AFN забива турбото, търсене на правилното решение

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Genesis
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

AFN забива турбото, търсене на правилното решение

Мнениеот Genesis » Пон 11 фев 2013 21:45


Привет.
Знам че темата е много дъвкана, доста от вас може да ви оттегча с проблема, доста порових, но не видях някой ясно и точно да е обобщил проблема. Мотора ми е AFN.
Т.е след определени обороти основно на 3-та я тествах турбината изключва (нямах възможност да търся дълги отсечки). От борбата ми миналата година с един колега и прочетеното тук е ясно, че пренадува турбото от задръстване със сажди. Тогава много ръчкане и се продуха. Даа, но от скоро пак се затлачи. Абсолютно същите симптоми. Раздвижих геометрията, която се движи доста добре, пръсках едно Turbo cleaner - Winn's, което поизчисти турбината, но не реши проблема напълно.

И тук вече идва чуденото как е най-практично да се постъпи. От една страна си мисля един път да платя да ми го изчистят, а после аз да си го чистя ( до колкто видях не е сложна и трудна работа). Да ама на колко Ккм ще тярбва да го правя. Даже ми е мерак да го разглобя и почистя сам, ама си мисля да не стане че на края от N на брой такива процедури да отида и да си кешна да го ремонтират. И това ме навежда на другия вариант, направо да ходя да го оправят. Да, но този ремонт не е от евтинките, което е проблема де.
Истината е че това ми е първото турбо с което се боря. За да не откривам топлата вода, моля тези, които са сърбали тази попара, да споделят как са постъпили.
Ако може да кажете кои вариант сте минали, колко пари и къде сте правили интервенцията.
Благодаря на отзовалите се.




Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот Stivi » Пон 11 фев 2013 22:12


Първото което се пита в такъв случай е,провери ли всички маркучи и дали се движи актуатора !


Genesis
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот Genesis » Пон 11 фев 2013 22:18


Той се движи без да запира а маркучите са нови и пак проверени. И си мисля, че ако проблема беше във вакума, че щеше да забива много по рано (само предположение, моля ако греша да ме поправите)


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот Stivi » Пон 11 фев 2013 22:24


Genesis написа:Той се движи без да запира а маркучите са нови и пак проверени. И си мисля, че ако проблема беше във вакума, че щеше да забива много по рано (само предположение, моля ако греша да ме поправите)


Движи се като го мандахерцаш ти или като го засмуче вакума при запален мотор ?


minimalizum
Мнения: 212
Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
Автомобил: OCT1
Двигател: AHF
Местоположение: ПЛОВДИВ - - -

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот minimalizum » Пон 11 фев 2013 22:26


а на диагностика каква грешка ти изписва?


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот okti_1 » Пон 11 фев 2013 22:29


Не му изписва грешка,защото на колата не е правена диагностика.А иначе грешка си има.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот feikot » Пон 11 фев 2013 22:34


Онзи ден пак писах същото...Това,че актуатора се мърда и има вакуум в маркуча,не означава,че двата елемента ще сработят.В актуатора има една мембрана,която може да се е спукала.Виж на загасена кола как е,сложи си пръста на лоста на актуатора и кажи на някой да запали.Трябва да го бутне надолу,а като подаде газ да го дърпа нагоре.Щом имаш вакуум и не е зацапана геометрията,единствено това се сещам.

А самото чистене не е никак трудно,само внимавай кое след кое е,да не ти останат чаркалъци или да се чудиш кое от къде е :)


Genesis
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот Genesis » Пон 11 фев 2013 23:07


Да, на диагностика не съм ходил, щото нямаше кога, а и съм сигурен какво ще излезне. Казвам така тъй като знам как постепенно с времето се задръства турбината. Сега тя се държи точно по този начин, a и освен това днес правих процедура по прочистването и с въпросния шпрей и малко се пооправи, което ме кара да нямам колебания в проблема.


Потребителски аватар
dnn
Мнения: 319
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 0:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: burgas
Контакти:

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот dnn » Пон 11 фев 2013 23:21


...Това,че актуатора се мърда и има вакуум в маркуча,не означава,че двата елемента ще сработят.

от два месеца сам в този филм


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот PACH » Вто 12 фев 2013 0:10


Мани, мани и аз преди няколко дни чистих геометрия, разглобяване на цялото турбо и буса хвръкна, след 2 дни турбото едвам го чувам :(


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот svere » Вто 12 фев 2013 8:15


колеги!
вижте си черно/бялото възвратно клапанче.
Ако неработи коректно, не достига вакуум за адекватното управлениена геометрията и т тамбързото натрупване на саждите.

С други думи ако пропуска в 2-те посоки, няма как да се задържи вакуум в вакуум резервоарчето (кръглото долу, малко зад клапан н75 при пасат). И 2-ри вариант да пропуска в едната посока, но не достатъчно

И аз имах проблеми с моя АФН....... чистех турбина през 2-3месеца.
Решението- GT1749Va, чип, нови маркучи, ново черно/бяло клапанче.... е и стандартната проверка на Н75 и актуатор.


Карам основно градско, за сега нямам проблеми

Профилактично отварям капака и пипам с ръка лоста на актуатора, махак вакуум маркуча и има ли ход от горе до долу, после като го сложа издърпа ли го свободно 1-1,2см пак нагоре, значи всико е 6.
После само :drive и :aaa040

ПС: сори ако съм изял някои букви ама още спя :)


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот Stivi » Вто 12 фев 2013 9:55


svere написа:колеги!
вижте си черно/бялото възвратно клапанче
С други думи ако пропуска в 2-те посоки, няма как да се задържи вакуум в вакуум резервоарчето (кръглото долу, малко зад клапан н75 при пасат). И 2-ри вариант да пропуска в едната посока, но не достатъчно :aaa040


Ако пропуска достатъчно и в двете посоки няма никакъв проблем понеже моето е махнато и промяна във вървежа няма,най-лесно е да го махнеш пробно и да съединиш мъркучетата с подходяща тръбичка за да го изключиш като вариант !


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот gancho » Вто 12 фев 2013 10:19


ще си копирам писаното от мен в друга тема:
актуатора проверихте ли?
Вземи и откачи маркучето към актуатора(както си е закачен към геометрията) от другия му край и засмучи с уста силно.Трябва лоста да се дъпне около 12мм нагоре.Ако не се вижда-с напипване с пръст се установява приблизително.При засмукано положение задържаш 10-15 сек.-не трябва да се връща сам лоста.Като отпуснеш-рязко се връща без задържане.
Това е теста за работещ актуатор-със здрава мембрана и неклеясал или ръждясал.(последното се получавало често,ако нямаш кора под дв.)
Ако актуатора не е в ред-чисти турбини и сменяй Н75 до безкрайност.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот FELIPE » Вто 12 фев 2013 12:56


Правилното решение е продаване на колата и закупуване на бензинова или пак дизелова, но с клапан за разтоварване т.е. без променлива геометрия...неприятно,но факт :smile ,колите с променлива геометрия на турбото не са създадени да се карат само на къси раьстояния,особено пък зимата.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.

Мнениеот feikot » Вто 12 фев 2013 14:22


dnn написа:...Това,че актуатора се мърда и има вакуум в маркуча,не означава,че двата елемента ще сработят.

от два месеца сам в този филм


Сменях актуатора...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта