Проблем с двигател 2.0 TDI BKD

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
bobsan
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем с двигател 2.0 TDI BKD

Мнениеот bobsan » Сря 21 мар 2007 11:20


Здравейте колеги, от около година карам Шкода октавия 2.0 TDi PD 140 к.с BKD който се монтира на много модели на VAG групата. Затова реших да се обърна за помощ към вас( Като по многобройна общност).
И така проблемът е следния - Още през първите 500км които изминах с новата си кола установих следния проблем. При по сериозно натоварване(Например веднага след като я взех отидох до рилския манастир там изкачването е сериозно) след като пристигнах - понеже знам че на турбото му е необходимо време да се охлади оставих колата да работи на празен ход когато излязох от нея чух странен шум от към двигателя по - точно отдолу вдясно , шума мога най близко да го определя като свистене на въздух но в такт с работата на двигателя все едно работи компресор за въздух.Като поработи около 5мин шума започна да заглъхва и постепенно изчезна. Също така установих че ако натисна съединителя шума се засилва.
Естествено понеже колата е в гаранция на другия ден отидох в сервиза. И естесвено по закона на мърфи когато отидох там (тогава още не бях установил че проблема се появява при по сериозно натоварване на двигатея и по висока външна температура) колата си работеше нормално. Сервизните инженери я прегледаха след като обясних подробно за какво става вапрос, ми казаха "няма и нищо карай".

Да де ама след няколко дни в софия времето се затопли 30 C и на един светофар чух същия шум веднага отидох в сервиза за да могат да го чуят и там. След оглед около 2 мин ми казаха " Ами май се чува от към турбото ще поръчаме ново и ще го сменим " . Изчаках около месец дойде есента смениха ми турбото , и аз спокоен посрещнах зимата докато преди няколко дни когато се затопли чух същия звук и изпаднах в ужас( все пак колата е нова ). И затвова реших да попитам имал ли е някай подобен проблем , или сеща ли се някой от какво може да е, тъй като според мен явно не е от турбото.

P.S Съжалявам за подробния разказ ама се бях разпалил.




batjoro
Мнения: 134
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот batjoro » Сря 21 мар 2007 14:35


Това, дето го чуваш, сигурен ли си, че не е вентилатора на радиатора?
Както казваш-появява се при висока околна температура и натоварване на ДВГ.


bobsan
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobsan » Сря 21 мар 2007 14:45


Сигурен съм, няма нищо общо.просто се чува шът-шът-шът-.... в ритъм с работата на двигателя.Като го изгася същото се чува за последните тактове докато спре да се върти


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Сря 21 мар 2007 15:22


Да не е съскане на ремък?


bobsan
Мнения: 38
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 10:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот bobsan » Сря 21 мар 2007 15:27


Ами за сажъление не е, знам как съска ремък.А и тук колкото е по горещо турбото толкова е по силен звука.
Аз си мисля да не е някой винтил от EGR системата.Обаче не съм наясно как точно функционира тази система.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Сря 21 мар 2007 20:38


Виж в съседната тема - много сходни ми се струват нещата.
Успех !



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: icko_stanev, milench0, tdi fen и 42 госта