въпрос относно нафтата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Malok
Мнения: 186
Регистриран на: Нед 17 сеп 2006 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

въпрос относно нафтата

Мнениеот Malok » Сря 21 фев 2007 2:25


Искам да попитам за една специфична нафта.
Имали проблем ако си карам гофчето с локомотивна нафта ??астаа дума за 19 тди 110 ahf мотор ??




Потребителски аватар
LUDIO
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот LUDIO » Сря 21 фев 2007 8:14


Ако е истинска локомотивна нафта няма да има проблем ...даже по-добре, локомотивната нафта й викат "майката на нафтите", защото е двойно рафинирана и е намалено процентното съдържание на парафин и е доста калорична :о)
Така, че смело. Мисля че няма да се разочароваш. Аз съм карал мнооого с локомотивна нафта - без грижи.
Само внимавай да е наистина локомотивна, не някаква промишлена.
По принцип на локомотивната нафта и слагат червен оцветител (но не винаги). ....


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 21 фев 2007 8:20


По този повод само да споделя : лафа на автоджамбазите ,че колата е 15 годишна ама на 80000 км защото една баба е ходила само за през лятото до вилата с нея е същия като този за "локомотивната" нафта - взимат всичко от мазут нагоре и го "раздават" :wink: с думите : а бе имам един приятел от БДЖ -то аз и ....... :D така че хубаво внимавай :)


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Сря 21 фев 2007 11:03


На този хубав автомобил му сипвай само ОМV Sprint/Alpin Diesel, Shell V-Power Diesel, Lukoil или Eco Kinitron. Не си прави експерименти, че да не си направи и двигателя експеримент с тебе :077: . Само ако е наистина сигурен произхода на далаверата, само тогава, и пак с едно на ум. :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 21 фев 2007 14:13


Ако толкова искаш да пестиш просто меси с биодизел.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 21 фев 2007 15:14


Rabbit_TDI написа:Ако толкова искаш да пестиш просто меси с биодизел.

Да, само че понякога евтиното излиза скъпо. Първо, не всички дизелови апаратури са пригодени да работят с биодизел. Той е много добър разтворител и обича да си похапва гумени изделия (заради него се принуждават да ги сменят със силиконови). Попитай колко би струвал един ремонт на помпата, заедно със смяната на всичко гумено от резервоара до двигателя, и може да ти мине мерака за евтино. А освен това тъй като не говорим за автомобил на 0 км, логично е в процеса на експлоатация до тук да са се натрупали някакви отлагания (още повече ако се цели икономия и се зарежда от къде ли не), които биодизела много бързо ще докара в най-добрия случай до горивния филтър, в най-лошия - пак ремонт на цялата горивна апаратура.
Второ, никой в България не контролира и съответно гарантира (дано се окаже, че тук много дълбоко греша) това, дето се предлага за биодизел какво е. Работата е там, че много обичаме да се напечелим за максимално бързо време, пък другите кучета ги яли. Биодизела се произвежда от масло (би трябвало да е екстракционно рапицово (ама то у нас поради някои гореизброени причини е рядкост), слънчогледово, или друго растително), сода каустик (натриева основа) и метилов алкохол (метанол). Естеството на процеса (естерификация се нарича) е такова, че е необходимо от последните 2 реагента да има излишък. И при това освен така нужния ни биодизел (който всъщност е метилестер) се получава и глицерин и други отпадни продукти. Да, ама те са леко смесени, и трябва да се отделят (то това е и тънкостта при производството на биодизел, и това го оскъпява). Ама нали споменах че все бързаме да се напечелим, и какво се получава - в резервоара си имаме сапун. Е, честито ! Хайде пак минимум прочистване, максимума е пак ремонт на горивна апаратура.
Ако някой се интересува повече от биодизел, мога да разясня.
Успех, и умната с икономиите - не съм толкова богат, че да си купувам евтини неща (англ. поговорка) !


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 21 фев 2007 15:35


Съгласен съм с всичко което казваш ,но според мен мотора е още по малко пригоден за битова нафта :lol: Така че ако рискувам бих го направил с биодизел.Иначе за уплътненията не е особен проблем-първо се пропукват след поне няколко 10к километри и ремонта не е астрономическа сума.Иначе за второто-контрола на качеството е това е истинския проблем щото кофти биодизела ти прави корозия на мотора.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 21 фев 2007 15:57


Rabbit_TDI написа:Иначе за уплътненията не е особен проблем-първо се пропукват след поне няколко 10к километри и ремонта не е астрономическа сума.

Не съм съвсем съгласен, но и не бих искал да пробвам на моята кола. Всъщност сега видях че човека, който може би е най-наясно с биодизела, се е регистрирал и в нашия форум :bowdown
Тема за биодизел.
Друга много подробна тема за биодизела.
Още за алтернативните горива за дизелови агрегати.
Интересно за алтернативните горива и приложимостта при VW.
Търсачка му е майката :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 21 фев 2007 16:07


Аз тия теми сам ги гледал-тя едната е особенно обширна :) Иначе за смяна на уплътненията на помпа ми искаха 20-30 лв. за уплътнения Бош и още толкова за труд.Освен това биодизела/говорим за истинския и в съотношение 50 на 50/омекотява работата на мотора и го изчиства/самоче първия път ще смениш филтар за да се изчисти де :) /.Освен това е екологично и по-евтино.Те не случайно в Европа смятат да правят задължителен Б20.


Потребителски аватар
Amorphiss
Мнения: 237
Регистриран на: Съб 12 авг 2006 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Карлово

Мнениеот Amorphiss » Сря 21 фев 2007 17:05


gr_kanev написа:.................

Колега съгласен съм с тези опасения но по тази логика даите да не караме защото ако знаеш какво става по бензиностанциите в които "има контрол" сигурно няма да заредите повече :) друдото нещо е че ИМА ясни регламенти и изисквания за състава и качеството на биодизела които се произвежда и предлага като търговски продукт , относно сапуните и глицирина които остават (Г-фазата) се виждат с просто око (биодизила помътнява) а и такъв дизел никои няма да предложи защото след това си прави търговско сепуко :) Следващия факт е че изпирането на биодизела не е чак толкова скъпо колкото си мислите за да се пренебрегва (излиза около 30% от цената на технологичния процес)
Моя съвет е зареждаите смело но от истински производители .


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 21 фев 2007 17:15


Amorphiss,
със сигурност си прав за бензиностанциите. Но едва ли на колонките с биодизел ти дават да си налееш в кофа за да видиш дали не е мътен, а от индикаторите не винаги може да се прецени. На някои бензиностанции (Shell например) има мостри с горивата, ама все още сме на Балканите, и не е ясно дали от това зареждаме.
Някъде из темите, които цититрах преди, бях мернал че на някаква бензиностанция с биодизел обяснявали "... че е нормално като заредите биодизел в резервоара ви да има сапун ... ".
За търговското сепуко не знам - то отива към една друга тема - дето всеки "плюе" някоя верига (Shell, OMV, ...), ама те все още си работят - не съм чул някоя (дори и отделна бензиностанция) от тях да е фалирала.
То и тази тема се поизмести в посока биодизел (колегата с първото мнение питаше за локомотивната нафта). А в тази връзка - локомотивната нафта е червена, но забелязах че има и някаква битова нафта с такъв цвят. Има ли някой по-запознат ?


mladeja
Мнения: 395
Регистриран на: Пет 11 авг 2006 21:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mladeja » Сря 21 фев 2007 18:17


Локомотивната нафта е зелена, транспортния дизел е със жълтеникав отенък е може и леко да зеленее при отражения някакви на светлината, а червената нафта е промишлена нафта /промишлено гориво/ по евтина е от транспортната използва се и за домакинството за отопление, за горелки нафтови, мазутни - но не и в дизелов двигател тоест двигател с вътрешно горене.При гореизброените - горенето е външно - нафтата се рапрашава-пулверизира и пламъка е открит.Може да се ползва в двигател с вътрешно горене но с доста компромиси - тоест решил си да си скапеш двигателя - наливаш червената нафта.В котлето и нафтовата печка все от тая нафта горя - вече не щот е дебело да се топлиш на нафта.
Разбира се има доста нюанси като "добавки" все пак живеем и експлоатираме колите си в Бг..


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Сря 21 фев 2007 23:12


Личен опит с дизелово гориво от БДЖ - само адмирации - ускорява по-бързо - по-тихо работи двигателя - ама ме е страх вече ..... много алхимици се навъдиха :( Първоначалната идея на Р. Дизел е била двигателят да работи с въглищен прах, а по късно Р. Дизел възприема идеята за растително (фъстъчено) масло като гориво. - това за споровете за биодизела - скоро давах линк за Г 4 - TDI - собственик в САЩ - дава възторжени отзиви - 50 000 км само на био и без никакъв проблем - с родно био обаче няма да прокопса доста :oops: :wink:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], w_smith и 54 госта