Искам да попитам за една специфична нафта.
Имали проблем ако си карам гофчето с локомотивна нафта ??астаа дума за 19 тди 110 ahf мотор ??
въпрос относно нафтата
Ако е истинска локомотивна нафта няма да има проблем ...даже по-добре, локомотивната нафта й викат "майката на нафтите", защото е двойно рафинирана и е намалено процентното съдържание на парафин и е доста калорична :о)
Така, че смело. Мисля че няма да се разочароваш. Аз съм карал мнооого с локомотивна нафта - без грижи.
Само внимавай да е наистина локомотивна, не някаква промишлена.
По принцип на локомотивната нафта и слагат червен оцветител (но не винаги). ....
Така, че смело. Мисля че няма да се разочароваш. Аз съм карал мнооого с локомотивна нафта - без грижи.
Само внимавай да е наистина локомотивна, не някаква промишлена.
По принцип на локомотивната нафта и слагат червен оцветител (но не винаги). ....
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
По този повод само да споделя : лафа на автоджамбазите ,че колата е 15 годишна ама на 80000 км защото една баба е ходила само за през лятото до вилата с нея е същия като този за "локомотивната" нафта - взимат всичко от мазут нагоре и го "раздават"
с думите : а бе имам един приятел от БДЖ -то аз и .......
така че хубаво внимавай 



- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Rabbit_TDI написа:Ако толкова искаш да пестиш просто меси с биодизел.
Да, само че понякога евтиното излиза скъпо. Първо, не всички дизелови апаратури са пригодени да работят с биодизел. Той е много добър разтворител и обича да си похапва гумени изделия (заради него се принуждават да ги сменят със силиконови). Попитай колко би струвал един ремонт на помпата, заедно със смяната на всичко гумено от резервоара до двигателя, и може да ти мине мерака за евтино. А освен това тъй като не говорим за автомобил на 0 км, логично е в процеса на експлоатация до тук да са се натрупали някакви отлагания (още повече ако се цели икономия и се зарежда от къде ли не), които биодизела много бързо ще докара в най-добрия случай до горивния филтър, в най-лошия - пак ремонт на цялата горивна апаратура.
Второ, никой в България не контролира и съответно гарантира (дано се окаже, че тук много дълбоко греша) това, дето се предлага за биодизел какво е. Работата е там, че много обичаме да се напечелим за максимално бързо време, пък другите кучета ги яли. Биодизела се произвежда от масло (би трябвало да е екстракционно рапицово (ама то у нас поради някои гореизброени причини е рядкост), слънчогледово, или друго растително), сода каустик (натриева основа) и метилов алкохол (метанол). Естеството на процеса (естерификация се нарича) е такова, че е необходимо от последните 2 реагента да има излишък. И при това освен така нужния ни биодизел (който всъщност е метилестер) се получава и глицерин и други отпадни продукти. Да, ама те са леко смесени, и трябва да се отделят (то това е и тънкостта при производството на биодизел, и това го оскъпява). Ама нали споменах че все бързаме да се напечелим, и какво се получава - в резервоара си имаме сапун. Е, честито ! Хайде пак минимум прочистване, максимума е пак ремонт на горивна апаратура.
Ако някой се интересува повече от биодизел, мога да разясня.
Успех, и умната с икономиите - не съм толкова богат, че да си купувам евтини неща (англ. поговорка) !
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Съгласен съм с всичко което казваш ,но според мен мотора е още по малко пригоден за битова нафта
Така че ако рискувам бих го направил с биодизел.Иначе за уплътненията не е особен проблем-първо се пропукват след поне няколко 10к километри и ремонта не е астрономическа сума.Иначе за второто-контрола на качеството е това е истинския проблем щото кофти биодизела ти прави корозия на мотора.

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Rabbit_TDI написа:Иначе за уплътненията не е особен проблем-първо се пропукват след поне няколко 10к километри и ремонта не е астрономическа сума.
Не съм съвсем съгласен, но и не бих искал да пробвам на моята кола. Всъщност сега видях че човека, който може би е най-наясно с биодизела, се е регистрирал и в нашия форум

Тема за биодизел.
Друга много подробна тема за биодизела.
Още за алтернативните горива за дизелови агрегати.
Интересно за алтернативните горива и приложимостта при VW.
Търсачка му е майката

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Аз тия теми сам ги гледал-тя едната е особенно обширна
Иначе за смяна на уплътненията на помпа ми искаха 20-30 лв. за уплътнения Бош и още толкова за труд.Освен това биодизела/говорим за истинския и в съотношение 50 на 50/омекотява работата на мотора и го изчиства/самоче първия път ще смениш филтар за да се изчисти де
/.Освен това е екологично и по-евтино.Те не случайно в Европа смятат да правят задължителен Б20.


- Amorphiss
- Мнения: 237
- Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
gr_kanev написа:.................
Колега съгласен съм с тези опасения но по тази логика даите да не караме защото ако знаеш какво става по бензиностанциите в които "има контрол" сигурно няма да заредите повече


Моя съвет е зареждаите смело но от истински производители .
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Amorphiss,
със сигурност си прав за бензиностанциите. Но едва ли на колонките с биодизел ти дават да си налееш в кофа за да видиш дали не е мътен, а от индикаторите не винаги може да се прецени. На някои бензиностанции (Shell например) има мостри с горивата, ама все още сме на Балканите, и не е ясно дали от това зареждаме.
Някъде из темите, които цититрах преди, бях мернал че на някаква бензиностанция с биодизел обяснявали "... че е нормално като заредите биодизел в резервоара ви да има сапун ... ".
За търговското сепуко не знам - то отива към една друга тема - дето всеки "плюе" някоя верига (Shell, OMV, ...), ама те все още си работят - не съм чул някоя (дори и отделна бензиностанция) от тях да е фалирала.
То и тази тема се поизмести в посока биодизел (колегата с първото мнение питаше за локомотивната нафта). А в тази връзка - локомотивната нафта е червена, но забелязах че има и някаква битова нафта с такъв цвят. Има ли някой по-запознат ?
със сигурност си прав за бензиностанциите. Но едва ли на колонките с биодизел ти дават да си налееш в кофа за да видиш дали не е мътен, а от индикаторите не винаги може да се прецени. На някои бензиностанции (Shell например) има мостри с горивата, ама все още сме на Балканите, и не е ясно дали от това зареждаме.
Някъде из темите, които цититрах преди, бях мернал че на някаква бензиностанция с биодизел обяснявали "... че е нормално като заредите биодизел в резервоара ви да има сапун ... ".
За търговското сепуко не знам - то отива към една друга тема - дето всеки "плюе" някоя верига (Shell, OMV, ...), ама те все още си работят - не съм чул някоя (дори и отделна бензиностанция) от тях да е фалирала.
То и тази тема се поизмести в посока биодизел (колегата с първото мнение питаше за локомотивната нафта). А в тази връзка - локомотивната нафта е червена, но забелязах че има и някаква битова нафта с такъв цвят. Има ли някой по-запознат ?
-
- Мнения: 395
- Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Локомотивната нафта е зелена, транспортния дизел е със жълтеникав отенък е може и леко да зеленее при отражения някакви на светлината, а червената нафта е промишлена нафта /промишлено гориво/ по евтина е от транспортната използва се и за домакинството за отопление, за горелки нафтови, мазутни - но не и в дизелов двигател тоест двигател с вътрешно горене.При гореизброените - горенето е външно - нафтата се рапрашава-пулверизира и пламъка е открит.Може да се ползва в двигател с вътрешно горене но с доста компромиси - тоест решил си да си скапеш двигателя - наливаш червената нафта.В котлето и нафтовата печка все от тая нафта горя - вече не щот е дебело да се топлиш на нафта.
Разбира се има доста нюанси като "добавки" все пак живеем и експлоатираме колите си в Бг..
Разбира се има доста нюанси като "добавки" все пак живеем и експлоатираме колите си в Бг..
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Личен опит с дизелово гориво от БДЖ - само адмирации - ускорява по-бързо - по-тихо работи двигателя - ама ме е страх вече ..... много алхимици се навъдиха
Първоначалната идея на Р. Дизел е била двигателят да работи с въглищен прах, а по късно Р. Дизел възприема идеята за растително (фъстъчено) масло като гориво. - това за споровете за биодизела - скоро давах линк за Г 4 - TDI - собственик в САЩ - дава възторжени отзиви - 50 000 км само на био и без никакъв проблем - с родно био обаче няма да прокопса доста




Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Diliyan, Google [Bot] и 41 госта