Знае ли някой как се прави проверка на центровката на роторна помпа,към двигателя./за предверение или закъснение /
На редовата бутална помпа става много лесно със стробоскоп,но на тия роторните е с нещо друго.



Как се прави центровка на ГН помпа?
- kombito-tdi
- Мнения: 889
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 20:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: КАРЛОВО ЧИП++
- Контакти:
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Как се прави центровка на ГН помпа?
Vargal написа:Знае ли някой как се прави проверка на центровката на роторна помпа,към двигателя./за предверение или закъснение /
На редовата бутална помпа става много лесно със стробоскоп,но на тия роторните е с нещо друго.
Все пак да беше споменал каква помпа - Бош или Лукас?
Дали се управлява елктронно или не?
- marttyy
- Мнения: 124
- Регистриран на: Пон 09 апр 2007 22:29
- Автомобил: vw passat 5.5 1.9TDI
- Двигател:
- Местоположение: Драгоман
Re: Как се прави центровка на ГН помпа?
Как се прави центроваката на тди 1Z - по-точно къде се гледа на ваг-ком, иначе въртиш самата помпа ?
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re:
vladitdrv написа:Помпата е БОШ,и по средата между тръбичките има болт,но не е много за пипане
Баш си е за пипане ама за тия дето имат работа там!Там се навива индикатора с който се прай центровката!
Добре де, обясни точно какво се прави и колко трябва да е отклонението.
Знам, че трябва да се прекара ГМТ на първи цилиндър и после трябва да се върти, но на кокко градуса и как да ги измериш градусите и какво отклонение трябва да даде индикатора?
Имам възможност да взема индикатор и бих искал да си проверя центровката на моя ААЗ.
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Как се прави центровка на ГН помпа?
Слагаш индикатора и докарваш мотора на белези. След това зануляваш (пожелание се прави
) индикатора, включваш на 5 предавка и започваш да въртиш гумата назад (или местиш колата ако те мързи да вдигаш), като наблюдаваш размаха на индикатора.
В твоя случай трябва да е 0.80 мм.
Успех!

В твоя случай трябва да е 0.80 мм.
Успех!
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Как се прави центровка на ГН помпа?
Разбрах как се прави.
Имал съм го на компютъра, но не е ималко кой да чете.
Ще се опитам да го обясня, понеже е на руски и може да не е съвсем точен превода.
Долното важи за помпа Бош на 1,9 дизел и 1,9 ТД.
1. Прекарайте първи цилиндър в ГМТ. (на белега на маховика)
2. Развийте болта в средата между тръбичките на помпата.
3. На негово място сложете индикаторен часовник.(трябва да се направи дорник за хващане на часовника, ако се ползва универсален, така че да е закрепен без да мърда) Часовника трябва да има предварителен натяг поне 2 мм.
4. С нещо леко чукнете по корпуса на помпата за да е сигурно че центробежния регулатор се е върнал.
5. Леко започнете да въртите коляновия вал обратно на часовниковата стрелка, докато стрелката на индикаторния часовник спре да се движи.
6. След това сложете стрелката на часовника на нула, като се убедите, че той все още има предварителен натяг.
7. Върнете коляновия вал по часовниковата стрелка, докато белега за ГМТ на маховика съвпадне с този на корпуса.
Ако показанията на часовника са от 0,83 до 0,97 мм за дизел и от 0,73 до 0,87 мм за турбо дизел, центровката е в норма.
Ако показанията са различни от тези стойности, то трябва да се направи регулировка:
1. Разхлабваме болтовете на помпата (единия е от към страната на шайбата).
2. Завъртаме помпата докато достигнем показания на часовника 0,9 мм за дизел и 0,8 мм за турбо дизел.
3. Затягаме болтовете на помпата и сваляме индикатора.
4. Завиваме болта на помпата.
Забележка: Всички тези измервания и регулировки се правят при правилно зацепен ангренажен ремък.
Имал съм го на компютъра, но не е ималко кой да чете.
Ще се опитам да го обясня, понеже е на руски и може да не е съвсем точен превода.
Долното важи за помпа Бош на 1,9 дизел и 1,9 ТД.
1. Прекарайте първи цилиндър в ГМТ. (на белега на маховика)
2. Развийте болта в средата между тръбичките на помпата.
3. На негово място сложете индикаторен часовник.(трябва да се направи дорник за хващане на часовника, ако се ползва универсален, така че да е закрепен без да мърда) Часовника трябва да има предварителен натяг поне 2 мм.
4. С нещо леко чукнете по корпуса на помпата за да е сигурно че центробежния регулатор се е върнал.
5. Леко започнете да въртите коляновия вал обратно на часовниковата стрелка, докато стрелката на индикаторния часовник спре да се движи.
6. След това сложете стрелката на часовника на нула, като се убедите, че той все още има предварителен натяг.
7. Върнете коляновия вал по часовниковата стрелка, докато белега за ГМТ на маховика съвпадне с този на корпуса.
Ако показанията на часовника са от 0,83 до 0,97 мм за дизел и от 0,73 до 0,87 мм за турбо дизел, центровката е в норма.
Ако показанията са различни от тези стойности, то трябва да се направи регулировка:
1. Разхлабваме болтовете на помпата (единия е от към страната на шайбата).
2. Завъртаме помпата докато достигнем показания на часовника 0,9 мм за дизел и 0,8 мм за турбо дизел.
3. Затягаме болтовете на помпата и сваляме индикатора.
4. Завиваме болта на помпата.
Забележка: Всички тези измервания и регулировки се правят при правилно зацепен ангренажен ремък.
Re: Как се прави центровка на ГН помпа?
Точно е така както го е написал колегата.Но както бях писал по горе,повечето "майстори" регулират помпата към двигателя-по работата/тракането/на двиг.Имах такъв случай.Докара го до "по меко" тракане,но после едвам се прибрах.Оправих ми го като го върнахме на старото полужение.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта