Здравейте,
Не остана място в заглавието, така че ще първо основната информация:
PASSAT B6, 2.0 TDI CR, CBAB, 103kW, 2008г., 275 000км
От известно време при движение на ниски обороти и леко подаване на газ изписва 'Грешка в двигателя', лампата на подгрева започва да мига и двигателя минава в авариен режим - няма мощност. При рестартиране проблема изчезва и двигателя работи нормално.
Забелязал съм, че проблема възниква:
- само от 1200 до 2200 оборота, ако държа двигателя в обороти над 2500 няма проблем
- само при леко/плавно натискане на педала на газта ( не е ли по-правилно да се казва 'педала на нафтата'.... )
- проблема не се появява сутрин или ако колата не е карана няколко часа - обикновено първата грешка за деня е след 30-40 минути каране
Грешките, които отчита компютъра са P0087 и P0088, които са съответно 'Налягане в горивния колектор твърде нисък' и 'Налягане в горивния колектор твърде висок'.
Ето и какво съм направил досега:
- смяна на горивния филтър
- използвах добавка за почистване на common rail двигатели
- тествах дюзите на стенд, резултатите са перфектни
- смених датчика за налягането в шината
- смених шината заедно с регулатора
Никакъв резултат от всичко изброено до тук.
Какво ще кажете - може ли да е нещо друго освен помпата?
Може ли да се провери/тества помпата, без да се сменя?
Поздрави,
Мишо



Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колектор
- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек
Добре си се ориентирал за проблема и тактично си започнал от най-евтиното към по-скъпото.
В 80% от случаите , проблема е в регулатора на гориво.
Просто погледни в движение какво се случва с реалното налягане на горивото в рейла.
По симптомите които описваш, проблема е в пад на налягане при малкият дебит на помпата в ниските обороти, и вероятно проблема е в помпата .
В 80% от случаите , проблема е в регулатора на гориво.
Просто погледни в движение какво се случва с реалното налягане на горивото в рейла.
По симптомите които описваш, проблема е в пад на налягане при малкият дебит на помпата в ниските обороти, и вероятно проблема е в помпата .
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек
може би проблема е от помпата има доста писано в руските форуми за нея за CR двигателите,но и цената и не лъже
а също като сменяхте горивния филтър дали е имало метални частички в самия цилиндър на дъното,може да има от износването на помпата,но и да няма не е гаранция че не е заминала.Ето една немска тема http://www.passatforum.de/forum/viewtopic.php?f=28&t=36990 и се пробвай в автотрейд може да я сменят по гаранция както е станало с това момче само че в германия.

-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 25 ное 2013 16:34
- Автомобил: PASSAT
- Двигател: 2.0 TDI CR CBAB 2008
Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек
Dobromirski написа:Добре си се ориентирал за проблема и тактично си започнал от най-евтиното към по-скъпото.
В 80% от случаите , проблема е в регулатора на гориво.
Просто погледни в движение какво се случва с реалното налягане на горивото в рейла.
По симптомите които описваш, проблема е в пад на налягане при малкият дебит на помпата в ниските обороти, и вероятно проблема е в помпата .
Dobromirski, и аз се надявах проблема да е в датчика или регулатора но, уви...
За съжаление нямам Vag Com за да проверя, какво се случва с реалното налягане на горивото в рейла по време на движение. Освен да взема някой техник и да го возя няколко часа не виждам, какво друго да направя.
Говорих с VW и сервиз само на дизелови двигатели - и от двете места ми казват, че няма да отворят помпата за да тестваме с различните клапи. Предлагат смяна на помпата. И от двете места казват, че проблема е странен и не са имали случай, когато налягането пада при ниски обороти и слабо подаване на газ....
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 25 ное 2013 16:34
- Автомобил: PASSAT
- Двигател: 2.0 TDI CR CBAB 2008
Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек
maimo написа:може би проблема е от помпата има доста писано в руските форуми за нея за CR двигателите,но и цената и не лъжеа също като сменяхте горивния филтър дали е имало метални частички в самия цилиндър на дъното,може да има от износването на помпата,но и да няма не е гаранция че не е заминала.Ето една немска тема http://www.passatforum.de/forum/viewtopic.php?f=28&t=36990 и се пробвай в автотрейд може да я сменят по гаранция както е станало с това момче само че в германия.
Здравей maimo,
Благодаря за информацията!
Филтъра го сменяха в Автотрейд и казаха, че е чист ( това беше преди около три месеца и тогава предполагаха, че проблема е в някоя дюза и не знам дали са били внимателни в прегледа ).
Ще ги питам за гаранционна смяна, макар и да се съмнявам много, че ще стане.
Поне цената, която ми казаха е 2.200 лв, ако вземат моята и не съм я отварял.... Ако поискат 5000 евро за помпа, предпочитам да продам колата на части

- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек
Почти съм сигурен че не са погледнали на дъното на филтъра дали има метални частици при износване на помпата като отидеш ги попитай дали са чували за такова нещо
, а са ти казали че е чист самия филтър а не дъното на металната част,а относно при тях за каквото и да отидеш все дюзите са виновни
ето ти една със същите оплавания http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=354425


-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пон 25 ное 2013 16:34
- Автомобил: PASSAT
- Двигател: 2.0 TDI CR CBAB 2008
Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек
В крайна сметка смених помпата високо налягане и всичко е ОК.
Весела Коледа на всички! :)
Весела Коледа на всички! :)
- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек
е значи правилно сме те насочили,взеха да излизат слабите места и на този CR-двигателя,май ще си карам още PD.Aко не е тайна цена на ремонта? 

- borri
- Мнения: 437
- Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
- Автомобил: VW PASSAT CC
- Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
- Местоположение: Червен бряг
Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек
и на мен ми е интересно за цената,за да може и ни да сме подготвени,във времето 

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек
помпите се ремонтират успешно,има си ремонтен комплект буталца,уплътнители и т.н.иначе не познавам cr на който помпата да е слабо място,като изключим марката рено.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта