Как се прави центровка на ГН помпа?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Как се прави центровка на ГН помпа?

Мнениеот Vargal » Нед 09 ное 2008 17:08


Знае ли някой как се прави проверка на центровката на роторна помпа,към двигателя./за предверение или закъснение /
На редовата бутална помпа става много лесно със стробоскоп,но на тия роторните е с нещо друго.




bdemona
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bdemona » Нед 09 ное 2008 18:17


С ваг ком можеш да видиш колко е...


Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Alek » Нед 09 ное 2008 18:23


Ако мотора му е 75к.с. (AAZ), с VAG COM не може да се види, защото няма компютър.....


Потребителски аватар
kombito-tdi
Мнения: 889
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
Контакти:

Мнениеот kombito-tdi » Нед 09 ное 2008 20:25


ако му е хубава щипката няма да има проблем


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Как се прави центровка на ГН помпа?

Мнениеот Andonov » Нед 09 ное 2008 20:38


Vargal написа:Знае ли някой как се прави проверка на центровката на роторна помпа,към двигателя./за предверение или закъснение /
На редовата бутална помпа става много лесно със стробоскоп,но на тия роторните е с нещо друго.


Все пак да беше споменал каква помпа - Бош или Лукас?
Дали се управлява елктронно или не?


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Нед 09 ное 2008 22:03


Определено ТД ще е с индикатор......ама трудно се обяснява така!Дизел сервиз може да е най-лесния вариант!Има и стробоскопи за дизели :wink: !


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Пон 10 ное 2008 8:32


Мотора е 75к.с. (AAZ),с механично управление на помпата.Работата е там, че за разлика от буталната ГНП, която се прави много лесно със стробоскоп/като се завива на накрайника за 1-ят цилиндър/тук се прави с някакво приспособление,което много малко човеци го знаят,включително и майстори на ГНП.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Мнениеот Andonov » Пон 10 ное 2008 8:39


:lol:

Лошо говори за тези майстори. :lol:

Има индикатор, който се навива на помпата. На боша е на елемента (между 4 тръбички за дюзите), а на Лукас - отгоре на капака.
Става и със шублер, но скалата да е с индикатор. Трудничко е с него, но става.


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Vargal » Пон 10 ное 2008 9:22


Помпата е БОШ,и по средата между тръбичките има болт,но не е много за пипане.


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот vladitdrv » Пон 10 ное 2008 21:48


Помпата е БОШ,и по средата между тръбичките има болт,но не е много за пипане


Баш си е за пипане ама за тия дето имат работа там! :lol: Там се навива индикатора с който се прави центровката!


Потребителски аватар
marttyy
Мнения: 124
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
Двигател:
Местоположение: Драгоман

Re: Как се прави центровка на ГН помпа?

Мнениеот marttyy » Чет 12 фев 2009 12:29


Как се прави центроваката на тди 1Z - по-точно къде се гледа на ваг-ком, иначе въртиш самата помпа ?


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re:

Мнениеот milenski_77 » Чет 12 фев 2009 12:37


vladitdrv написа:
Помпата е БОШ,и по средата между тръбичките има болт,но не е много за пипане


Баш си е за пипане ама за тия дето имат работа там! :lol: Там се навива индикатора с който се прай центровката!

Добре де, обясни точно какво се прави и колко трябва да е отклонението.
Знам, че трябва да се прекара ГМТ на първи цилиндър и после трябва да се върти, но на кокко градуса и как да ги измериш градусите и какво отклонение трябва да даде индикатора?
Имам възможност да взема индикатор и бих искал да си проверя центровката на моя ААЗ.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Как се прави центровка на ГН помпа?

Мнениеот Andonov » Чет 12 фев 2009 13:15


Слагаш индикатора и докарваш мотора на белези. След това зануляваш (пожелание се прави :wink: ) индикатора, включваш на 5 предавка и започваш да въртиш гумата назад (или местиш колата ако те мързи да вдигаш), като наблюдаваш размаха на индикатора.
В твоя случай трябва да е 0.80 мм.

Успех!


milenski_77
Мнения: 587
Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
Автомобил: Passat B7 variant
Двигател: CFFB
Местоположение: Оряхово

Re: Как се прави центровка на ГН помпа?

Мнениеот milenski_77 » Чет 12 фев 2009 13:40


Разбрах как се прави.
Имал съм го на компютъра, но не е ималко кой да чете.
Ще се опитам да го обясня, понеже е на руски и може да не е съвсем точен превода.
Долното важи за помпа Бош на 1,9 дизел и 1,9 ТД.
1. Прекарайте първи цилиндър в ГМТ. (на белега на маховика)
2. Развийте болта в средата между тръбичките на помпата.
3. На негово място сложете индикаторен часовник.(трябва да се направи дорник за хващане на часовника, ако се ползва универсален, така че да е закрепен без да мърда) Часовника трябва да има предварителен натяг поне 2 мм.
4. С нещо леко чукнете по корпуса на помпата за да е сигурно че центробежния регулатор се е върнал.
5. Леко започнете да въртите коляновия вал обратно на часовниковата стрелка, докато стрелката на индикаторния часовник спре да се движи.
6. След това сложете стрелката на часовника на нула, като се убедите, че той все още има предварителен натяг.
7. Върнете коляновия вал по часовниковата стрелка, докато белега за ГМТ на маховика съвпадне с този на корпуса.
Ако показанията на часовника са от 0,83 до 0,97 мм за дизел и от 0,73 до 0,87 мм за турбо дизел, центровката е в норма.
Ако показанията са различни от тези стойности, то трябва да се направи регулировка:
1. Разхлабваме болтовете на помпата (единия е от към страната на шайбата).
2. Завъртаме помпата докато достигнем показания на часовника 0,9 мм за дизел и 0,8 мм за турбо дизел.
3. Затягаме болтовете на помпата и сваляме индикатора.
4. Завиваме болта на помпата.

Забележка: Всички тези измервания и регулировки се правят при правилно зацепен ангренажен ремък.


Потребителски аватар
Vargal
Мнения: 94
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 12:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как се прави центровка на ГН помпа?

Мнениеот Vargal » Съб 14 фев 2009 9:26


Точно е така както го е написал колегата.Но както бях писал по горе,повечето "майстори" регулират помпата към двигателя-по работата/тракането/на двиг.Имах такъв случай.Докара го до "по меко" тракане,но после едвам се прибрах.Оправих ми го като го върнахме на старото полужение.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта