


голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Здравейте колеги.
Само да ми остане малко свободно време съм планирал частичен ремонт на двигателя. Целта на ремонта е смяна на сегментите и ревизиране на главата,причините съм описал в друга тема.
Понеже разглобяването и зглобяването ще го правя аз (не съм професионален автомонтьор) искам да съм подготвен за да няма изненади.Точно за това имам доста въпроси.
Понеже не знам дали е правен шлайф на блока кой е най-лесния начин за установяване на размера?
Задължителна ли е смяната на биелните лагери?
Каква да е гарнитурата, марка, дебелина?
Препоръчайте ми мастор за главата в София? Колко ще струва приблизително?
Да сменям ли болтовете на главата? Каква марка да са?
Каква марка да са сегментите?
Ще се радвам, ако споделите тънкостите при тази процедура. мерси предварително.
Само да ми остане малко свободно време съм планирал частичен ремонт на двигателя. Целта на ремонта е смяна на сегментите и ревизиране на главата,причините съм описал в друга тема.
Понеже разглобяването и зглобяването ще го правя аз (не съм професионален автомонтьор) искам да съм подготвен за да няма изненади.Точно за това имам доста въпроси.
Понеже не знам дали е правен шлайф на блока кой е най-лесния начин за установяване на размера?
Задължителна ли е смяната на биелните лагери?
Каква да е гарнитурата, марка, дебелина?
Препоръчайте ми мастор за главата в София? Колко ще струва приблизително?
Да сменям ли болтовете на главата? Каква марка да са?
Каква марка да са сегментите?
Ще се радвам, ако споделите тънкостите при тази процедура. мерси предварително.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Щом ще сменяш само сегменти и гарнитура на глава няма смисъл от лагери. НО, като ги свалиш и им видиш състоянието ще се каже окончателно дали няма нужда. Ако са в добро състояние си ги карай. За сегментите, дано да имаш скоба или да имаш от къде да си набавиш, че да пускаш буталото в цилиндъра и да прибираш сегментите с отвертка примерно, е та*ак работа. Като нищо може да счупиш някой. Също така, като вземеш да вкарваш буталото в цилиндъра го намажи обилно с двигателно масло, за да се плъзне като у тях си. Преди да сложиш новите сегменти на буталото почисти каналите перфектно, да светнат. За целта може да изкиснеш буталото в някакъв разредител примерно, или нещо изчистващо маслото , и след това чупиш един стар сегмент и с него прокарваш каналите до блясък, че иначе ще се чудиш що се върти трудно коляновия вал при положение че няма и глава отгоре на блока
.
За гарнитурата, на самата трябва да има едни отвори отстрани те са нещо като маркер. По броя на тези отвори можеш да определиш ремонтния и размер и да си вземеш същата или следващата по дебелина. Обаче тука има една тънкост, че различните производители дават разлика в отворите. Примерно при някой 1-ри ремонт е с един отвор , при други е с два отвора. Та ако можеш да прочетеш производителя на нея, ще е добре ,даже може в магазина да ти я проверят по производител на кой ремонт отговаря.
Главата задължително през шлайф да мине и напасване на клапани с подмяна на масло обирачите. Блока можеш да му почистиш повърхността където ляга главата с шкурка номер 120 и яко търкане, ако имаш вибро шлайф машина за 2 мин работа е. Или слагаш шкурка на нещо равно и започваш да търкаш по блока с кръгови движение без да натискаш много до получаване на добра и чиста повърхност.
Болтовете ако не се скъсат не ги сменяй, новите може да ни издържат и на стягането дори.
По това време толкова информация мога да дам , ако има нещо друго питай.
Успех с ремонта.

За гарнитурата, на самата трябва да има едни отвори отстрани те са нещо като маркер. По броя на тези отвори можеш да определиш ремонтния и размер и да си вземеш същата или следващата по дебелина. Обаче тука има една тънкост, че различните производители дават разлика в отворите. Примерно при някой 1-ри ремонт е с един отвор , при други е с два отвора. Та ако можеш да прочетеш производителя на нея, ще е добре ,даже може в магазина да ти я проверят по производител на кой ремонт отговаря.
Главата задължително през шлайф да мине и напасване на клапани с подмяна на масло обирачите. Блока можеш да му почистиш повърхността където ляга главата с шкурка номер 120 и яко търкане, ако имаш вибро шлайф машина за 2 мин работа е. Или слагаш шкурка на нещо равно и започваш да търкаш по блока с кръгови движение без да натискаш много до получаване на добра и чиста повърхност.
Болтовете ако не се скъсат не ги сменяй, новите може да ни издържат и на стягането дори.
По това време толкова информация мога да дам , ако има нещо друго питай.
Успех с ремонта.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Тези дупки виждам. Това заводската гарнитура ли е?
http://niksana84.snimka.bg/tuning/razni.647486.29646300
http://niksana84.snimka.bg/tuning/razni.647486.29646335
http://niksana84.snimka.bg/tuning/razni.647486.29646300
http://niksana84.snimka.bg/tuning/razni.647486.29646335
- samo_pechka
- Мнения: 8991
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Да добавя ,че това с дупките на гарнитурата има зависимост, колко да е дебелината и, а пък това се преценява ,след като се види с колко буталата стърчат над блока. Може чисто нови бутала да се сложат и да се налага най-дебелата (или най-тънката прим.) гарнитура да се слага . Шлайфането на главата НЯМА отношение към дебелината на гарнитурата , ако вече се сменят бутала (биели,вал) или се "разбута" (шлайфа) челото на блока - тогава може да се наложат корекции и подбор на подх.гарнитура. И си купи нови болтове за главата
- качествени естествено , това със старите болтове 
Внимавай при зачистването на челото на блока ( най-добре става с пас-плоча), да не попадат мръсотии в канала на маслото.


Внимавай при зачистването на челото на блока ( най-добре става с пас-плоча), да не попадат мръсотии в канала на маслото.
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
А какво е пас плоча ? Това шкурка 120 не е ли много грубо ?
И каква марка гарнитура, болтове, биелни лагери са качествени ?
И каква марка гарнитура, болтове, биелни лагери са качествени ?
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Интересно ми е с 400 как ще търкаш чугун
Болтове на глава - Ел ринг или Виктор рейнц.
Вземи си и семерингите откъм ремъците.
Сегменти аз слагам NE - доволен съм от тях.

Болтове на глава - Ел ринг или Виктор рейнц.
Вземи си и семерингите откъм ремъците.
Сегменти аз слагам NE - доволен съм от тях.
Последна промяна от 6669 на Вто 07 май 2013 10:19, променено общо 1 път.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Относно болтовете сменяй на 100% на VW болтовете се сменят на всяко отваряне
Почисти отворите за болтовете и гледай да са сухи преди сглобяването. Като свалиш главата масло и антифриз влизат във отворите за болтовете и ако не ги почистиш при навиването на болтовете има опасност да спукаш блока понеже течността която е останала там става като хидравлична преса.

- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Благодаря ви колеги. Давате ми много ценна информация. 

- samo_pechka
- Мнения: 8991
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
6669 написа:..
Иначе виж първо главата колко ще я шлайфаш, ако е няколко хилядни си сложи същата гарнитура. Ако е десети минавай на по-дебела.
..

samo_pechka написа:Да добавя ,че това с дупките на гарнитурата има зависимост, колко да е дебелината и, а пък това се преценява ,след като се види с колко буталата стърчат над блока... Шлайфането на главата НЯМА отношение към дебелината на гарнитурата , ако вече се сменят бутала (биели,вал) или се "разбута" (шлайфа) челото на блока - тогава може да се наложат корекции и подбор на подх.гарнитура...
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Ако се пренатегне болт на главата, примерно,ще се развли ли резбата , или ще се скъса болта....Щото на скоро сменях гарнитура на голф ГТД и след като затегнах болтовете на 40 нм,60 нм и веднъж на 45 градуса ,не можах втори път на 45 градуса,стягах с тръбата....просто се затегнаха докрай...Отначало ползвах руски ключ със стрелка дето е...
- samo_pechka
- Мнения: 8991
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Къса се болта..вече къде ще се скъса
досега не ми се е случвало да скапе резба, но..никога не е късно де 


- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
На мен също не ми се е случвало болт да се скъса долу в резбата - късат се горе, което е по-добре, понеже като се свали повторно главата се развива или с клещи или чешмеджийски ключ 

Последна промяна от 6669 на Вто 07 май 2013 10:20, променено общо 1 път.
- svetliosabev
- Мнения: 84
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 18:59
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: 1Z 1995
- Местоположение: V.Tyrnovo
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Печката си е много прав!!!
Гроивната камера е в буталата,а главата е равна,няма какво да намалиш от шлайфане на главата освен теглото и.
Гроивната камера е в буталата,а главата е равна,няма какво да намалиш от шлайфане на главата освен теглото и.

- samo_pechka
- Мнения: 8991
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
6669 написа:Само_печка - не подвеждай човека![]()
Със шлайфането на главата се намалява горивната камера(което се компенсира с гарнитурата). Дали ще се шлайфа блока или главата - и двете намалят горивната камера
..
В случая гарнитура се подбира , след като се види с колко надстърчат челата на буталата над блока .Цялата галимация е буталата да не "удрят" в "тавана" .И след като няма интервенции по смяна на вал,биели или бутала , както и челосване на блока ,понеже те са фактора влияещ за "показването" на буталата над блока, не се налагат корекции по дебелината на гарнитурата , независимо ,че се е наложило шлайф по главата да речем . Тя не се шлайфа по контура на гарнитурата , че да има значение и опасност от удар на бутала по главата , ами на цяло , т.е. промяна де факто няма - тя се намира на същото отстояние от ГМТ на буталото . Слагането на по-дебела гарнитура ще доведе до излишно разреждане на мотора ( дава отражение) ....
- 6669
- Мнения: 3133
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
- Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Асеновград
Re: голф 3 95г. 1Z процедури при смяна гарнитура на главата
Май аз греша - извинявам се за подвеждането, Гергьовден какво да го правиш 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 35 госта