Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колектор

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
MishoVn
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 25 ное 2013 16:34
Автомобил: PASSAT
Двигател: 2.0 TDI CR CBAB 2008

Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колектор

Мнениеот MishoVn » Пон 25 ное 2013 17:15


Здравейте,

Не остана място в заглавието, така че ще първо основната информация:
PASSAT B6, 2.0 TDI CR, CBAB, 103kW, 2008г., 275 000км

От известно време при движение на ниски обороти и леко подаване на газ изписва 'Грешка в двигателя', лампата на подгрева започва да мига и двигателя минава в авариен режим - няма мощност. При рестартиране проблема изчезва и двигателя работи нормално.

Забелязал съм, че проблема възниква:
- само от 1200 до 2200 оборота, ако държа двигателя в обороти над 2500 няма проблем
- само при леко/плавно натискане на педала на газта ( не е ли по-правилно да се казва 'педала на нафтата'.... )
- проблема не се появява сутрин или ако колата не е карана няколко часа - обикновено първата грешка за деня е след 30-40 минути каране

Грешките, които отчита компютъра са P0087 и P0088, които са съответно 'Налягане в горивния колектор твърде нисък' и 'Налягане в горивния колектор твърде висок'.

Ето и какво съм направил досега:
- смяна на горивния филтър
- използвах добавка за почистване на common rail двигатели
- тествах дюзите на стенд, резултатите са перфектни
- смених датчика за налягането в шината
- смених шината заедно с регулатора
Никакъв резултат от всичко изброено до тук.

Какво ще кажете - може ли да е нещо друго освен помпата?
Може ли да се провери/тества помпата, без да се сменя?

Поздрави,
Мишо




Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек

Мнениеот Dobromirski » Пон 25 ное 2013 18:39


Добре си се ориентирал за проблема и тактично си започнал от най-евтиното към по-скъпото.
В 80% от случаите , проблема е в регулатора на гориво.
Просто погледни в движение какво се случва с реалното налягане на горивото в рейла.
По симптомите които описваш, проблема е в пад на налягане при малкият дебит на помпата в ниските обороти, и вероятно проблема е в помпата .


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек

Мнениеот maimo » Вто 26 ное 2013 9:06


може би проблема е от помпата има доста писано в руските форуми за нея за CR двигателите,но и цената и не лъже :confused а също като сменяхте горивния филтър дали е имало метални частички в самия цилиндър на дъното,може да има от износването на помпата,но и да няма не е гаранция че не е заминала.Ето една немска тема http://www.passatforum.de/forum/viewtopic.php?f=28&t=36990 и се пробвай в автотрейд може да я сменят по гаранция както е станало с това момче само че в германия.


MishoVn
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 25 ное 2013 16:34
Автомобил: PASSAT
Двигател: 2.0 TDI CR CBAB 2008

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек

Мнениеот MishoVn » Чет 28 ное 2013 11:16


Dobromirski написа:Добре си се ориентирал за проблема и тактично си започнал от най-евтиното към по-скъпото.
В 80% от случаите , проблема е в регулатора на гориво.
Просто погледни в движение какво се случва с реалното налягане на горивото в рейла.
По симптомите които описваш, проблема е в пад на налягане при малкият дебит на помпата в ниските обороти, и вероятно проблема е в помпата .



Dobromirski, и аз се надявах проблема да е в датчика или регулатора но, уви...
За съжаление нямам Vag Com за да проверя, какво се случва с реалното налягане на горивото в рейла по време на движение. Освен да взема някой техник и да го возя няколко часа не виждам, какво друго да направя.
Говорих с VW и сервиз само на дизелови двигатели - и от двете места ми казват, че няма да отворят помпата за да тестваме с различните клапи. Предлагат смяна на помпата. И от двете места казват, че проблема е странен и не са имали случай, когато налягането пада при ниски обороти и слабо подаване на газ....


MishoVn
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 25 ное 2013 16:34
Автомобил: PASSAT
Двигател: 2.0 TDI CR CBAB 2008

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек

Мнениеот MishoVn » Чет 28 ное 2013 11:23


maimo написа:може би проблема е от помпата има доста писано в руските форуми за нея за CR двигателите,но и цената и не лъже :confused а също като сменяхте горивния филтър дали е имало метални частички в самия цилиндър на дъното,може да има от износването на помпата,но и да няма не е гаранция че не е заминала.Ето една немска тема http://www.passatforum.de/forum/viewtopic.php?f=28&t=36990 и се пробвай в автотрейд може да я сменят по гаранция както е станало с това момче само че в германия.


Здравей maimo,
Благодаря за информацията!
Филтъра го сменяха в Автотрейд и казаха, че е чист ( това беше преди около три месеца и тогава предполагаха, че проблема е в някоя дюза и не знам дали са били внимателни в прегледа ).
Ще ги питам за гаранционна смяна, макар и да се съмнявам много, че ще стане.
Поне цената, която ми казаха е 2.200 лв, ако вземат моята и не съм я отварял.... Ако поискат 5000 евро за помпа, предпочитам да продам колата на части :biggrin


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек

Мнениеот maimo » Чет 28 ное 2013 12:45


Почти съм сигурен че не са погледнали на дъното на филтъра дали има метални частици при износване на помпата като отидеш ги попитай дали са чували за такова нещо :icon_lol , а са ти казали че е чист самия филтър а не дъното на металната част,а относно при тях за каквото и да отидеш все дюзите са виновни :icon_lol ето ти една със същите оплавания http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=354425


MishoVn
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 25 ное 2013 16:34
Автомобил: PASSAT
Двигател: 2.0 TDI CR CBAB 2008

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек

Мнениеот MishoVn » Сря 25 дек 2013 1:27


В крайна сметка смених помпата високо налягане и всичко е ОК.

Весела Коледа на всички! :)


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек

Мнениеот maimo » Сря 25 дек 2013 16:11


е значи правилно сме те насочили,взеха да излизат слабите места и на този CR-двигателя,май ще си карам още PD.Aко не е тайна цена на ремонта? :th_up


Потребителски аватар
borri
Мнения: 437
Регистриран на: Съб 26 фев 2011 19:57
Автомобил: VW PASSAT CC
Двигател: CBAB 2.0tdi 140kc
Местоположение: Червен бряг

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек

Мнениеот borri » Пет 27 дек 2013 23:20


и на мен ми е интересно за цената,за да може и ни да сме подготвени,във времето :Mr Green Fun


ivel
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 18 дек 2011 17:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: кранево

Re: Passat 2.0 TDI CR ниско/високо налягане в горивния колек

Мнениеот ivel » Съб 28 дек 2013 7:43


помпите се ремонтират успешно,има си ремонтен комплект буталца,уплътнители и т.н.иначе не познавам cr на който помпата да е слабо място,като изключим марката рено.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 43 госта