Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Чет 26 сеп 2013 19:13


Здравейте. Купих нов за мен автомобил. На първата сутрин се оказа, че акумулатора няма достатъчно ток и не мога да запаля. Дадох ток от лудия Голф и колата запали. Карах я през деня ок. На другата сутрин същата работа. Измерих как зарежда - 13.65в на включени къси и вентилатор на 4. Отечки няма - 0.01а. Отидох на майстор и той същото каза. Спряхме се на акумулатора. Преди седмица купих нов. Карах една седмица и тази сутрин пак същата песен. Реших да пробвам да дам ток от стария акумулатор. Сложих го до колата извадих кабелите и той завъртя като луд. Оказа се, че проблема не е в акумулаторите. Да добавя, не ми завериха гаранцията защото не ми зарежда алтернатора 13.8В. Най странното че тази сутрин запали без проблем.
Вече си мисля, че не може да е от алтернатора. Вечер като гася колата, акумулатора е зареден на около 13.3 в.
Ако някой знае нещо да помага. Благодаря предварително.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот fox_vt » Чет 26 сеп 2013 19:20


Реле регулатора icon_idea Смени го и ще се оправи не е скъп.И по бързо със смяната че като я караш така ще съсипеш и новия акумулатор.И къв е тоя майстор дето при заряд 13.65 волта ще ти каже да смениш акумулатора :beat_butt2


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот ktamen » Чет 26 сеп 2013 19:38


Едва ли ще заключат и тази тема, ако напишеш Опел Корса. Примерно в тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=357568 Не се пита за фолксваген, но никой не я е заключил, шаблона е спазен.
Измери ли напрежението на алтернатора?


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Нед 29 сеп 2013 18:29


Старото радио не можеше да се гаси, но като се извади контактният ключ изгасваше. Сложих ново като се надявах проблема да е от него. Но не. Странното е че три сутрини подред колата отново си палеше без проблем. Но тази сутрин не. Един приятел ме посъветва да махна плюсовият кабел от генератора, да изчакам до сутринта и по този начин ще се види дали е от реле регулатора проблема. Да колата е Опел Корса С, купихме я за жената, но моето голфче спасява положението като се наложи. Не че не може да се случи това на голфа, но страшно ме дразни тъпата Корса вече.
Ще видя утре дали ще има ефект от махането на този кабел и ако не ще се сменят реле и четки. Някой да знае какви пари ще излезе работата?


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Нед 29 сеп 2013 18:43


Да добавя - сутринта като дадох ток и запали колата мина около 5-6 км. след което се наложи да я изгася. След около 30-40мин. запали без никакви проблеми. Пак карах около 2-3 км., пак гасих. Колата запали отново без проблем. И така цял ден. Това че не иска да пали го прави само сутрин. Случвало се е сутрин отивам на работа не пали, давам ток, тръгвам, оставям колата цял ден и вечерта паля без проблем. Чудех се дали може стартера сутрин да прави мизерии.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот ktamen » Нед 29 сеп 2013 18:56


Тоя твоя приятел може би не трябва да го слушаш :gruebel
Реле регулатора е една джаджа, която следи напрежението при работещ двигател и подава по-високо или по-ниско напрежение към котвата на алтернатора за да се поддържат 14В независимо от оборотите и натоварването на алтернатора. С откачане на кабела не виждам как ще го провериш дали е изправен или не.
Доколкото разбрах днес си карал половин час и за това време си палил няколко пъти - Акумулатора ти не е зареден и сутринта едва ли ще запалиш дори всичко да ти е изправно :exclaim
Зареди си акумулатора със зарядно и като паркираш колата вечер му откачай едната клема, ще я закачаш отново непосредствено преди да запалиш. Ако палиш нормално по този начин значи имаш утечка, но не можеш да я откриеш.
Още чакам да измериш напрежението на алтернатора при включени консуматори. Докато не получа отговор на този въпрос повече няма да ти пиша в темата. И без това само си търкам клавиатурата, а ти правиш всякакви глупости само не и това, което съм ти написал.


Потребителски аватар
andon_
Мнения: 239
Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
Автомобил: VW Vento 1H2
Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
Местоположение: Асеновград

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот andon_ » Нед 29 сеп 2013 18:57


А ти сигурен ли си, че сутрин не пали от акумулатора? Я провери сутринта колко волта има в акумулатора ? Да не се окаже, че стартера ти "затяга" сутрин. Т.е. някой "майстор" при предна ревизия на стартера, го е натряскал с грес по втулките и сега тая грес сутрин от по-хладното време се "стяга" и затова. После пали, едно щото е по-топло времето, пък и защото двигателя малко или много стопля и стартера. Та така, провери сутринта какво напрежение има в акумулатора и ако е над 12.8V (поне толкова нека да има), а колата не запали - сваляй стартера. Провери му четките, втулките, почистете го основно и го смажете толкова колкото трябва със специална грес за ел. двигатели (сега не мога да се сетя как й викаха ) :biggrin


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Нед 29 сеп 2013 19:01


При запален автомобил като сложа мултицета на акумулатора показва 13.69в. Това ли имаш предвид или трябва да измеря нещо друго.


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Нед 29 сеп 2013 19:04


Тази сутрин измерих акумулатора преди да се опитам да запаля, беше 11.50в. Като не запали измерих пак. Като давах на контакт падаше до 6.00в. Според мен беше паднал но преди това мерих и отечка беше 0.01в.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот ktamen » Нед 29 сеп 2013 19:09


При включени консуматори и работещ двигател - Единия пробник на дебелия болт (или клема) на алтернатора, а другия на корпуса на алтернатора. И веднага след това и напрежението на акумулатора. Напрежението на алтернатора трябва да е по-високо, интересува ме разликата между двете напрежения за да преценя дали реле-регулатора е читав.
Ако имаш зарядно веднага сложи акумулатора да се зарежда. При такава употреба ще го скапеш за един месец!


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Нед 29 сеп 2013 19:11


акумолатора е необслужваем има ли проблем да го закача на зарядното


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот ktamen » Нед 29 сеп 2013 19:15


Закачай го.


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Нед 29 сеп 2013 19:56


Като купих колата ми направи впечатление, че предният собственик беше разхлабил плосовата клема така, че се махаше без проблем. Явно вечер си махал клемата, а сутрин я е слагал.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6370
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот ktamen » Нед 29 сеп 2013 20:03


Почти със сигурност имаш утечка (пише се с У), но някои утечки са изключително трудно откриваеми. Не е зле докато я откриеш и ти да махаш клемата.
Така или иначе освен утечката и напрежението ти е твърде ниско и през зимата ще имаш проблеми дори да си отстранил утечката.


Потребителски аватар
bate
Мнения: 58
Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
Автомобил: Бора 20 115
Двигател:
Местоположение: София

Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60

Мнениеот bate » Нед 29 сеп 2013 20:11


Не знам може ли да дава утечка от сами генератор или от стартера?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], JMJ, vaneca и 27 госта