Bora ASZ пренадуване

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Bora ASZ пренадуване

Мнениеот FELIPE » Съб 22 сеп 2012 15:11


Колеги днес пак правих логове ,колата много сериозно пренадува и влиза в сервизен режим
Изображение
Изображение
Променливата геометрия на турбината е чистена март месец(сваляне на турбината,разглобяване и т.н.),от тогава да съм минал 3-4 000 км,август месец ходих до Обзор,нито на магистралата, нито извън нея е влизала в сервизен режим при много сериозно настъпване,по магистралата поддържах 140 от както се качих на Ямбол до отбивката за Пловдив.
От около месец започна да забива,значи малко след магистралното каране ,на 22.08 правихме лог с колегата OKTI,тогава пак пренадуваше ,но не влизаше в сервизен режим.
Моля за помощ,тези коли са баси и тамагочитата,от какво може да е това пренадуване-настройки на актуатора(март месец го настройвахме на око,без да се правят логове,въпреки това карах 6 месеца без да влиза в сервизен режим по никакъв начин) или пак зацапана геометрия(как пък не се изчисти на магистралата август месец) или пък нещо друго.
Грешката,която дава е
17965/P1557/005463
1 17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
1.1 Possible Symptoms
1.2 Possible Causes
1.3 Possible Solutions
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Boost Pressure too High
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles
Освен да ги почвам една по една точките
П.П.Не се сърдете,пуснал съм същата тема в Diesel Club Bulgaria,като по специализиран форум...




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот morfei1 » Съб 22 сеп 2012 17:38


...а дори педала не е на 100 процента натиснат :shock

все си мисля, че проблемите ти идват от чипа, но пък си сменял и геометрия, тоест отваряли сте турбо....

пробвай с друг Н75 от ASZ или от AVF. След което пробвай да радвижиш геометрията от актуатора. Пробвайте го и него дали държи вакум и дали се движе плавно, тъй като това е най-лесно и най-евтино от към пари. Ако не стане, лично аз бих я флашнал с оригинален софтуер и ако не надува, бих си сложил чип, но от Брезел. Това 1550 бара за VA все ми вади очите :)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 18:04


Тоя актуатор въобще мърда ли :talk:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот FELIPE » Съб 22 сеп 2012 18:12


Любопитно ми е как от март месец до към средата на август не заби нито веднъж,а я карам всеки ден и периодично съм я вадил извън града(пътя за Кърджали,един постоянен лек баир в продължение на много километри),това със същия чип, актуатор(настройки и състояние) и предполагам същото състояние на пром.геометрия.Имам чувството,че дойде ли септември месец и започва да забива,миналата година пак бе същото,септември същите проблеми.
juve касапина дали ще свърши работа?


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 18:30


juve касапина дали ще свърши работа?

Не искам да звучи предубедено, обаче kasapina :bowdown ми взе колата една сутрин, когато вече исках да я давам на части ( не се майтапя) ,в 20 часа ми се обади че победата е негова и ЗНАЕ какво ще оправи нещата :bowdown
В този ред на мисли точно днес подложих моята на разнообразни тестове - логове на важните канали, проверка на базовите настройки и т.н - не можах да го хвана в грешка, (гледам какви стойности дава и сравнявам какво съм чел тук и в дизеловия форум) поне що се отнася до настройки и т.н Затова...мисля че ги знае нещата :bowdown Даже като гледам твоите настройки - ти си баш за него - все го тегли към резачките, та за моята едвам го спрях...малко ;)
а иначе - прав е колегата че ти даже не си направил истински лог, защото педала на газта много играе...според мен има нещо радикално в случая - или блокирал спукан актуатор, или нещо по клапана Н75....това не ми прилича на нормално зацапана геометрия то е просто ужаЗ :banghead:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот FELIPE » Съб 22 сеп 2012 18:53


Ами логовете сам ги правих,затова са такива,лаптопа на дясната седалка,па в движение докато натисна log и start... :shock и гледам съм влязъл в насрещното :D ...наистина има нещо радикално, майсторите на които съм я оставял тук и правят нещо,за два-три-четири месеца се закрепват нещата и после пак същото.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 22 сеп 2012 19:17


Имаш ли буустметър ? Мисълта ми е, да не би МАП сензора да е заминал и да дава грешни стойности... На ръка като движиш актуатора как се движи и колко мърда ? трябва да е малко над сантиметър май целия ход.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот juve » Съб 22 сеп 2012 19:22


майсторите на които съм я оставял тук и правят нещо,за два-три-четири

Добре де, а дали пък не и понася улиците в Асеновград - то като гледам колко ти иска ЕКУ то от турбото ме е страх да попитам колко си я "надул".. то само от кръговото на Тополския път и от старата Пловдивска ;) до изхода има къде да включиш 5 та :)
МАП сензора да е заминал

а няма ли да му пуши грозно и такива неща ?


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот okti_1 » Съб 22 сеп 2012 19:27


Толкова са и майстори тогава,където ходиш :beer


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот dmode101 » Съб 22 сеп 2012 19:36


Аз пак ще ти го кажа - това е голяма грешка

FELIPE написа:актуатора(март месец го настройвахме на око


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2117
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот Благовест » Съб 22 сеп 2012 19:42


Както беше казал уважавания от мен Стефан(зфа159):"всяка гумаджийница зарежда климатици...".Ама колко разбират е отделен въпрос!Та разходи се до касапина,ще ти спести нерви :mrgreen: Имаш и чип,ще го прегледа и него.И така...
Успех! :да:

И другия път с другарче като правиш логове :Mr Green Fun Та да си гледаш пътя само и педала до мокета :beer


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот FELIPE » Пон 24 сеп 2012 17:49


Колеги как става номера,на работеща кола закачена за лаптоп с кабел за диагностика,светна лампичката за подгрев и изписа на борда ENGINE WORKSHOP,съответно се увеличаваха оборотите до 1400 и пак се връщаха на 903,какво се натиска на VCDS и какво може да се види по този начин? :D


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот Aprilia » Пон 24 сеп 2012 18:04


На 6-та със 140 сигурно си на 2к оборота ти ако на това викаш настъпване :roll:
Турбо се чисти на магистрала със заварена газ до ламарината поне 20-на км иначе нищо не правиш ... поне според мен де



п.с това преди да почне да пренадува де, като почне да пренадува вече е късно за настъпване, най-много да хвърли турбо


dmode101
Мнения: 387
Регистриран на: Чет 19 май 2005 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Passat B6 DSG

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот dmode101 » Пон 24 сеп 2012 19:14


FELIPE написа:Колеги как става номера,на работеща кола закачена за лаптоп с кабел за диагностика,светна лампичката за подгрев и изписа на борда ENGINE WORKSHOP,съответно се увеличаваха оборотите до 1400 и пак се връщаха на 903,какво се натиска на VCDS и какво може да се види по този начин? :D
Тествал си ЕГР-а на 3-ти канал в модула на двигателя :) Нищо страшно... :)


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Bora ASZ пренадуване

Мнениеот hooligan_sk » Вто 25 сеп 2012 11:32


Ам колега, най-простото е да си навиеш ръкава и да бръкнеш до актуатора на турбото и да го видиш аджеба движи ли се, не се ли... преди 2-3 дни гледах един леон на колега - актуатора не се помръдваше на ръка, даже с ръкавица не успях. А колата си върви видимо нормално и рядко пренадува до авариен режим.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта