Здравейте, нов съм във форума и имам нужда от съвет.
Все още нямам кола, но съм се насочил към покупка на VW GOLF IV 1.9 TDI.
Търся GOLF с 4 (5) врати, двигател-110к.с., по възможност с климатроник в рамките на 5-6 000 лева.
Преди няколко дни намерих точно такъв какъвто търсех, но преди да го купя, разбрах от запознати хора, че двигателя на въпросния автомобил е бил прегрян и съответно автомобила е бил на ремонт в сервиз. Предполагам, че колата е пооправена, тъй като собственика е готов да я закараме в произволен сервиз на компютър и диагностика, а освен това държи твърдо на цената, която е малко на 6000 лева. Иначе автомобила е 2001 година, 110к.с.,перфектен външен вид, напълно обслужен, работещ климатроник, застраховка, каско до август 2013г. и т.н.
Тъй като не разбирам много, искам да попитам доколко едно такова прегряване е фатално и променя ли се работата, надеждността и динамиката на агрегата? Има ли смисъл да мисля изобщо за въпросния автомобил?
Може би въпросите ми ще се сторят глупави за някои колеги, но пак казвам, че не разбирам много и затова се обръщам във форума за помощ.
Благодаря предварително на отзовалите се!
Прегрян двигател на VW GOLF IV 1.9 TDI
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30048
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Прегрян двигател на VW GOLF IV 1.9 TDI
Зависи колко е прегрян, какви са били пораженията, какво и как е било направено за отстраняването им. Ако има някой, който може да я провери, със сигурност го направи.
- blade84
- Мнения: 694
- Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
- Автомобил: Vento
- Двигател: AAZ
- Местоположение: Lom
Re: Прегрян двигател на VW GOLF IV 1.9 TDI
То на диагностика няма да се видят пораженията от прегряването. Ако двигателя няма шумове може и да е добре ама може и да е тръгнал и той за това да го дава, та това ще се разбере ако се разглоби пак. Демек няма как да го хванеш.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Прегрян двигател на VW GOLF IV 1.9 TDI
Прегрят двигател е много общо казано. Вдигнал за момент 110 градуса, шофьора се усетил и отишъл в сервиз да му сменят водната помпа (примерно
), в такъв случай няма никакъв проблем! Но ако е избила гарнитура, смесил антифриз, нафта, масло и каквото има в мотора, след това е карал така докато мотора прегрее и затегне- в такъв случай ще има последствия
!
Re: Прегрян двигател на VW GOLF IV 1.9 TDI
Можеш да погледнеш за мръсотии в казанчето на антифриза и дали изобщо е чист антифриза. Ако е прегряван има вероятност да смеси масло с антифриз, ама може и да е харчила само антифриз и така пак не може да се хване...успех в търсенето и недей бърза...особено 1,9 голф 4 има колкото си искаш
Re: Прегрян двигател на VW GOLF IV 1.9 TDI
kenwood написа:успех в търсенето и недей бърза...особено 1,9 голф 4 има колкото си искаш
има и под тази цена дори.
- Stivi
- Мнения: 8379
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Прегрян двигател на VW GOLF IV 1.9 TDI
_Ranger_ написа: Иначе автомобила е 2001 година, 110к.с.,перфектен външен вид, напълно обслужен, работещ климатроник, застраховка, каско до август 2013г. и т.н.velinsl написа:има и под тази цена дори.
Ако отговаря на всички тези условия едва ли ще намериш под 6000лв,то само каското е към 400лв а ако е и с цяла гражданска стават 600

- samo_pechka
- Мнения: 9069
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Прегрян двигател на VW GOLF IV 1.9 TDI
kenwood написа:Можеш да погледнеш за мръсотии в казанчето на антифриза и дали изобщо е чист антифриза. Ако е прегряван има вероятност да смеси масло с антифриз, ама може и да е харчила само антифриз и така пак не може да се хване...успех в търсенето и недей бърза...особено 1,9 голф 4 има колкото си искаш
+1
за казанчето , а за това ,ако харчи антифриз– на топъл мотор, слагаш салфетка на малко разстояние, отзад на кюнта и някой да подаде газ до към 3 – 3500 об. и да задържи до около 15–ина сек. .Дигаш салфетката и следиш за капки вода. В нормално ( да не е студено !или зима !) т.е. топло време , дизела ,когато е работил ( топъл , горещ ) не отделя конденз , както бензиновия мотор, ама грам !! По това може да съдиш , до някаква степен , как е мотора. Е..понякога не се "хваща" по този начин дали има пробив, но в повечето случаи...помага.Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта