голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 07 фев 2013 20:44


Здравейте колеги.
Само да ми остане малко свободно време съм планирал частичен ремонт на двигателя. Целта на ремонта е смяна на сегментите и ревизиране на главата,причините съм описал в друга тема.
Понеже разглобяването и зглобяването ще го правя аз (не съм професионален автомонтьор) искам да съм подготвен за да няма изненади.Точно за това имам доста въпроси.

Понеже не знам дали е правен шлайф на блока кой е най-лесния начин за установяване на размера?

Задължителна ли е смяната на биелните лагери?

Каква да е гарнитурата, марка, дебелина?

Препоръчайте ми мастор за главата в София? Колко ще струва приблизително?

Да сменям ли болтовете на главата? Каква марка да са?

Каква марка да са сегментите?

Ще се радвам, ако споделите тънкостите при тази процедура. мерси предварително.




Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот ludiq1918 » Чет 07 фев 2013 22:16


Щом ще сменяш само сегменти и гарнитура на глава няма смисъл от лагери. НО, като ги свалиш и им видиш състоянието ще се каже окончателно дали няма нужда. Ако са в добро състояние си ги карай. За сегментите, дано да имаш скоба или да имаш от къде да си набавиш, че да пускаш буталото в цилиндъра и да прибираш сегментите с отвертка примерно, е та*ак работа. Като нищо може да счупиш някой. Също така, като вземеш да вкарваш буталото в цилиндъра го намажи обилно с двигателно масло, за да се плъзне като у тях си. Преди да сложиш новите сегменти на буталото почисти каналите перфектно, да светнат. За целта може да изкиснеш буталото в някакъв разредител примерно, или нещо изчистващо маслото , и след това чупиш един стар сегмент и с него прокарваш каналите до блясък, че иначе ще се чудиш що се върти трудно коляновия вал при положение че няма и глава отгоре на блока :mhihi .
За гарнитурата, на самата трябва да има едни отвори отстрани те са нещо като маркер. По броя на тези отвори можеш да определиш ремонтния и размер и да си вземеш същата или следващата по дебелина. Обаче тука има една тънкост, че различните производители дават разлика в отворите. Примерно при някой 1-ри ремонт е с един отвор , при други е с два отвора. Та ако можеш да прочетеш производителя на нея, ще е добре ,даже може в магазина да ти я проверят по производител на кой ремонт отговаря.
Главата задължително през шлайф да мине и напасване на клапани с подмяна на масло обирачите. Блока можеш да му почистиш повърхността където ляга главата с шкурка номер 120 и яко търкане, ако имаш вибро шлайф машина за 2 мин работа е. Или слагаш шкурка на нещо равно и започваш да търкаш по блока с кръгови движение без да натискаш много до получаване на добра и чиста повърхност.
Болтовете ако не се скъсат не ги сменяй, новите може да ни издържат и на стягането дори.
По това време толкова информация мога да дам , ако има нещо друго питай.
Успех с ремонта.


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Чет 07 фев 2013 22:43


Тези дупки виждам. Това заводската гарнитура ли е?

http://niksana84.snimka.bg/tuning/razni.647486.29646300

http://niksana84.snimka.bg/tuning/razni.647486.29646335


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот samo_pechka » Пет 08 фев 2013 11:51


Да добавя ,че това с дупките на гарнитурата има зависимост, колко да е дебелината и, а пък това се преценява ,след като се види с колко буталата стърчат над блока. Може чисто нови бутала да се сложат и да се налага най-дебелата (или най-тънката прим.) гарнитура да се слага . Шлайфането на главата НЯМА отношение към дебелината на гарнитурата , ако вече се сменят бутала (биели,вал) или се "разбута" (шлайфа) челото на блока - тогава може да се наложат корекции и подбор на подх.гарнитура. И си купи нови болтове за главата :icon_wink - качествени естествено , това със старите болтове :no-no7
Внимавай при зачистването на челото на блока ( най-добре става с пас-плоча), да не попадат мръсотии в канала на маслото.


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот viktoris » Нед 05 май 2013 23:51


А какво е пас плоча ? Това шкурка 120 не е ли много грубо ?

И каква марка гарнитура, болтове, биелни лагери са качествени ?


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот 6669 » Пон 06 май 2013 0:16


Интересно ми е с 400 как ще търкаш чугун :mhihi
Болтове на глава - Ел ринг или Виктор рейнц.
Вземи си и семерингите откъм ремъците.
Сегменти аз слагам NE - доволен съм от тях.

Последна промяна от 6669 на Вто 07 май 2013 10:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот znainainai » Пон 06 май 2013 6:37


Относно болтовете сменяй на 100% на VW болтовете се сменят на всяко отваряне icon_idea Почисти отворите за болтовете и гледай да са сухи преди сглобяването. Като свалиш главата масло и антифриз влизат във отворите за болтовете и ако не ги почистиш при навиването на болтовете има опасност да спукаш блока понеже течността която е останала там става като хидравлична преса.
Прикачени файлове
TDI 1Z,AHU.jpg


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Пон 06 май 2013 18:09


Благодаря ви колеги. Давате ми много ценна информация. :th_up


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот samo_pechka » Пон 06 май 2013 20:07


6669 написа:..
Иначе виж първо главата колко ще я шлайфаш, ако е няколко хилядни си сложи същата гарнитура. Ако е десети минавай на по-дебела.
..

:exclaim
samo_pechka написа:Да добавя ,че това с дупките на гарнитурата има зависимост, колко да е дебелината и, а пък това се преценява ,след като се види с колко буталата стърчат над блока... Шлайфането на главата НЯМА отношение към дебелината на гарнитурата , ако вече се сменят бутала (биели,вал) или се "разбута" (шлайфа) челото на блока - тогава може да се наложат корекции и подбор на подх.гарнитура...


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот viktoris » Пон 06 май 2013 20:48


Ако се пренатегне болт на главата, примерно,ще се развли ли резбата , или ще се скъса болта....Щото на скоро сменях гарнитура на голф ГТД и след като затегнах болтовете на 40 нм,60 нм и веднъж на 45 градуса ,не можах втори път на 45 градуса,стягах с тръбата....просто се затегнаха докрай...Отначало ползвах руски ключ със стрелка дето е...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот samo_pechka » Пон 06 май 2013 21:05


Къса се болта..вече къде ще се скъса :redface досега не ми се е случвало да скапе резба, но..никога не е късно де :neutral


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот 6669 » Вто 07 май 2013 2:12


На мен също не ми се е случвало болт да се скъса долу в резбата - късат се горе, което е по-добре, понеже като се свали повторно главата се развива или с клещи или чешмеджийски ключ :c020

Последна промяна от 6669 на Вто 07 май 2013 10:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
svetliosabev
Мнения: 84
Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
Автомобил: Golf 3
Двигател: 1Z 1995
Местоположение: V.Tyrnovo

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот svetliosabev » Вто 07 май 2013 7:02


Печката си е много прав!!!
Гроивната камера е в буталата,а главата е равна,няма какво да намалиш от шлайфане на главата освен теглото и. :mhihi


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8991
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот samo_pechka » Вто 07 май 2013 8:27


6669 написа:Само_печка - не подвеждай човека :exclaim
Със шлайфането на главата се намалява горивната камера(което се компенсира с гарнитурата). Дали ще се шлайфа блока или главата - и двете намалят горивната камера icon_idea

..

В случая гарнитура се подбира , след като се види с колко надстърчат челата на буталата над блока .Цялата галимация е буталата да не "удрят" в "тавана" .И след като няма интервенции по смяна на вал,биели или бутала , както и челосване на блока ,понеже те са фактора влияещ за "показването" на буталата над блока, не се налагат корекции по дебелината на гарнитурата , независимо ,че се е наложило шлайф по главата да речем . Тя не се шлайфа по контура на гарнитурата , че да има значение и опасност от удар на бутала по главата , ами на цяло , т.е. промяна де факто няма - тя се намира на същото отстояние от ГМТ на буталото . Слагането на по-дебела гарнитура ще доведе до излишно разреждане на мотора ( дава отражение) ....


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата

Мнениеот 6669 » Вто 07 май 2013 10:20


Май аз греша - извинявам се за подвеждането, Гергьовден какво да го правиш :mhihi



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта