Привет.
Знам че темата е много дъвкана, доста от вас може да ви оттегча с проблема, доста порових, но не видях някой ясно и точно да е обобщил проблема. Мотора ми е AFN.
Т.е след определени обороти основно на 3-та я тествах турбината изключва (нямах възможност да търся дълги отсечки). От борбата ми миналата година с един колега и прочетеното тук е ясно, че пренадува турбото от задръстване със сажди. Тогава много ръчкане и се продуха. Даа, но от скоро пак се затлачи. Абсолютно същите симптоми. Раздвижих геометрията, която се движи доста добре, пръсках едно Turbo cleaner - Winn's, което поизчисти турбината, но не реши проблема напълно.
И тук вече идва чуденото как е най-практично да се постъпи. От една страна си мисля един път да платя да ми го изчистят, а после аз да си го чистя ( до колкто видях не е сложна и трудна работа). Да ама на колко Ккм ще тярбва да го правя. Даже ми е мерак да го разглобя и почистя сам, ама си мисля да не стане че на края от N на брой такива процедури да отида и да си кешна да го ремонтират. И това ме навежда на другия вариант, направо да ходя да го оправят. Да, но този ремонт не е от евтинките, което е проблема де.
Истината е че това ми е първото турбо с което се боря. За да не откривам топлата вода, моля тези, които са сърбали тази попара, да споделят как са постъпили.
Ако може да кажете кои вариант сте минали, колко пари и къде сте правили интервенцията.
Благодаря на отзовалите се.
AFN забива турбото, търсене на правилното решение
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
Първото което се пита в такъв случай е,провери ли всички маркучи и дали се движи актуатора !
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
Той се движи без да запира а маркучите са нови и пак проверени. И си мисля, че ако проблема беше във вакума, че щеше да забива много по рано (само предположение, моля ако греша да ме поправите)
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
Genesis написа:Той се движи без да запира а маркучите са нови и пак проверени. И си мисля, че ако проблема беше във вакума, че щеше да забива много по рано (само предположение, моля ако греша да ме поправите)
Движи се като го мандахерцаш ти или като го засмуче вакума при запален мотор ?
-
- Мнения: 212
- Регистриран на: Сря 05 авг 2009 23:31
- Автомобил: OCT1
- Двигател: AHF
- Местоположение: ПЛОВДИВ - - -
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
а на диагностика каква грешка ти изписва?
- okti_1
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
Не му изписва грешка,защото на колата не е правена диагностика.А иначе грешка си има.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
Онзи ден пак писах същото...Това,че актуатора се мърда и има вакуум в маркуча,не означава,че двата елемента ще сработят.В актуатора има една мембрана,която може да се е спукала.Виж на загасена кола как е,сложи си пръста на лоста на актуатора и кажи на някой да запали.Трябва да го бутне надолу,а като подаде газ да го дърпа нагоре.Щом имаш вакуум и не е зацапана геометрията,единствено това се сещам.
А самото чистене не е никак трудно,само внимавай кое след кое е,да не ти останат чаркалъци или да се чудиш кое от къде е :)
А самото чистене не е никак трудно,само внимавай кое след кое е,да не ти останат чаркалъци или да се чудиш кое от къде е :)
-
- Мнения: 123
- Регистриран на: Нед 12 сеп 2004 19:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
Да, на диагностика не съм ходил, щото нямаше кога, а и съм сигурен какво ще излезне. Казвам така тъй като знам как постепенно с времето се задръства турбината. Сега тя се държи точно по този начин, a и освен това днес правих процедура по прочистването и с въпросния шпрей и малко се пооправи, което ме кара да нямам колебания в проблема.
- dnn
- Мнения: 319
- Регистриран на: Нед 22 фев 2009 0:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: burgas
- Контакти:
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
...Това,че актуатора се мърда и има вакуум в маркуча,не означава,че двата елемента ще сработят.
от два месеца сам в този филм
от два месеца сам в този филм
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3093
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
Мани, мани и аз преди няколко дни чистих геометрия, разглобяване на цялото турбо и буса хвръкна, след 2 дни турбото едвам го чувам :(
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
колеги!
вижте си черно/бялото възвратно клапанче.
Ако неработи коректно, не достига вакуум за адекватното управлениена геометрията и т тамбързото натрупване на саждите.
С други думи ако пропуска в 2-те посоки, няма как да се задържи вакуум в вакуум резервоарчето (кръглото долу, малко зад клапан н75 при пасат). И 2-ри вариант да пропуска в едната посока, но не достатъчно
И аз имах проблеми с моя АФН....... чистех турбина през 2-3месеца.
Решението- GT1749Va, чип, нови маркучи, ново черно/бяло клапанче.... е и стандартната проверка на Н75 и актуатор.
Карам основно градско, за сега нямам проблеми
Профилактично отварям капака и пипам с ръка лоста на актуатора, махак вакуум маркуча и има ли ход от горе до долу, после като го сложа издърпа ли го свободно 1-1,2см пак нагоре, значи всико е 6.
После само
и 
ПС: сори ако съм изял някои букви ама още спя :)
вижте си черно/бялото възвратно клапанче.
Ако неработи коректно, не достига вакуум за адекватното управлениена геометрията и т тамбързото натрупване на саждите.
С други думи ако пропуска в 2-те посоки, няма как да се задържи вакуум в вакуум резервоарчето (кръглото долу, малко зад клапан н75 при пасат). И 2-ри вариант да пропуска в едната посока, но не достатъчно
И аз имах проблеми с моя АФН....... чистех турбина през 2-3месеца.
Решението- GT1749Va, чип, нови маркучи, ново черно/бяло клапанче.... е и стандартната проверка на Н75 и актуатор.
Карам основно градско, за сега нямам проблеми
Профилактично отварям капака и пипам с ръка лоста на актуатора, махак вакуум маркуча и има ли ход от горе до долу, после като го сложа издърпа ли го свободно 1-1,2см пак нагоре, значи всико е 6.
После само


ПС: сори ако съм изял някои букви ама още спя :)
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
svere написа:колеги!
вижте си черно/бялото възвратно клапанче
С други думи ако пропуска в 2-те посоки, няма как да се задържи вакуум в вакуум резервоарчето (кръглото долу, малко зад клапан н75 при пасат). И 2-ри вариант да пропуска в едната посока, но не достатъчно
Ако пропуска достатъчно и в двете посоки няма никакъв проблем понеже моето е махнато и промяна във вървежа няма,най-лесно е да го махнеш пробно и да съединиш мъркучетата с подходяща тръбичка за да го изключиш като вариант !
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
ще си копирам писаното от мен в друга тема:
актуатора проверихте ли?
Вземи и откачи маркучето към актуатора(както си е закачен към геометрията) от другия му край и засмучи с уста силно.Трябва лоста да се дъпне около 12мм нагоре.Ако не се вижда-с напипване с пръст се установява приблизително.При засмукано положение задържаш 10-15 сек.-не трябва да се връща сам лоста.Като отпуснеш-рязко се връща без задържане.
Това е теста за работещ актуатор-със здрава мембрана и неклеясал или ръждясал.(последното се получавало често,ако нямаш кора под дв.)
Ако актуатора не е в ред-чисти турбини и сменяй Н75 до безкрайност.
актуатора проверихте ли?
Вземи и откачи маркучето към актуатора(както си е закачен към геометрията) от другия му край и засмучи с уста силно.Трябва лоста да се дъпне около 12мм нагоре.Ако не се вижда-с напипване с пръст се установява приблизително.При засмукано положение задържаш 10-15 сек.-не трябва да се връща сам лоста.Като отпуснеш-рязко се връща без задържане.
Това е теста за работещ актуатор-със здрава мембрана и неклеясал или ръждясал.(последното се получавало често,ако нямаш кора под дв.)
Ако актуатора не е в ред-чисти турбини и сменяй Н75 до безкрайност.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
Правилното решение е продаване на колата и закупуване на бензинова или пак дизелова, но с клапан за разтоварване т.е. без променлива геометрия...неприятно,но факт
,колите с променлива геометрия на турбото не са създадени да се карат само на къси раьстояния,особено пък зимата.

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Забива турбото, търсене на правилното решение.
dnn написа:...Това,че актуатора се мърда и има вакуум в маркуча,не означава,че двата елемента ще сработят.
от два месеца сам в този филм
Сменях актуатора...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 27 госта