват до 5 години.
Ако и с нов акумулатор върти по същия начин тогава пиши пак тук да обсъдим възможните причини.
Никоя от частите на стартера не се сменя профилактично. Бендикс е този механизъм със завалцованата капачка до зъбчатката и предназначението му е да предава въртенето само от стартера към маховика, а като запали трябва да започне да превърта. Той със сигурност няма нищо общо с ленивото въртене. Първия заподозрян при слабо въртене е акумулатора. Не си мисли, че ако смениш чарковете на стартера ще върти дори с 1% по силно със същия акумулатор. Малко акумулатори доживяват до 5 години.
Ако и с нов акумулатор върти по същия начин тогава пиши пак тук да обсъдим възможните причини.
- tdi fen
- Мнения: 4717
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Питане за палене и стартер
с каква цел ще сменяш бендикса ако има ядове с него ще го чуеш издава много неприятен звук при запалване според мен няма смисъл ако е здрав
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Питане за палене и стартер
Забравих да пиша, че трябва да внимаваш графитната смазка да е далеч от четките и колектора, защото е електропроводяща. Щом проблема е само на студено значи проблема е от акумулатора. На стартера изобщо не му пука колко е температурата. Тока който може да отдава акумулатора обаче силно зависи от температурата.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Питане за палене и стартер
Бендикса и по точно зъбчатката не трябва ли да са заострени зъбите за по лесно влизане във венеца на маховика щото тея като ги гледам са доста плоски.И друго каква е причината един път да върти без проблем един път да не иска аз това ме отдалечава от диагноза акумулатор.И да поясня на по топло време +10 първоначално се чува едно ввввв и почва да върти все едно се зори докато преодолее инерцията.Май тея акута с 30 % по голям стартов ток ще се окажат по зле от обикновенните.
Re: Питане за палене и стартер
fox_vt написа:И друго каква е причината един път да върти без проблем един път да не иска аз това ме отдалечава от диагноза акумулатор.
Тука е ключа от бараката. Смени си шалтера на стартера.

-
- Мнения: 318
- Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: AKL 98
- Местоположение: Sofia / Dobrich
Re: Питане за палене и стартер
Понеже съм в сходна ситуация, ще споделя. Имам 1.9Д АЕФ Поло и сложих и аз нарочно уж по-голям от предписания 62А - 74А Банер. В това време едвам паля от втория път. И аз аку-то го бях изключил като причина, понеже е на 3 месеца и затова помолих клубни майстори да проверят реле, свещи и бушони по запалването на Поло-то. Резултатът беше, че им няма нищо, а едната клема на аку-то не е била добре затегната от хората, които го монтираха. Сега пак трудно си пали и съм на ръба да я разкарам. Kолата не се кара от Понеделник до Петък, понеже в София в идеалния център няма къде да спирам, а карането събота и неделя явно му идва малко за зареждане на аку-то, ако изобщо е то.
Успех и ще следя тематa с интерес.
Успех и ще следя тематa с интерес.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Питане за палене и стартер
Ако веднъж върти добре, а друг път се чуди дали да завърти наистина шалтера е най-вероятно да не контактува добре винаги.
Преди 7 - 8 години и аз имах такъв проблем. Понеже съм много стиснат аз отворих моя шалтер, (става лесно с подходяща отверка само едновременно с дърпането на пластмасовата част трябва да се разпои спойката на малката букса) Смених двата железни болта със заварени медни пластини на главите с болтове от масивна мед (от лада или москвич или нещо такова - руснаците не пестят медта) почистих добре контактните повърхности и пак го затворих. При затварянето подгънах металния борд само на три места върху пластмасата (за да го отворя по-лесно, ако пак се наложи, но още не се е наложило) и нацапах добре със силикон. Смених и железните гайки с бронзови и съм сигурен, че този шалтер ще погребе и сегашния ми голф (предишния,от който беше шалтера вече се спомина) Проблем правят не само самите контактни повърхности вътре в шалтера, но и лошия електрически контакт между медните кабелни обувки и железните болтове.
Първо може да почистиш самите болтове и кабелни обувки и да стегнеш здраво и ако не се оправи - нов шалтер или отваряне на стария.
Лошия контакт може да е и при клемите на акумулатора или връзката на минусовия кабел с купето или скоростите. Трябва да прегледаш всички дебели кабели и снадките им (включително самото кербоване на кабелните обувки към кабела) и тогава да мислиш за друг шалтер.
Помоли в някой магазин да разгледаш нова зъбчатка за стартер и ще прецениш дали твоята е прекалено заоблена. Аз прекалено заоблена зъбчатка не съм виждал, а съм развалил доста стартери.
Преди 7 - 8 години и аз имах такъв проблем. Понеже съм много стиснат аз отворих моя шалтер, (става лесно с подходяща отверка само едновременно с дърпането на пластмасовата част трябва да се разпои спойката на малката букса) Смених двата железни болта със заварени медни пластини на главите с болтове от масивна мед (от лада или москвич или нещо такова - руснаците не пестят медта) почистих добре контактните повърхности и пак го затворих. При затварянето подгънах металния борд само на три места върху пластмасата (за да го отворя по-лесно, ако пак се наложи, но още не се е наложило) и нацапах добре със силикон. Смених и железните гайки с бронзови и съм сигурен, че този шалтер ще погребе и сегашния ми голф (предишния,от който беше шалтера вече се спомина) Проблем правят не само самите контактни повърхности вътре в шалтера, но и лошия електрически контакт между медните кабелни обувки и железните болтове.
Първо може да почистиш самите болтове и кабелни обувки и да стегнеш здраво и ако не се оправи - нов шалтер или отваряне на стария.
Лошия контакт може да е и при клемите на акумулатора или връзката на минусовия кабел с купето или скоростите. Трябва да прегледаш всички дебели кабели и снадките им (включително самото кербоване на кабелните обувки към кабела) и тогава да мислиш за друг шалтер.
Помоли в някой магазин да разгледаш нова зъбчатка за стартер и ще прецениш дали твоята е прекалено заоблена. Аз прекалено заоблена зъбчатка не съм виждал, а съм развалил доста стартери.
-
- Мнения: 282
- Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
- Автомобил: audi a3
- Двигател: asz+brezel
- Местоположение: варна
Re: Питане за палене и стартер
ktamen написа:Избързал си със разглобяването на стартера. Сглоби го отново със старите му части и вземи назаем голям нов акумулатор от някой познат и пробвай с него как върти. Желателно е да измъкнеш някоя жичка от помпата преди това за да не запали веднага и да можеш добре да чуеш звука.
Никоя от частите на стартера не се сменя профилактично. Бендикс е този механизъм със завалцованата капачка до зъбчатката и предназначението му е да предава въртенето само от стартера към маховика, а като запали трябва да започне да превърта. Той със сигурност няма нищо общо с ленивото въртене. Първия заподозрян при слабо въртене е акумулатора. Не си мисли, че ако смениш чарковете на стартера ще върти дори с 1% по силно със същия акумулатор. Малко акумулатори доживяват до 5 години.
Ако и с нов акумулатор върти по същия начин тогава пиши пак тук да обсъдим възможните причини.
Аз пък мога да кажа,че след ревизия на моя стартер с един и същ акумилатор паленето и самия звук на стартера се промениха коренно...А вече с новия акумулатор си е песен...Нали имаще някакви стойности който трябва да досигне въртенето на стартера за да запали двигателя,и нещо вътре като не е в час,въртиш ли въртиш докато запали...
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане за палене и стартер
fox_vt написа: на по топло време +10 първоначално се чува едно ввввв и почва да върти все едно се зори докато преодолее инерцията.
това определение е 1:1 с моя стартер.Оказа се износена втулка която пресуква.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велинград
Re: Питане за палене и стартер
определено не е акомулатора имат некакав проблем в електромоторите обаче оште не сам стигнал до решение на проблема при -14 не може да завърти дори и с два акомулатора с щипки ако го запалиш на скорост и го изгасиш почва да си пали без проблем
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане за палене и стартер
Да сте се замисляли за втулките?Точно те правят тея мизерии като се износят.Колко акумулатори съм сменил докато се сетя.Фокси,иди да ги погледнат и ако има износване направо ги сменявай.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Питане за палене и стартер
Колко е допустимия луфт на втулките в смисъл като мърдам ротора радиално май няма луфт но ако леко усуквам ротора по дължината му има някво движение,това го правя за всяка втулка поотделно при разглобен стартер.Във втулката на бендикса няма луфт,аз се ми се струва че тези на ротора нямат кой знае какво значение защото е с редуктор и не е фатално толкова колкото при стартери без редуктор.То тая зима ще изкарам а догодина като си купя нов акумулатор ще видя ефекта и ако трябва ще има пълна профилактика на стартера вкл и втулки.
пп забравих да добавя чух из някаква тема че втулките на стартера били 4 като 4 тата била зад маховика
има ли нещо вярно в това и да не би в нея да влиза бендикса като зацепи
.Имам няколко снимки от тогава
пп забравих да добавя чух из някаква тема че втулките на стартера били 4 като 4 тата била зад маховика


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 44 госта