Здравейте, колеги и весели празници на всички.
От 5 години карам Пасат Б5 АФН 98' и винаги съм смятал, че това е най-железният двигател на Фолксваген. Все още смятам така, но тези дни започвам да се колебая леко. Случва се нещо с двигателя и съм разтревожен. Преди два дни бях натоварил колата 5 човека и си карах нормално с 50-70км/ч по равен път и след това по нагорнище. Още от равното забелязах, че започна да пуши обилно син пушек. Като казвам обилно значи, че и при съвсем леко натиснат педал на газта колкото на 4-та да поддържам 70км/ч отзад оставяше диря от син пушек, която се виждаше и от 300-400 метра. Викам си може нещо калпава нафта да съм сипал и си продължих. Нагоре по баира обаче стана още по-сериозно дименето пак така син пушек и спрях. Отворих да проверя под капака какво се случва. Гледам антифриза не мръднал, НО маслото беше паднало под белега за минимума на щеката. От долния край на щеката имаше около 4мм масло, което е дооста под минимума. Да отбележа, че маслото го проверявам 2 пъти седмично преди първото палене и до случката винаги си е стояло по средата м/у мин и макс. Имах половин литър масло и го сипах. На щеката пролича и стигна вече в границите м/у минимум и максимум. Запалих и никакво димене, тръгнах газ - никакво димене. Изпреварих една кола - никакво димене. И така днес отново същата ситуация, този път сам в колата без напъване с нормално каране задимя. Маслото пак е стигнало под минимума доста. Интересното е, че отново загасих, постоя загасена около половин час и след това нямаше димене. Странна работа. В допълнение мога да кажа какво съм правил за 5 години по двигателя:
-чип от Брезел преди 4 години
-сваляне на турбо и чистене преди 20 000 км
-смяна на Н75
-смяна на всички вакуми
-смяна гарнитури и уплътнения на ГНП преди около 40 000 км.
-последната смяна на ремъците, всички филтри и маслото беше преди 2500км.
-маслото е Шел Хеликс 10В-40 и карам с такова от как я имам колата.
Благодаря на всички за вниманието и евентуалната помощ !



Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
Колега освем от турбото или от маслообирачите незнам от какво друго да е. Малко странно ,че веднъж дими , веднъж не дими . Икарай маркуча на картерната вентилация на въ и карай малко така да видим пак ще дими ли . Не забравяй да затапиш дупката на маркуча от засмукващия тракт иначе ще ти паднат единиците на дебитомера и няма да върви колата ;)
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
И аз съм на мн, че вероятно турбината нещо не е наред, да си проверявал как е луфта на вала на турбото , този харч за толкова кратко време е мн притеснителен , ако беше да речем литър на 1000-1500-2000 км и то най-вече на извънградско с по-мръсна газ,а пък в града с лека газ, да го няма харча или да е минимален, щях да ти препоръчам да си смениш PCV клапана - останал е отворен (блокирал ) и маслените пари и капки минават безпрепяствано през него и ги засмуква турбината . Но тук май ще се окаже доста по-сериозен проблема ...
- pEsHkyY
- Мнения: 729
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2011 14:06
- Автомобил: VW Passat B5 1998
- Двигател: AFN++++
- Местоположение: София
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
Само да спомена, че маслото трябва да ти е 5W40
Писано е във форума бол.

- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
pEsHkyY написа:Само да спомена, че маслото трябва да ти е 5W40Писано е във форума бол.

- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
Колеги, проверих оста на турбото за аксиален и радиален луфт - аксиален няма никакъв, но радиален има минимален (едва доловим). Ако трябва да определя някаква стойност на преместването бих казал микронче. По-притеснителното е друго. От 5 години насам периодично съм си проверявал оста на турбото от към студената част и никога не съм виждал масло точно там. Сега като махнах тръбата от въздушния филтър и видях, че вътре в турбото в студената част има масло и по самата тръба има масло. До сега там винаги е било сухо или със съвсем тънък филм масло, а сега има локвичка събрана там. Везните натежават в посока турбо, но ми е странно как ходи там това масло.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
Там маслото се събира от тръбата на картерната вентилация излизаща горе от капака на клапаните. Както каза колегата по-горе - най-вероятно клапана е блокирал в отворено положение, събира се масло и се излива надолу към турбото и тогава започва да ти пуши яко.
И аз имам там масло... не е като да е сухо. 400k и косур километри... как искаш да е?
И аз имам там масло... не е като да е сухо. 400k и косур километри... как искаш да е?
- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
Ясно ми е, че не може в тръбите от турбото към колектора да е сухо като бебешко дупе, но за 5 години по тези тръби съм виждал само лек филм от масло, който едва доловимо цапаше. Сега от 3 дни по тези тръби имам стабилно масло - локвички. На първо време ще пробвам да изведа картерните газове и да видя как ще е дименето. Принципа на работа на тази картерна вентилация какъв е? Турбото засмуква газовете от картера, те минават през филтъра за картерни газове, пречистват се от маслото и към турбото се предполага, че отива само топлия въздух. Прав ли съм ?
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
Принципа му е да се доизгарят изпаренията в мотора ,т.е. екология. Филтър ли? То там няма , но може да има един малък цилиндър помежду онзи клапан и блока , нещо като резервоарче за събиране на маслените капки . Когато е наред този клапан , при подаване на газ се създава малък вакуум ( от турбото ), този вакуум "дръпва" клапанчето и самия клапан затваря,в момента, когато се покачи налягането в картера , се отваря за момент и пак затваря до следващото покачване на налягането , когато блокира обаче , то остава отворено и тогава маслени изпарения и дори капки масло се засмукват от турбината и доизгарят във двигателя .
Този проблем проличава , когато се подгони колата на дълго с повече газчица , разхода на масло може да мине и литър на 1000км , а в градски условия с малко газ - няма го описания ефект или е слаб.
При теб не съм сигурен дали е тази причината , но нищо не ти пречи да го смениш превантивно , не вярвам да е мн пара ..
Купи го нов
Такова нещо не се купува втора потреба 
Този проблем проличава , когато се подгони колата на дълго с повече газчица , разхода на масло може да мине и литър на 1000км , а в градски условия с малко газ - няма го описания ефект или е слаб.
При теб не съм сигурен дали е тази причината , но нищо не ти пречи да го смениш превантивно , не вярвам да е мн пара ..
Купи го нов


- bangobango
- Мнения: 442
- Регистриран на: Пет 26 сеп 2008 22:59
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
Точно както го описа се случва, колега.
В града на 2-ра, 3-та с много малко газ няма димене, няма син пушек, нищо. Извън града като давам повече газ и на наклон под товар започва да пуши. Значи още утре ще задвижа нещата по смяната на този клапан и ще пиша за резултата.
В града на 2-ра, 3-та с много малко газ няма димене, няма син пушек, нищо. Извън града като давам повече газ и на наклон под товар започва да пуши. Значи още утре ще задвижа нещата по смяната на този клапан и ще пиша за резултата.
- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
Една снимка на клапана ,тук ограденото в червено да не се гледа снимката е от нета , клапана е отгоре на капака и се вижда мн ясно на снимката ( до червеното оградено вляво )
огледай как е гумичката отдолу на клапана, още преди демонтажа на стария , ако там има омасляване ,купи и нея ( няма инак да задържа добре вакуума и клапана заради нея може да стои отворен допълнително)
Последна промяна от samo_pechka на Чет 26 дек 2013 18:42, променено общо 1 път.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: Пасат Б5 АФН , моля за помощ !
Точно тоя клапан при АФН е евтин - 15 - 20 лева... докато при мен... сменя се целия капак на клапаните с нов и цената е... майко мила - 250+ лева...
- viktoris
- Мнения: 500
- Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
- Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Е тва клапан ли е .....то няма нищо вътре в него...
И това дето е от дясно на огрденото в червено аз го нямам ....но съм го виждал на много други ...да не е в него проблема ....Да не би то да задържа нещо вентилацията на картерните газове
И това дето е от дясно на огрденото в червено аз го нямам ....но съм го виждал на много други ...да не е в него проблема ....Да не би то да задържа нещо вентилацията на картерните газове

- samo_pechka
- Мнения: 8992
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Има клапанче вътре
имам едно старо заметено някъде , ако изскочи , ще го отворя и снимам .
А за другото, то е така нареченото Oil catch tank , то няма какво да му се запуши според мен

А за другото, то е така нареченото Oil catch tank , то няма какво да му се запуши според мен

Re: Пасат Б5 АФН син дим и разход на масло, но не винаги
Колеги я обяснете как по точно да запуша тези газове иаз имам сходен проблем
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: JMJ и 25 госта