Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот bangobango » Сря 25 дек 2013 21:40


Здравейте, колеги и весели празници на всички.
От 5 години карам Пасат Б5 АФН 98' и винаги съм смятал, че това е най-железният двигател на Фолксваген. Все още смятам така, но тези дни започвам да се колебая леко. Случва се нещо с двигателя и съм разтревожен. Преди два дни бях натоварил колата 5 човека и си карах нормално с 50-70км/ч по равен път и след това по нагорнище. Още от равното забелязах, че започна да пуши обилно син пушек. Като казвам обилно значи, че и при съвсем леко натиснат педал на газта колкото на 4-та да поддържам 70км/ч отзад оставяше диря от син пушек, която се виждаше и от 300-400 метра. Викам си може нещо калпава нафта да съм сипал и си продължих. Нагоре по баира обаче стана още по-сериозно дименето пак така син пушек и спрях. Отворих да проверя под капака какво се случва. Гледам антифриза не мръднал, НО маслото беше паднало под белега за минимума на щеката. От долния край на щеката имаше около 4мм масло, което е дооста под минимума. Да отбележа, че маслото го проверявам 2 пъти седмично преди първото палене и до случката винаги си е стояло по средата м/у мин и макс. Имах половин литър масло и го сипах. На щеката пролича и стигна вече в границите м/у минимум и максимум. Запалих и никакво димене, тръгнах газ - никакво димене. Изпреварих една кола - никакво димене. И така днес отново същата ситуация, този път сам в колата без напъване с нормално каране задимя. Маслото пак е стигнало под минимума доста. Интересното е, че отново загасих, постоя загасена около половин час и след това нямаше димене. Странна работа. В допълнение мога да кажа какво съм правил за 5 години по двигателя:
-чип от Брезел преди 4 години
-сваляне на турбо и чистене преди 20 000 км
-смяна на Н75
-смяна на всички вакуми
-смяна гарнитури и уплътнения на ГНП преди около 40 000 км.
-последната смяна на ремъците, всички филтри и маслото беше преди 2500км.
-маслото е Шел Хеликс 10В-40 и карам с такова от как я имам колата.

Благодаря на всички за вниманието и евентуалната помощ !




Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот ventotdi » Сря 25 дек 2013 21:45


Колега освем от турбото или от маслообирачите незнам от какво друго да е. Малко странно ,че веднъж дими , веднъж не дими . Икарай маркуча на картерната вентилация на въ и карай малко така да видим пак ще дими ли . Не забравяй да затапиш дупката на маркуча от засмукващия тракт иначе ще ти паднат единиците на дебитомера и няма да върви колата ;)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот samo_pechka » Сря 25 дек 2013 22:25


И аз съм на мн, че вероятно турбината нещо не е наред, да си проверявал как е луфта на вала на турбото , този харч за толкова кратко време е мн притеснителен , ако беше да речем литър на 1000-1500-2000 км и то най-вече на извънградско с по-мръсна газ,а пък в града с лека газ, да го няма харча или да е минимален, щях да ти препоръчам да си смениш PCV клапана - останал е отворен (блокирал ) и маслените пари и капки минават безпрепяствано през него и ги засмуква турбината . Но тук май ще се окаже доста по-сериозен проблема ...


Потребителски аватар
pEsHkyY
Мнения: 729
Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
Автомобил: VW Passat B5 1998
Двигател: AFN++++
Местоположение: София

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот pEsHkyY » Сря 25 дек 2013 22:38


Само да спомена, че маслото трябва да ти е 5W40 :th_up Писано е във форума бол.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот samo_pechka » Сря 25 дек 2013 23:24


pEsHkyY написа:Само да спомена, че маслото трябва да ти е 5W40 :th_up Писано е във форума бол.

:th_up аз щях да направя същата забележка , но вече след дъжд качулка ще е ...


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот bangobango » Чет 26 дек 2013 10:50


Колеги, проверих оста на турбото за аксиален и радиален луфт - аксиален няма никакъв, но радиален има минимален (едва доловим). Ако трябва да определя някаква стойност на преместването бих казал микронче. По-притеснителното е друго. От 5 години насам периодично съм си проверявал оста на турбото от към студената част и никога не съм виждал масло точно там. Сега като махнах тръбата от въздушния филтър и видях, че вътре в турбото в студената част има масло и по самата тръба има масло. До сега там винаги е било сухо или със съвсем тънък филм масло, а сега има локвичка събрана там. Везните натежават в посока турбо, но ми е странно как ходи там това масло.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот dispatch » Чет 26 дек 2013 15:55


Там маслото се събира от тръбата на картерната вентилация излизаща горе от капака на клапаните. Както каза колегата по-горе - най-вероятно клапана е блокирал в отворено положение, събира се масло и се излива надолу към турбото и тогава започва да ти пуши яко.
И аз имам там масло... не е като да е сухо. 400k и косур километри... как искаш да е?


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот bangobango » Чет 26 дек 2013 17:38


Ясно ми е, че не може в тръбите от турбото към колектора да е сухо като бебешко дупе, но за 5 години по тези тръби съм виждал само лек филм от масло, който едва доловимо цапаше. Сега от 3 дни по тези тръби имам стабилно масло - локвички. На първо време ще пробвам да изведа картерните газове и да видя как ще е дименето. Принципа на работа на тази картерна вентилация какъв е? Турбото засмуква газовете от картера, те минават през филтъра за картерни газове, пречистват се от маслото и към турбото се предполага, че отива само топлия въздух. Прав ли съм ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот samo_pechka » Чет 26 дек 2013 18:04


Принципа му е да се доизгарят изпаренията в мотора ,т.е. екология. Филтър ли? То там няма , но може да има един малък цилиндър помежду онзи клапан и блока , нещо като резервоарче за събиране на маслените капки . Когато е наред този клапан , при подаване на газ се създава малък вакуум ( от турбото ), този вакуум "дръпва" клапанчето и самия клапан затваря,в момента, когато се покачи налягането в картера , се отваря за момент и пак затваря до следващото покачване на налягането , когато блокира обаче , то остава отворено и тогава маслени изпарения и дори капки масло се засмукват от турбината и доизгарят във двигателя .
Този проблем проличава , когато се подгони колата на дълго с повече газчица , разхода на масло може да мине и литър на 1000км , а в градски условия с малко газ - няма го описания ефект или е слаб.
При теб не съм сигурен дали е тази причината , но нищо не ти пречи да го смениш превантивно , не вярвам да е мн пара ..
Купи го нов :exclaim Такова нещо не се купува втора потреба :th_up


Потребителски аватар
bangobango
Мнения: 442
Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот bangobango » Чет 26 дек 2013 18:27


Точно както го описа се случва, колега.
В града на 2-ра, 3-та с много малко газ няма димене, няма син пушек, нищо. Извън града като давам повече газ и на наклон под товар започва да пуши. Значи още утре ще задвижа нещата по смяната на този клапан и ще пиша за резултата.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот samo_pechka » Чет 26 дек 2013 18:40


Една снимка на клапана ,тук ограденото в червено да не се гледа снимката е от нета , клапана е отгоре на капака и се вижда мн ясно на снимката ( до червеното оградено вляво )
splitpipe2.jpg
огледай как е гумичката отдолу на клапана, още преди демонтажа на стария , ако там има омасляване ,купи и нея ( няма инак да задържа добре вакуума и клапана заради нея може да стои отворен допълнително)

Последна промяна от samo_pechka на Чет 26 дек 2013 18:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !

Мнениеот dispatch » Чет 26 дек 2013 18:42


Точно тоя клапан при АФН е евтин - 15 - 20 лева... докато при мен... сменя се целия капак на клапаните с нов и цената е... майко мила - 250+ лева...


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот viktoris » Пет 27 дек 2013 2:41


Е тва клапан ли е .....то няма нищо вътре в него...

И това дето е от дясно на огрденото в червено аз го нямам ....но съм го виждал на много други ...да не е в него проблема ....Да не би то да задържа нещо вентилацията на картерните газове :rolleyes


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8992
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот samo_pechka » Пет 27 дек 2013 9:09


Има клапанче вътре :biggrin имам едно старо заметено някъде , ако изскочи , ще го отворя и снимам .
А за другото, то е така нареченото Oil catch tank , то няма какво да му се запуши според мен :rolleyes


qskatavw
Мнения: 212
Регистриран на: Пон 30 сеп 2013 19:07
Автомобил: Audi
Двигател: AVF

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги

Мнениеот qskatavw » Нед 29 дек 2013 20:29


Колеги я обяснете как по точно да запуша тези газове иаз имам сходен проблем



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 47 госта