1.9TDi AFN - пали когато си иска

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

1.9TDi AFN - пали когато си иска

Мнениеот dika » Пон 22 юли 2013 9:00


Здравейте,

Имам следния проблем. До сега колата никога не е имала ядове. От петък обаче, след спиране на бензиностанцията на магистралата след час каране...и хоп завъртам, прави четвърт оборот и спира. Гасне всичко, като че няма акумулатор, даже рестартира компютъра. Замислих се, че след час каране няма как да няма грам ток в акумулатора, но реших да пробвам с кабели все пак от друг колега. СТАНА :( Това много ме обърка. След това си стиугнах до морето без проблем. На следващия ден си запали отново без проблем и си тръгнах. След часове каране в София отново не искаше да запали!?!? Това вече още повече ме учуди.
Сега съм тръгнал да я лекувам, но не знам от къде да започна. Акумулатор, стартер, динамо?
След малко мисля да я закагача на VAG-а да видя дали евентуално няма някаква грешно, но се съмнявам много. Ще пиша като я закача.

П.С. Автомобилът е Toledo 1998 1.9TDi AFN 110

П.С. Както повечето афн тди-та, така и тази си имаше проблем с топлото палене, но то си върти повечко и си пали! До сега не ми е създавало проблем.

Последна промяна от dika на Сря 24 юли 2013 10:20, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
lokva
Мнения: 835
Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
Автомобил: Passat 3c
Двигател: CBAB 2008
Местоположение: Гоце Делчев Hamburg

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали, или пали когато си иска

Мнениеот lokva » Пон 22 юли 2013 9:15


каква е вероятноста да са сипали грешното гориво или гориво с неизвестен произход. все пак проблема се е задълбочил след зареждане


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали, или пали когато си иска

Мнениеот dika » Пон 22 юли 2013 9:30


Категорично не :) Знам, защото си сипвам винаги сам :)


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали, или пали когато си иска

Мнениеот dika » Пон 22 юли 2013 13:02


Код: Избери всички

Address 01: Engine
   Controller: 028 906 021 EF
   Component: 1,9l R4 EDC  G00SG  1419
   Coding: 00002
   Shop #: WSC 16707
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
            37-10 - Faulty - Intermittent
Readiness: N/A


Ето какво показва и ВАГ-а. Това ми се струва доста обща грешка.

Сега съм се засилил да сменям четките на алтернатора. Има ли смисъл да се прави това?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали - VAG ERROR 65535

Мнениеот nasko1978 » Пон 22 юли 2013 13:08


Грешката трие ли се?
Прегледай бушоните около компютъра.Може ли да се влиза в "Енджин" модула?Профилактиките,за които питаш са важни,но може би не са наложителни точно сега.Провери за хлабави връзки. :th_up


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали - VAG ERROR 65535

Мнениеот dika » Пон 22 юли 2013 13:25


nasko1978 написа:Грешката трие ли се?
Прегледай бушоните около компютъра.Може ли да се влиза в "Енджин" модула?Профилактиките,за които питаш са важни,но може би не са наложителни точно сега.Провери за хлабави връзки. :th_up

Грешката се трие, в момента е изтрита. В Engine modul-а се влиза без проблем и всичко си изглежда ок.
Снощи цяла вечер акумулатора беше на зарядно и днес 4-5 пъти си пали без проблем :( Много трудно мога да хвана сега хлабавите връзки, тъй като не знам кога пак ще го направи :( След малко ще замеря клемите с мултицетчето, за да видя какво се случва. Факта, че лампата на таблото за акумулаторачето не свети...ме кара да изключа алтернатора от заподозрените.

Като цяло за какво е тази грешка? Възможно ли е веднъж да я е набило и след това заради нея да е забивал стартера?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2185
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали - VAG ERROR 65535

Мнениеот nasko1978 » Пон 22 юли 2013 13:47


Грешката може и да е стара,записва я и при пренадуване.Алтернатора не го изключвай като проблемен,провери си зареждането как е,стартера също го прегледай и почисити,въпреки ,че е кофти за сваляне.Компютъра не може да "управлява" стартера.


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали - VAG ERROR 65535

Мнениеот dika » Пон 22 юли 2013 15:06


Току що замерих положението с мултицета. Изглежда много добре - акумулатора е на 12,80V
Като запалих колата показа около 14V с включени консумативи - фарове (дълги), парно на топло, музика...?!?

Това обезмисля смяната на четки или не? Огледах и кабелите около таблото, не забелязвам нищо странно.

Такова положение (врътне половин оборот и изгасне таблото) съм виждал само зимата и то не на моята, при много студено време и при кофти акумулатор. Акумулатор за смяна?

П.С. Извинявам се ако темата е за друг раздел.


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали - VAG ERROR 65535

Мнениеот andon_ » Пон 22 юли 2013 22:37


А клеморед като идея :question


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали - VAG ERROR 65535

Мнениеот dika » Вто 23 юли 2013 13:07


andon_ написа:А клеморед като идея :question

Помислих го, но за сега го изключвам.
За сега открих следния проблем: кабела на масата, който тръгва от акумулатора, е доста скъсан. Сега в момента търся начин да го сменя.
След това ако продължава ще помисля и за клемореда.
Изображение

Предполагам, че като се е поразместил се е получил и проблема. Сега голямата драма е, от къде да го взема този кабел 25 квадрата :) Мислех да опъвам два отделни по 16 квадрата за купето и другият към скоростната кутия.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: 1.9TDi AFN - не иска да пали - VAG ERROR 65535

Мнениеот Andonov » Вто 23 юли 2013 14:40


По-добре почни с клемореда.


Потребителски аватар
dika
Мнения: 261
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
Автомобил: VW Passat B8
Двигател: 20tdi
Местоположение: София

Re: 1.9TDi AFN - пали когато си иска

Мнениеот dika » Сря 24 юли 2013 10:30


Пуснах два нови кабела по 25 квадрата всеки. Единият към купе, другият към скоростната... Забелязват се минимални подобрения! Но въпреки това, от време на време не иска да пали.
Това се изразява в загуба на ток, личи си! Сутринта примерно върти едвам едвам, но запали в крайна сметка. Върти, но няма мощ да завърти силно. Преди малко врътнах пак - като часовник....въртя пак, пак часовник.

Клемореда няма ли да спре изцяло тока? Защото тук се вижда, че ток до стартера стига :(

Как се проверява клеморед? Или директно се сменя?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: 1.9TDi AFN - пали когато си иска

Мнениеот Andonov » Сря 24 юли 2013 10:49


Е щом въртиш всеки път сваляй стартера.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 839
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: 1.9TDi AFN - пали когато си иска

Мнениеот Asko VW » Съб 27 юли 2013 10:31


Клемореда не може да се изключи напълно като виновник, той обикновено не умира от раз, а почва да прави различни простотии, но в случая клоня повече към проблем със стартера. Я кажи когато ти даде проблем, лампите и дисплеите на таблото какво правят, като запече, нормално ли си светят или светлината намалява та чак изгасва? Ако се държи по вторият начин (сякаш е слаб акумулатора), вероятно проблема е в стартера, не може да завърти, но се мъчи и дърпа целият ток. При проблем в клемотеда, дисплея на часовника (и на километража, ако е електронен) не би трябвало да се влияе.


V@lDo
Мнения: 258
Регистриран на: Вто 04 окт 2011 19:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Stz

Re: 1.9TDi AFN - пали когато си иска

Мнениеот V@lDo » Съб 27 юли 2013 12:20


Пробвай с друг акумулатор, щом толкова бързо пада! Често срещан проблем и трудно откриваем .. поради по-големия стартов ток на дизела в момента на палене всичко угасва при заминаващ си акумулатор. А при теб дори не смогва чаак да запали колата на моменти... Динамото може да си зарежда добре и акумулатора да показва 12.8 уж че е зареден, но всъщност се изтощава бързо. Случвало ми се е подобно нещо с А4 при палене му се рестартираха показанията на таблото като часовник и т.н. просто заминаващ си акумулатор.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов, Цецо78 и 46 госта