проблем с мощността на PASSAT 98 TDI 110кс - РЕШЕН
проблем с мощността на PASSAT 98 TDI 110кс - РЕШЕН
пассат 98,110к.с. 1,9 TDI.Проблема е:понякога прави прекъсване в мощността-на около 2500 оборота-при набиране,след което колата става тромава,няма тяга.После някое време се оправя и така до следващия път.Смених тръбички ,смених два клапана-WANDLER се казват,чистих турбина-известно време беше о'к след това пак същото.Моля,даите ъкъл защото по оторизираните сервизи май нямат!
Последна промяна от pike на Чет 01 фев 2007 15:48, променено общо 1 път.
Не е от застудяването със сигурност, от нафтата не е също.Не пуши колата. Това дебитомер да не се намира най отгоре вляво върху въздушната тръба към турбото-някакъв датчик? В сервизите грешката се върти около турбото-компресия или нещо такова казват,но само сменят клапани и знаете..........Препоръчайте някой майстор мераклия-ще е доволен ако успее да хване проблема .Става дума за Пловдив/без фирмените сервизи-там бях/.Както и за много други меща май проблема ни е в диагностиката. Впрочем обслужвам колата перфектно,за горивото няма компромис.
При каква скорост губи мощност. аз съм с помпа-дюза и при мен го правеше когато я натисна към 130км/ч и ми набиваше грешка в компютъра.След като спра и рестартирам двигателя се оправяше. Това е от турбината. Аз лично я карах насам, натам по майстори и какво ли не проверяваха.Та накрая един маистор ми разглоби турбината, почисти я детаилно и се оправи. след една година пак го направи и пак я отвориха и я почистиха и сега пак е пушка ма и аз незнам докога
Иначе казаха, че трябва да се смени цялата турбина.Това било консуматив. В Юнитрейд е 3000лв. а в Германия е 600 евро. Това е засега. Решил съм си и аз временно проблема.

На мене също ми разправяха, че можело да бъде от 100места, включително от въздухомера. При мене явно е от турбината щом като я изчистят се оправя. Обаче чета по форумите, че можело да е от някакви клапани в турбината та незнам дали може да се реши проблема без да се сменя турбото, че аз вече се замислям и за този вариант.
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
сигурно става въпрос за прословутия клапан N75 - възможно е.
В неделя правих диагностика на колегата SLO.
Дат4ика за въздух си даваше идеални стойности.Помпата при ниски обороти и високи(3000) - също.При тест на N75 клапана си се видя, че движи успешно VNT механизма.
Обаче стойностите за турбината не бяха добре.При дадени 1700-2200mbar при 3000rpm тя дава 2500-2600mbar - за което elsawin дава категори4но - turbocharger deffective.Ако са под 1700 - тогава има възможности за проблемни ваккуми, N75 клапан.
Човека каза 4е са му сваляли турбината и са я 4истили но каза, че май не са проврявали турбината на стенд след това, което задължително трябва да се направи.Доколкото знам и VNT механизма се регулира също(не съм 100% сигурен, може и да греша).Може и там да му е проблема.
При брат ми Пасата АФН 110к.с. първия път се беше измъкнало марку4ето което излиза от тръбите за интеркулера и отива към екуто.Втория път от самото ЕКУ!!!!
Интересното е 4е при първия случай Vag-com даваше правилни стойности 1950mbar при 3000rpm.И пак забиваше след около 120-130 км/ч особено при яка газ.Втория път обаче(като беше отка4ено от екуто) налягането не мърдаше от 930mbar!!!!
така 4е си проверявайте за марку4етата добре!!
В неделя правих диагностика на колегата SLO.
Дат4ика за въздух си даваше идеални стойности.Помпата при ниски обороти и високи(3000) - също.При тест на N75 клапана си се видя, че движи успешно VNT механизма.
Обаче стойностите за турбината не бяха добре.При дадени 1700-2200mbar при 3000rpm тя дава 2500-2600mbar - за което elsawin дава категори4но - turbocharger deffective.Ако са под 1700 - тогава има възможности за проблемни ваккуми, N75 клапан.
Човека каза 4е са му сваляли турбината и са я 4истили но каза, че май не са проврявали турбината на стенд след това, което задължително трябва да се направи.Доколкото знам и VNT механизма се регулира също(не съм 100% сигурен, може и да греша).Може и там да му е проблема.
При брат ми Пасата АФН 110к.с. първия път се беше измъкнало марку4ето което излиза от тръбите за интеркулера и отива към екуто.Втория път от самото ЕКУ!!!!
Интересното е 4е при първия случай Vag-com даваше правилни стойности 1950mbar при 3000rpm.И пак забиваше след около 120-130 км/ч особено при яка газ.Втория път обаче(като беше отка4ено от екуто) налягането не мърдаше от 930mbar!!!!

така 4е си проверявайте за марку4етата добре!!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: iwan33 и 70 госта