проблем с мощността на PASSAT 98 TDI 110кс - РЕШЕН

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

проблем с мощността на PASSAT 98 TDI 110кс - РЕШЕН

Мнениеот pike » Вто 12 дек 2006 17:45


пассат 98,110к.с. 1,9 TDI.Проблема е:понякога прави прекъсване в мощността-на около 2500 оборота-при набиране,след което колата става тромава,няма тяга.После някое време се оправя и така до следващия път.Смених тръбички ,смених два клапана-WANDLER се казват,чистих турбина-известно време беше о'к след това пак същото.Моля,даите ъкъл защото по оторизираните сервизи май нямат!

Последна промяна от pike на Чет 01 фев 2007 15:48, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19701
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 12 дек 2006 19:27


Това от сега ли е? Когато застудя?
Възможно е да караш с лятна нафта и от студа да се отлагат парченца парафин във филтъра и да ти спира притока на гориво. Смени бензиностанцията и евентуално, помисли дали да не ползваш някаква добавка. Ако не си сменял скоро горивен филтър, свърши и тая работа :)


Потребителски аватар
derbi
Мнения: 11
Регистриран на: Съб 18 ное 2006 19:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с мощността на PASSAT 98 TDI 110кс

Мнениеот derbi » Вто 12 дек 2006 20:03


Провери дебитомера.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 12 дек 2006 22:41


кои клапани смени?колата пуши ли? и на диагностика какви грешки дава :?:


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Сря 13 дек 2006 10:19


Не е от застудяването със сигурност, от нафтата не е също.Не пуши колата. Това дебитомер да не се намира най отгоре вляво върху въздушната тръба към турбото-някакъв датчик? В сервизите грешката се върти около турбото-компресия или нещо такова казват,но само сменят клапани и знаете..........Препоръчайте някой майстор мераклия-ще е доволен ако успее да хване проблема .Става дума за Пловдив/без фирмените сервизи-там бях/.Както и за много други меща май проблема ни е в диагностиката. Впрочем обслужвам колата перфектно,за горивото няма компромис.


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Сря 13 дек 2006 11:13


При каква скорост губи мощност. аз съм с помпа-дюза и при мен го правеше когато я натисна към 130км/ч и ми набиваше грешка в компютъра.След като спра и рестартирам двигателя се оправяше. Това е от турбината. Аз лично я карах насам, натам по майстори и какво ли не проверяваха.Та накрая един маистор ми разглоби турбината, почисти я детаилно и се оправи. след една година пак го направи и пак я отвориха и я почистиха и сега пак е пушка ма и аз незнам докога :) Иначе казаха, че трябва да се смени цялата турбина.Това било консуматив. В Юнитрейд е 3000лв. а в Германия е 600 евро. Това е засега. Решил съм си и аз временно проблема.


Потребителски аватар
pike
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 12 дек 2006 9:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот pike » Сря 13 дек 2006 13:24


не съм помпа дюза, но както ми го описваш е точно това и наистина след рестартиране се оправя.Лошото е че някой път на магистралата не може да отлепи над 140 и това ме вбесява,а в нормално състояние 180 не ги усеща,макар че твърдо съм против тези скорости за България.


Потребителски аватар
Popeto_89
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в колата

Мнениеот Popeto_89 » Сря 13 дек 2006 13:45


Може и да е от въздухомера!На мен ми правеше същите номера и след като смених въздухомера се оправи


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Сря 13 дек 2006 14:19


На мене също ми разправяха, че можело да бъде от 100места, включително от въздухомера. При мене явно е от турбината щом като я изчистят се оправя. Обаче чета по форумите, че можело да е от някакви клапани в турбината та незнам дали може да се реши проблема без да се сменя турбото, че аз вече се замислям и за този вариант.


ico_dc
Мнения: 78
Регистриран на: Сря 06 дек 2006 14:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ico_dc » Сря 13 дек 2006 15:23


мой приятел имаше същия проблем и се оказа нещо от турбото,не надуваше както трябва


WasteLand_TD
Мнения: 740
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WasteLand_TD » Сря 13 дек 2006 16:07


сигурно става въпрос за прословутия клапан N75 - възможно е.
В неделя правих диагностика на колегата SLO.
Дат4ика за въздух си даваше идеални стойности.Помпата при ниски обороти и високи(3000) - също.При тест на N75 клапана си се видя, че движи успешно VNT механизма.
Обаче стойностите за турбината не бяха добре.При дадени 1700-2200mbar при 3000rpm тя дава 2500-2600mbar - за което elsawin дава категори4но - turbocharger deffective.Ако са под 1700 - тогава има възможности за проблемни ваккуми, N75 клапан.
Човека каза 4е са му сваляли турбината и са я 4истили но каза, че май не са проврявали турбината на стенд след това, което задължително трябва да се направи.Доколкото знам и VNT механизма се регулира също(не съм 100% сигурен, може и да греша).Може и там да му е проблема.
При брат ми Пасата АФН 110к.с. първия път се беше измъкнало марку4ето което излиза от тръбите за интеркулера и отива към екуто.Втория път от самото ЕКУ!!!!
Интересното е 4е при първия случай Vag-com даваше правилни стойности 1950mbar при 3000rpm.И пак забиваше след около 120-130 км/ч особено при яка газ.Втория път обаче(като беше отка4ено от екуто) налягането не мърдаше от 930mbar!!!! :gruebel
така 4е си проверявайте за марку4етата добре!!


nikm
Мнения: 111
Регистриран на: Чет 07 дек 2006 10:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nikm » Сря 13 дек 2006 16:19


WasteLand_TD, Така както те слушам си личи, че разбираш. Дали е възможно да погледнеш и моита кола как е, когато започне пак да ми създава ядове, защото съм сигурен, че още не съм си решил проблема.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Чет 14 дек 2006 0:31


а клапана на турбината се регулира то4но на 7мм от на4алото на резбата


petio
Мнения: 3
Регистриран на: Съб 16 дек 2006 17:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот petio » Съб 16 дек 2006 18:09


имам голф3 тди 110кс със същиь проблем и сега събирам пари4ки за дебитомер4е :D


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Съб 16 дек 2006 18:58


petio написа:имам голф3 тди 110кс със същиь проблем и сега събирам пари4ки за дебитомер4е :D

И аз тъй ,че и се надаявам 2-3 месеца след влизането в ЕС-тамън за пролетта да паднат :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 75 госта