Здравейте. Купих нов за мен автомобил. На първата сутрин се оказа, че акумулатора няма достатъчно ток и не мога да запаля. Дадох ток от лудия Голф и колата запали. Карах я през деня ок. На другата сутрин същата работа. Измерих как зарежда - 13.65в на включени къси и вентилатор на 4. Отечки няма - 0.01а. Отидох на майстор и той същото каза. Спряхме се на акумулатора. Преди седмица купих нов. Карах една седмица и тази сутрин пак същата песен. Реших да пробвам да дам ток от стария акумулатор. Сложих го до колата извадих кабелите и той завъртя като луд. Оказа се, че проблема не е в акумулаторите. Да добавя, не ми завериха гаранцията защото не ми зарежда алтернатора 13.8В. Най странното че тази сутрин запали без проблем.
Вече си мисля, че не може да е от алтернатора. Вечер като гася колата, акумулатора е зареден на около 13.3 в.
Ако някой знае нещо да помага. Благодаря предварително.



Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
Реле регулатора
Смени го и ще се оправи не е скъп.И по бързо със смяната че като я караш така ще съсипеш и новия акумулатор.И къв е тоя майстор дето при заряд 13.65 волта ще ти каже да смениш акумулатора 


- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
Едва ли ще заключат и тази тема, ако напишеш Опел Корса. Примерно в тази тема http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=24&t=357568 Не се пита за фолксваген, но никой не я е заключил, шаблона е спазен.
Измери ли напрежението на алтернатора?
Измери ли напрежението на алтернатора?
- bate
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
- Автомобил: Бора 20 115
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
Старото радио не можеше да се гаси, но като се извади контактният ключ изгасваше. Сложих ново като се надявах проблема да е от него. Но не. Странното е че три сутрини подред колата отново си палеше без проблем. Но тази сутрин не. Един приятел ме посъветва да махна плюсовият кабел от генератора, да изчакам до сутринта и по този начин ще се види дали е от реле регулатора проблема. Да колата е Опел Корса С, купихме я за жената, но моето голфче спасява положението като се наложи. Не че не може да се случи това на голфа, но страшно ме дразни тъпата Корса вече.
Ще видя утре дали ще има ефект от махането на този кабел и ако не ще се сменят реле и четки. Някой да знае какви пари ще излезе работата?
Ще видя утре дали ще има ефект от махането на този кабел и ако не ще се сменят реле и четки. Някой да знае какви пари ще излезе работата?
- bate
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
- Автомобил: Бора 20 115
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
Да добавя - сутринта като дадох ток и запали колата мина около 5-6 км. след което се наложи да я изгася. След около 30-40мин. запали без никакви проблеми. Пак карах около 2-3 км., пак гасих. Колата запали отново без проблем. И така цял ден. Това че не иска да пали го прави само сутрин. Случвало се е сутрин отивам на работа не пали, давам ток, тръгвам, оставям колата цял ден и вечерта паля без проблем. Чудех се дали може стартера сутрин да прави мизерии.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
Тоя твоя приятел може би не трябва да го слушаш
Реле регулатора е една джаджа, която следи напрежението при работещ двигател и подава по-високо или по-ниско напрежение към котвата на алтернатора за да се поддържат 14В независимо от оборотите и натоварването на алтернатора. С откачане на кабела не виждам как ще го провериш дали е изправен или не.
Доколкото разбрах днес си карал половин час и за това време си палил няколко пъти - Акумулатора ти не е зареден и сутринта едва ли ще запалиш дори всичко да ти е изправно
Зареди си акумулатора със зарядно и като паркираш колата вечер му откачай едната клема, ще я закачаш отново непосредствено преди да запалиш. Ако палиш нормално по този начин значи имаш утечка, но не можеш да я откриеш.
Още чакам да измериш напрежението на алтернатора при включени консуматори. Докато не получа отговор на този въпрос повече няма да ти пиша в темата. И без това само си търкам клавиатурата, а ти правиш всякакви глупости само не и това, което съм ти написал.

Реле регулатора е една джаджа, която следи напрежението при работещ двигател и подава по-високо или по-ниско напрежение към котвата на алтернатора за да се поддържат 14В независимо от оборотите и натоварването на алтернатора. С откачане на кабела не виждам как ще го провериш дали е изправен или не.
Доколкото разбрах днес си карал половин час и за това време си палил няколко пъти - Акумулатора ти не е зареден и сутринта едва ли ще запалиш дори всичко да ти е изправно

Зареди си акумулатора със зарядно и като паркираш колата вечер му откачай едната клема, ще я закачаш отново непосредствено преди да запалиш. Ако палиш нормално по този начин значи имаш утечка, но не можеш да я откриеш.
Още чакам да измериш напрежението на алтернатора при включени консуматори. Докато не получа отговор на този въпрос повече няма да ти пиша в темата. И без това само си търкам клавиатурата, а ти правиш всякакви глупости само не и това, което съм ти написал.
- andon_
- Мнения: 239
- Регистриран на: Вто 10 апр 2012 22:40
- Автомобил: VW Vento 1H2
- Двигател: AAZ 1993 Bio Fuel
- Местоположение: Асеновград
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
А ти сигурен ли си, че сутрин не пали от акумулатора? Я провери сутринта колко волта има в акумулатора ? Да не се окаже, че стартера ти "затяга" сутрин. Т.е. някой "майстор" при предна ревизия на стартера, го е натряскал с грес по втулките и сега тая грес сутрин от по-хладното време се "стяга" и затова. После пали, едно щото е по-топло времето, пък и защото двигателя малко или много стопля и стартера. Та така, провери сутринта какво напрежение има в акумулатора и ако е над 12.8V (поне толкова нека да има), а колата не запали - сваляй стартера. Провери му четките, втулките, почистете го основно и го смажете толкова колкото трябва със специална грес за ел. двигатели (сега не мога да се сетя как й викаха ) 

- bate
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
- Автомобил: Бора 20 115
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
При запален автомобил като сложа мултицета на акумулатора показва 13.69в. Това ли имаш предвид или трябва да измеря нещо друго.
- bate
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
- Автомобил: Бора 20 115
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
Тази сутрин измерих акумулатора преди да се опитам да запаля, беше 11.50в. Като не запали измерих пак. Като давах на контакт падаше до 6.00в. Според мен беше паднал но преди това мерих и отечка беше 0.01в.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
При включени консуматори и работещ двигател - Единия пробник на дебелия болт (или клема) на алтернатора, а другия на корпуса на алтернатора. И веднага след това и напрежението на акумулатора. Напрежението на алтернатора трябва да е по-високо, интересува ме разликата между двете напрежения за да преценя дали реле-регулатора е читав.
Ако имаш зарядно веднага сложи акумулатора да се зарежда. При такава употреба ще го скапеш за един месец!
Ако имаш зарядно веднага сложи акумулатора да се зарежда. При такава употреба ще го скапеш за един месец!
- bate
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
- Автомобил: Бора 20 115
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
акумолатора е необслужваем има ли проблем да го закача на зарядното
- bate
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
- Автомобил: Бора 20 115
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
Като купих колата ми направи впечатление, че предният собственик беше разхлабил плосовата клема така, че се махаше без проблем. Явно вечер си махал клемата, а сутрин я е слагал.
- ktamen
- Мнения: 6370
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
Почти със сигурност имаш утечка (пише се с У), но някои утечки са изключително трудно откриваеми. Не е зле докато я откриеш и ти да махаш клемата.
Така или иначе освен утечката и напрежението ти е твърде ниско и през зимата ще имаш проблеми дори да си отстранил утечката.
Така или иначе освен утечката и напрежението ти е твърде ниско и през зимата ще имаш проблеми дори да си отстранил утечката.
- bate
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 13 сеп 2010 19:17
- Автомобил: Бора 20 115
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ТДИ 90кс. 96 година - алтернатора зарежда 13.60
Не знам може ли да дава утечка от сами генератор или от стартера?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 20 госта