Колата е Passat B5, 1.9 TDI PD 116 h.p. 06.2000 г, ATJ мотор.
Както си карам и изведнъж започна да тресе, загуби мощност и угасна.
Резервоара е пълен до горе. Въртя на стартер но с 300 зора припали и заработи лошо - сякаш на 3 цилиндъра и пак угасна. Оттам никакво палене. Върти и се опитва да запали (леко пуши отзад) но не пали.
Преди това не съм имал проблеми освен повишени вибраци на празен ход, но само когато загрее и свали леко оборотите.
Не съм сменявал скоро горивен филтър. Възможно ли е да е задръстен филтъра?
Не знам дали имам помпа в резервоара, която да се е скапала.
На VCDS не излиза нищо освен обичайните грешки:
VCDS Version: Release 11.11.0
Data version: 20111111
Sunday,27,May,2012,16:43:02:45473
Chassis Type: 3B - VW Passat B5
Scan: 01 02 03 08 15 16 17 19 35 36 37 46 47 55 56 57 58 75 76 77
Mileage: 156850km/97462miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AJM.lbl
Part No: 038 906 019 BK
Component: 1,9l R4 EDC 0110SG 1306
Coding: 00002
Shop #: WSC 05311
VCID: 61C52687E849AA0B
2 Faults Found:
18057 - Powertrain Data Bus
P1649 - 35-10 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent
18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317)
P1601 - 35-00 - Implausible Signal
Readiness: 0 0 X X X
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-614-111-ASR.lbl
Part No: 8E0 614 111 AH
Component: ABS/ASR 5.3 FRONT D10
Coding: 00000
Shop #: WSC 65535
VCID: 64CB2F93F75BBF23
1 Fault Found:
01203 - Electrical Connection between ABS and Instrument Cluster
03-10 - No Signal - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
Part No: 6Q0 909 605 B
Component: 05 AIRBAG VW5 0004
Coding: 12341
Shop #: WSC 05311
VCID: 366FA5DB11477DB3
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx2-17.lbl
Part No: 3B0 920 802 A
Component: B5-KOMBIINSTR. VDO V25
Coding: 05145
Shop #: WSC 00050
VCID: 1B39546F8AA5C0DB
Subsystem 1 - Part No: IMMO
Component: IDENTNR: VWZ7Z0Y2441303
IMMO-IDENTNR: VWZ7Z0Y2441303
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.lbl
Part No: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00004
Shop #: WSC 05314
VCID: F0E3D3C3B3A39383
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 1J0-959-799.lbl
Part No: 1J0 959 799 Q
Component: 38 Zentral-SG Komf. 0001
Coding: 04097
Shop #: WSC 05311
VCID: 4C9BE7337FCB1763
Subsystem 1 - Part No: 1J1959801D
Component: 38 Torsteuerger. FS0002F
Subsystem 2 - Part No: 1J1959802E
Component: 38 Torsteuerger. BF0002r
Subsystem 3 - Part No: 1J4959811D
Component: 38 Torsteuerger. HL0002r
Subsystem 4 - Part No: 1J4959812D
Component: 38 Torsteuerger. HR0002r
1 Fault Found:
00950 - Central Locking Motor - tailgate (V53); UNLOCK
25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent
End ---------------------------------------------------------------------
Моля помогнете колеги.



Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
- boreto1977
- Мнения: 234
- Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
- Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
- Двигател: AVF 2003 ACV 2001
- Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
Според мен е станало нещо с горивоподаването към ПД .
Провери;
-горивния филтър да не е събрал много ГНЯЗ
-за протрит горивопровод
-за задръстване в сондата на резервоара
Провери;
-горивния филтър да не е събрал много ГНЯЗ
-за протрит горивопровод
-за задръстване в сондата на резервоара
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
boreto1977 написа:Според мен е станало нещо с горивоподаването към ПД .
Провери;
-горивния филтър да не е събрал много ГНЯЗ
-за протрит горивопровод
-за задръстване в сондата на резервоара
Проверих горивния филтър и наистина е събрал много гняз. Купих нов филтър и тъкмо да го сложа и заваля градушка из ведро (ремонтирам пред блока). Утре ще пиша какъв е резултата. Наздраве

Последна промяна от gr_kanev на Вто 29 май 2012 20:50, променено общо 1 път.
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
Смених горивния филтър, но за съжаление пак не пали. Вече дори не припалва и не пуши докато въртя на стартер. Не знам какво може да е. Докато беше без филтър, завъртях на стартер за да видя дали ще потече гориво от маркучите, идващи от резервоара, но не потече нищо.
Възможно ли е да имам помпа в резервоара и ако да, как да проверя дали работи.
Възможно ли е да имам помпа в резервоара и ако да, как да проверя дали работи.
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
Трябва да имаш помпа в резервоара и ако не работи - няма палене. При голфовете имаш достъп до тая помпа като вдигнеш задната седалка, сигурно и при пасата е така. edit: под кората на багажника. Помоли някой авер да даде на контакт, а ти се заслушай в близост до нея дали ще сработи. Трябва да включи за 2-3 секунди и да спре. Има предпазител и реле, провери ги. Също така, е желателно нов горивен филтър да се пълни предварително с гориво, иначе е мъка първоначалното палене.
Последна промяна от dmode101 на Сря 30 май 2012 14:26, променено общо 1 път.
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
dmode101 написа:Трябва да имаш помпа в резервоара и ако не работи - няма палене. При голфовете имаш достъп до тая помпа като вдигнеш задната седалка, сигурно и при пасата е така. Помоли някой авер да даде на контакт, а ти се заслушай в близост до нея дали ще сработи. Трябва да включи за 2-3 секунди и да спре. Има предпазител и реле, провери ги. Също така, е желателно нов горивен филтър да се пълни предварително с гориво, иначе е мъка първоначалното палене.
Благодаря за инфото колега. Филтъра го напълних догоре с нафта и затова остава да търся проблема в помпата, Имаш ли идея какъв (къде) е предпазителя и релето. Аз проверих бушоните които на Пасата са отстрани на арматурното табло (стандартните които са до 30А)и не открих изгорял бушон. По-навътре има релета, но не смея да пипам там, защото не разбирам


Последна промяна от gr_kanev на Сря 30 май 2012 21:22, променено общо 1 път.
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
Причина: ненужно цитиране - http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=4&t=11939 (последният пост на dobrin)
-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
На същото място са, но не мога да те ориентирам по-точно.
- nasko1978
- Мнения: 2185
- Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Nürnberg ,Перник
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
Виж № 219 как е,мисля то има нещо общос проблема. 

Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
nasko1978 написа:Виж № 219 как е,мисля то има нещо общос проблема.
Благодаря колега. Извинявам се за тъпите въпроси но

Това вероятно е реле което командва помпата в резервоара?
Този номер 219 пише ли го на релето или просто трябва да го знам кое е.
Какво трябва да му гледам? Спойките? Има ли как да го проверя дали бачка?
Поздрави,
- tdi fen
- Мнения: 4717
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
огледай масата на двг клемите и бушоните на акумулатора и клапата за меко гасене(егр) да не заседнал затворен
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
Всичко изглежда наред. Маси, клеми, EGR се движи. Имам съмнение в едно леко цепнато вакуум маркуче nа EGR.
Само не ми е ясно, защо не показва никаква грешка говореща за непалене?
Показва само едно и също:
18057 - Powertrain Data Bus
P1649 - 35-10 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent
18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317)
P1601 - 35-00 - Implausible Signal
Имам чувството че проблема е в резервоара. Или нещо е запушено много и то изведнъж или помпата (ако има такава) се е сдухала.
При смяната на горивния филтър надух с уста маркуча идващ от резервоара не не можах да духна в него. Или е запушен или има възвратен клапан или има помпа.
Само не ми е ясно, защо не показва никаква грешка говореща за непалене?
Показва само едно и също:
18057 - Powertrain Data Bus
P1649 - 35-10 - Missing Message from ABS Controller - Intermittent
18009 - Relay for Supply Voltage Terminal 30 (J317)
P1601 - 35-00 - Implausible Signal
Имам чувството че проблема е в резервоара. Или нещо е запушено много и то изведнъж или помпата (ако има такава) се е сдухала.
При смяната на горивния филтър надух с уста маркуча идващ от резервоара не не можах да духна в него. Или е запушен или има възвратен клапан или има помпа.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
Има помпа с неприятна цена.
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение

Проблема е решен.
Оказа се просто много запушен горивен филтър.
Малко история и подробности:
1. При мен има помпа в резервоара. Това се вижда лесно при отваряне на малкия кръгъл люк в багажника пред капака на резервната гума. Отвиват се 3 винта с накрайник PH2 и се отваря. Оттам се вижда горната част от резервоара, от която излизат 2 маркуча (тръбички) и сондата. Ако буксата на сондата е с 4 кабела - значи има помпа, ако е с 2 кабела - няма помпа. Та в моя случай има помпа и тя си работи. Като дам на контакт тя сработва - чува се много тихо жужене за 2-3 секунди и спира. Трябва да си сложиш ухото точно над помпата за да го чуеш.
2. Бях разменил 2 маркуча излизащи от горивния филтър. Не знам дали това пречи за да запаля?
3. В системата беше влязал много въздух и трябваше много да въртя на стартер докато запаля. Акумулатора беше отслабнал и затова се наложи да си подам ток с моята стара любов Volvo 240 GL с двигател от VW LT 2.4 Diesel 1987 г. http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewt ... =2&t=22238
Благодаря на всички колеги за помощта и съветите.


-
- Мнения: 387
- Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Passat B6 DSG
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
mr_opp написа:2. Бях разменил 2 маркуча излизащи от горивния филтър. Не знам дали това пречи за да запаля?
От това е било - лично изпробвано

- garsona
- Мнения: 474
- Регистриран на: Вто 22 сеп 2009 20:12
- Автомобил: Passat B5TDI Honda Accord6 vtec
- Двигател: ATJ F18B2
Re: Б5 1.9 TDI PD 116 h.p. угасна в движение
...
Последна промяна от garsona на Нед 24 дек 2017 9:27, променено общо 1 път.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 41 госта