Seat Ibiza 1.9 TDI 2000 проблем с температурата на ДВГ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Seat Ibiza 1.9 TDI 2000 проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот pepi_iliev » Съб 16 фев 2013 10:43


Здравейте, колеги!
Имам следния "проблем". Температурата на таблото си стига 90 градуса и стрелката си седи там, не играе. Но когато я следя на Ваг-Ком, температурата се заковава на 75-76 и не мърда повече, а в същото време на таблото показва 90 градуса. От къде е възможно да се получава тази разлика? :rolleyes




Потребителски аватар
Ickoov
Мнения: 216
Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
Двигател: EJ20 2001
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот Ickoov » Съб 16 фев 2013 13:47


Стрелката показва средни стойности. При мен например застава посредата на 73 и на теория(не ми се е случвало на практика) се качва след 103 градуса. :th_up


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот pepi_iliev » Съб 16 фев 2013 17:45


Въпросът е, че стрелката ми кове 90, а Ваг-Ком ми показва 76 градуса и не се мърдат.


Потребителски аватар
Ickoov
Мнения: 216
Регистриран на: Пет 06 юни 2008 15:01
Автомобил: SUBARU Impreza 2.0 GX
Двигател: EJ20 2001
Местоположение: Шумен

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот Ickoov » Съб 16 фев 2013 17:51


Ами нали това казвам и аз. Стрелката ми стои посредата(90 градуса) от 73 до 103 градуса, проследени на OBD II скенер.
Ако не се изразявам правилно кажи да го опиша по друг начин :th_up . А за това, че не се мърдат, еми студено е времето. Засечи температурата в движение, а ако нямаш такава възможност покарай колата малко по агресивно за няколко минути, без да включваш парното и я закачи да видим дали ще даде други цифри.


Raikov
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
Двигател: AJL Turbo 180 hp
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот Raikov » Съб 16 фев 2013 17:59


Всичко си е нормално,нямаш никакъв проблем. Температурата варира между80-100c,а на таблото кове 90 за да не смущава и притеснява водача.

П.П- Старото табло на Голфа беше със биметална пластина и варираше,по магистрала 80c,в задръстване в града 100c,с vag-com същите стойности.След като сложих табло със серво мотори стрелката заковава 90c,а с програмата дава параметрите на вариране които съм написал.
Из форума има писано за твоя "проблем",карай си спокойно и не се притеснявай!


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот pepi_iliev » Съб 16 фев 2013 18:02


Ickoov написа:Ами нали това казвам и аз. Стрелката ми стои посредата(90 градуса) от 73 до 103 градуса, проследени на OBD II скенер.
Ако не се изразявам правилно кажи да го опиша по друг начин :th_up . А за това, че не се мърдат, еми студено е времето. Засечи температурата в движение, а ако нямаш такава възможност покарай колата малко по агресивно за няколко минути, без да включваш парното и я закачи да видим дали ще даде други цифри.


Аз те разбирам. Ясно ми е, че темп. на охладителната течност не трябва да е точно 90 градуса. Зная, че тя варира, въпреки, че на таблото си седи на 90. Термостата трябва да отваря някъде на около 85 градуса. Темп. я засичам в движение. Въпросът ми е нормално ли е темп. на охл. течност по Ваг-Ком да не стига повече от 75-76 градуса. Както и да карам, без парно, нормално, агресивно, темп. по Ваг-ком си е все една и съща. :rolleyes

ЕДИТ:
Raikov написа:Всичко си е нормално,нямаш никакъв проблем. Температурата варира между80-100c,а на таблото кове 90 за да не смущава и притеснява водача.

П.П- Старото табло на Голфа беше със биметална пластина и варираше,по магистрала 80c,в задръстване в града 100c,с vag-com същите стойности.След като сложих табло със серво мотори стрелката заковава 90c,а с програмата дава параметрите на вариране които съм написал.
Из форума има писано за твоя "проблем",карай си спокойно и не се притеснявай!


Аз съм си спокоен, не се притеснявам. Въпросът е, че при мен повече от 75-76 не вдига. А има ли вариант термостата да е такъв и да отваря на 75 градуса? :rolleyes


Raikov
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
Двигател: AJL Turbo 180 hp
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот Raikov » Съб 16 фев 2013 18:16


Чел съм във форума,че тди трудно загрева,но не знам колко е вярно.
На мен лично не ми се струва възможно да не мърда,да не се бъзика темп. датчик и в Аутодата,на колко градуса го дават да отваря термостата?


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот pepi_iliev » Съб 16 фев 2013 18:46


Raikov написа:Чел съм във форума,че тди трудно загрева,но не знам колко е вярно.
На мен лично не ми се струва възможно да не мърда,да не се бъзика темп. датчик и в Аутодата,на колко градуса го дават да отваря термостата?


ТДИ-то загрява трудно, определено мога да го твърдя. Термостата трябва да отваря на 85 градуса. Датчика...и аз го мислех, но го отхвърлих като идея, щом сутрин си показва реалната стойност, но като загрее показва 75, а на таблото всъщност си показва като хората. За това се чудя за термостата, все пак преди 2-3 години колата е била в Италия, възможно е там да е сложен такъв термостат, заради топлото време. :icon_lol Има ли въобще такива термостати, които отварят на 75 градуса?


Raikov
Мнения: 342
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 16:13
Автомобил: Audi A4 B5 face quattro
Двигател: AJL Turbo 180 hp
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот Raikov » Съб 16 фев 2013 19:03


Честно казано малко ми се струва мит,имал съм италянска Ибиза,Голфа и си варираха между80-100с, а на таблото 90с.
Свали термостата и го провери на колко отваря.


Потребителски аватар
okti_1
Мнения: 891
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот okti_1 » Съб 16 фев 2013 20:10


pepi_iliev написа:
Ickoov написа:Ами нали това казвам и аз. Стрелката ми стои посредата(90 градуса) от 73 до 103 градуса, проследени на OBD II скенер.
Ако не се изразявам правилно кажи да го опиша по друг начин :th_up . А за това, че не се мърдат, еми студено е времето. Засечи температурата в движение, а ако нямаш такава възможност покарай колата малко по агресивно за няколко минути, без да включваш парното и я закачи да видим дали ще даде други цифри.


Аз те разбирам. Ясно ми е, че темп. на охладителната течност не трябва да е точно 90 градуса. Зная, че тя варира, въпреки, че на таблото си седи на 90. Термостата трябва да отваря някъде на около 85 градуса. Темп. я засичам в движение. Въпросът ми е нормално ли е темп. на охл. течност по Ваг-Ком да не стига повече от 75-76 градуса. Както и да карам, без парно, нормално, агресивно, темп. по Ваг-ком си е все една и съща. :rolleyes

ЕДИТ:
Raikov написа:Всичко си е нормално,нямаш никакъв проблем. Температурата варира между80-100c,а на таблото кове 90 за да не смущава и притеснява водача.

П.П- Старото табло на Голфа беше със биметална пластина и варираше,по магистрала 80c,в задръстване в града 100c,с vag-com същите стойности.След като сложих табло със серво мотори стрелката заковава 90c,а с програмата дава параметрите на вариране които съм написал.
Из форума има писано за твоя "проблем",карай си спокойно и не се притеснявай!


Аз съм си спокоен, не се притеснявам. Въпросът е, че при мен повече от 75-76 не вдига. А има ли вариант термостата да е такъв и да отваря на 75 градуса? :rolleyes

Не е нормално.Трябва да си държи около 80-90гр.
Обърни внимание на термостата.


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот Freakylol » Съб 16 фев 2013 20:31


Виж си термостата и температурния датчик.. какво го мислите толкова..


Потребителски аватар
dokros
Мнения: 808
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 21:25
Автомобил: SEAT TOLEDO 2000
Двигател: 1.9 TDI ALH
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот dokros » Съб 16 фев 2013 21:55


Температурен датчик - хваща се лесно грешката на компютърна диагностика.


Потребителски аватар
pepi_iliev
Мнения: 189
Регистриран на: Вто 15 юни 2010 17:02
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 2000
Двигател: AGR
Местоположение: София

Re: Проблем с температурата на ДВГ

Мнениеот pepi_iliev » Нед 17 фев 2013 0:20


dokros написа:Температурен датчик - хваща се лесно грешката на компютърна диагностика.


Мда, значи не е датчика, щом не ми дава грешка, остава термостата. Мерси колеги, като имам време ще го погледна. ;)



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта