Здравейте,
Преди време имаше подобна тема за Ауди:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=380657&hilit=%D1%82%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B5
"Здравейте колеги, изчетох доста неща за тресенето на празен ход за този двигател и се обърках съвсем та реших да пусна една тема. Колата е ауди а3 2002 1.9, 131 конски сили. Двигателя на колата тресе на празен ход само когато е студена, тресенето се усилва и става видимо когато нямам гориво и съм по средата на резервата. Когато натисна съединителя до долу тресенето на двигателя изчезва. При нормално загрял двигател не се забелязва тресене. Първоначално като четох из темите реших че може да е от прецакана дюза, та утре съм си наумил да взема една добавка за прочистване на дюзи. Реших преди малко да запаля колата и да натисна съединителя да видя какво ще стане и наистина тресенето изчезва, в момента имам половин резервоар нафта, така че изчакам да вляза в резерва, тогава тресенето става още по- осезаемо и ще видя, дали ще изчезва и тогава при натискане на съединителя.
Edit: Пропуснах да кажа, че понякога когато двигателя тресе, докато е студена колата забелязвам едно леко играене на стрелката на оборотомера, но трябва много внимателно да се вгледам в нея за да го видя. Също така тресенето вътре в купето почти не се усеща, ако не го търсиш умишлено."
Проблема с моя двигател е 1:1 с гореописаното от колегата. За съжаление в темата нямаше заключение с решение.
Опитвам се да рефрешна темата с надежда някой с подобен проблем да сподели опита си и евентуалното разрешение.
Аз лично съм пробвал с няколко вида добавки. Резултат - никакво подобрение.
Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
Ще похвърчиш, ще похвърчиш... и пак на скапан демферен маховик ще кацнеш... 

- rokera671
- Мнения: 2543
- Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
juve написа:Ще похвърчиш, ще похвърчиш... и пак на скапан демферен маховик ще кацнеш...

- Freakylol
- Мнения: 927
- Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
- Автомобил:
- Двигател: asz++
- Местоположение: Русе
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
Не е сигурно, че е маховик.. в ауди форума един каза, че е сменил маховика и пак си му е тресало така ;) При мен също е така обаче пък нямам никакви проблеми с него освен това.. стръмни баири от място с 3ма и багаж си тръгвам без ядове.
Иначе ако те дразни пускай климатика и спира да тресе.
Иначе ако те дразни пускай климатика и спира да тресе.

- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
Ами може, да, ама като гледам все пак на демпфера водят нещата. Гледам че се насочва колегата към добавки и дюзи... значи на моята нещата са почти подобни - нямам грижи засега, но си подрънква и сутрин според времето си претриса и т.н , а като натисна съединителя всичко спира и си заработва добре. Ще кажете - може и ти да си я с дюза , я за нещо друго...да, ама при мен , покрай проблемите преди чипа се свалиха дюзите, сложиха им се 4 чисто нови разпръсквача, минаха стенд и ... тресенето си го има и толкова. Затова залагам на съединителя и неговия "безплатен" консуматив - маховика... 
п.с Вярно , че не съм с ПД, и все пак с толкова общи симптоми....

п.с Вярно , че не съм с ПД, и все пак с толкова общи симптоми....

-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
Повечето мнения в форума са ,че п.д.не тресе от разбит маховик.Трябва да прегледаш синхронизацията и показанията на дюзите на ваг ком.Не е изключено да е от вала ,махни капака на клапаните и провери за износване.МОже и да не са регулирани дюзите.
- FELIPE
- Мнения: 1740
- Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
- Автомобил: VW Bora 2002
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Асеновград
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
...а най-добре да не доглеждаш толкова,освен ,ако нямаш излишни пари за даване да сменяш части, докато се оправи(или не)...познавам такъв един човек 

-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 23:24
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: ASZ - 2003
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
Може би трябваше да уточня, че преди точно 10 000 км. смених целия комплект съединител с оригинален (около 1000 лв) ...или поне се надявам да са го направили, тъй като не мога да съм сигурен, ако не го видя с очите си, а аз не можах защото когато отидох при майстора, той вече сглобяваше кутията. Върна ми друг стар съединител, който уж бил моя. Беше доста ръждясал и клеясал. Не ми се струваше да е току-що свален работещ, но ... УВИ...
Трябва да го потърся този майстор да видим какво ще каже. Уж даваше някаква гаранция, пък ще видим. Не тая големи надежди :)
Все се надявам проблема да е в о-пръстени на дюзи, но като ли ме е шубе да разглобявам. Засега, освен този проблем, друг няма. Много съм доволен от разход, не доливам масло, ускорява за страх (особено за жена ми :)) )
Бих предприел действие, ако някой със същия проблем (като колегата с аудито) сподели как го е разрешил и е сигурен в това което казва.
Проверявал съм дюзите на три места (три майстора, от три града - София, Варна, Русе) ... и тримата видяха леки отклонения на 2 от дюзите при топъл мотор. При студен не съм, защото трябва да се лиша от кола за два дни, но очевидно ще трябва да го измисля някак.
Трябва да го потърся този майстор да видим какво ще каже. Уж даваше някаква гаранция, пък ще видим. Не тая големи надежди :)
Все се надявам проблема да е в о-пръстени на дюзи, но като ли ме е шубе да разглобявам. Засега, освен този проблем, друг няма. Много съм доволен от разход, не доливам масло, ускорява за страх (особено за жена ми :)) )
Бих предприел действие, ако някой със същия проблем (като колегата с аудито) сподели как го е разрешил и е сигурен в това което казва.
Проверявал съм дюзите на три места (три майстора, от три града - София, Варна, Русе) ... и тримата видяха леки отклонения на 2 от дюзите при топъл мотор. При студен не съм, защото трябва да се лиша от кола за два дни, но очевидно ще трябва да го измисля някак.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
Повечето мнения в форума са ,че п.д.не тресе от разбит маховик.
Може да тресе по-често във връзка с други неща, но Всички тресът с разбит маховик
а във връзка със сменения комплект на съединителя.... дано все пак не са ти сменили съединителя , но БЕЗ маховика "защото нямаше нужда", чее....

Последна промяна от juve на Пон 10 юни 2013 9:06, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 23:24
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: ASZ - 2003
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
А дали има начин да разбера дали са ми сменили маховика със сигурност? Спомням си, че и помпов лагер (дано не греша) им плащах.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
Трудно е да се каже без да се разглоби, а там работата за едно съмнение си е доста... някъде спомена че са ти сменили всичко за 1000 лева....хм.. зависи за какви отстъпки и т.н е ставало дума, защото , за 1000 лева всичко, в София, без да си познат с майстора ми изглежда ... значи маховика комплект е около 7-800 кинта и лагер помпата поне 100...за труд...колко да е взел ( то си е врътня общо взето)...
. Така или иначе цените може да са станали по надолу, но май най-правилният начин е, да се насочиш и по възможно изчистиш неяснотите за дюзите - ако всичко заспи - ти си , ако ли не, поне ще знаеш кой е за ....
Така мисля аз де... 




-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 28 апр 2009 3:36
- Автомобил:
- Двигател: ASZ
- Местоположение: София/Монтана
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
Аз смених маховика и съединителя и пак остана проблема с вибрацийте при студен двигател и играта на оборотите. Така че явно не е само маховик, има и нещо друго, което не се хваща толкова лесно. Показанията на дюзите също били в нормата по думи на майстора. 

Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
piffcho написа:А дали има начин да разбера дали са ми сменили маховика със сигурност? Спомням си, че и помпов лагер (дано не греша) им плащах.
погледни през процепа за белега, ако е нов то със сигурност ще си личи по венеца му.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 23:24
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: ASZ - 2003
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
Скоро смених съединителя, комплект с маховик, помпа и т.н., тъй като се оказа, че новият който ми сложиха е вече разбит
- експлоатация около 10 000 км.
С вторият НОВ съединител, работата на мотора се успокои, но претрисането на колата си остана. Така я карам и до ден днешен - вече 15 000 км, но наблюдавам, че започва да ми качва моментния разход на място.
При напълно загрял двигател първоначално (когато я закупих) беше 0.6л., после стана 0,7л., а сега 0.8л.и се опитва да прехвърли към 0,9л. - стойностите се на изключени консумативи (парно, фарове и т.н).
Не знам дали си внушавам, но покачването винаги се получаваше след смяна на масло (в двигателя) при предварителна промивка с препарат за почистване. Последното масло което сложих е РедЛайн. Изключително доволен съм от работата на мотора... но в движение
Коренна промяна, но да не се отклонявам от темата.
Изчетох доста (всичко от този форум свързано с моите проблеми) и се двоумя дали да търся причината за тресенето и промяната на моментния разход или да карам така!?
Ако трябва да търся причината, то трябва да започна с смяна на ремонтен комплект на дюзи + реглаж; почистване на ЕГР, изпусквателни колектори и кой знае още какво ще излезе... я вал, я дюзичка, я нещо друго, което е от 800-900 лв. нагоре...
Какво мислите, Колеги?
П.С.: При последната смяна на съединителя, стойностите на дюзите бяха в норма - +-нула и малко (честно казано не ги помня точно).

С вторият НОВ съединител, работата на мотора се успокои, но претрисането на колата си остана. Така я карам и до ден днешен - вече 15 000 км, но наблюдавам, че започва да ми качва моментния разход на място.
При напълно загрял двигател първоначално (когато я закупих) беше 0.6л., после стана 0,7л., а сега 0.8л.и се опитва да прехвърли към 0,9л. - стойностите се на изключени консумативи (парно, фарове и т.н).
Не знам дали си внушавам, но покачването винаги се получаваше след смяна на масло (в двигателя) при предварителна промивка с препарат за почистване. Последното масло което сложих е РедЛайн. Изключително доволен съм от работата на мотора... но в движение

Изчетох доста (всичко от този форум свързано с моите проблеми) и се двоумя дали да търся причината за тресенето и промяната на моментния разход или да карам така!?
Ако трябва да търся причината, то трябва да започна с смяна на ремонтен комплект на дюзи + реглаж; почистване на ЕГР, изпусквателни колектори и кой знае още какво ще излезе... я вал, я дюзичка, я нещо друго, което е от 800-900 лв. нагоре...
Какво мислите, Колеги?
П.С.: При последната смяна на съединителя, стойностите на дюзите бяха в норма - +-нула и малко (честно казано не ги помня точно).
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Пон 15 юни 2009 23:24
- Автомобил: Golf 4 TDI
- Двигател: ASZ - 2003
- Местоположение: Sofia
Re: Golf 4 1,9 ASZ тресе на празен ход при студен двигател
morfei1 написа:piffcho написа:А дали има начин да разбера дали са ми сменили маховика със сигурност? Спомням си, че и помпов лагер (дано не греша) им плащах.
погледни през процепа за белега, ако е нов то със сигурност ще си личи по венеца му.
Да, беше нов, но явно калпав, което ми направи водовъртеж в джоба, а майстора без малко щеше да си го отнесе


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pspetkow и 52 госта