Накратко, колата губи по много масло. Тъй като в момента, ми трябва, я карам така и й доливам. За сега е сменен захранващият маркуч с масло към турбината и това нещо отгоре, сепаратор го наричат, ако не се лъжа. Взел съм гарнитура за капака на клапаните, в комплект с гумичките на шпилките, да отметна поне още една причина, ако не е това, поне да има отправна точка Ники, като му я закарам следващия път. Въпроса е колко да стегна гайките на шпилките, срещал ли е някой по упътванията точни стойности за затягане или колкото може на очо (до късане и половин оборот на зад, дето има една приказка)?
П.П. Търсих в гугъл rocker/cam/valve cover tigthening torques, ама ми излиза всичко друго, не и това което ме интересува, форумната търсачка - същата работа
Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.
- samo_pechka
- Мнения: 9067
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.
Не мога да кажа точно колко , но имам върток тип "отверка" , слагам му камъче 10 и стягам с него , това е. Никога с него не съм имал случай на саморазвиване или скъсани резби.
Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.
samo_pechka написа:Не мога да кажа точно колко , но имам върток тип "отверка" , слагам му камъче 10 и стягам с него , това е. Никога с него не съм имал случай на саморазвиване или скъсани резби.
Аз по-скоро се притеснявам да не пренатегна и да деформирам гумичките, освен това пък ако е недостатъчно, ще протече вероятно, та за това питам.
П.П. Миналата година на мотора му сменям маслото. Стягам си аз колкото е по ръководство (38 Нм), ама ми се стори, че не му е добре. Викам си, чакай само леко да "скръцне" един път. Така скръцна, че направо се откина и после цял ден се занимавах с вадене на остатъка от пробката :D И за това вече всичко правя по книга (за мотора си взех от тия на Hayness ръководствата, ама за Пасатора - нямам), то няма застраховка, ама пак е някакво успокоение
- samo_pechka
- Мнения: 9067
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.
Ти не може да ги пренатегнеш . Там се стяга до упор, има си ограничител . Т.е. и да искаш повече да стягаш , най-много ще скъсаш шпилката , но не и да пренатегнеш гумичката.
Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.
samo_pechka написа:Ти не може да ги пренатегнеш . Там се стяга до упор, има си ограничител . Т.е. и да искаш повече да стягаш , най-много ще скъсаш шпилката , но не и да пренатегнеш гумичката.
т.е. с малката тресчотка 1/4 да го стегна колкото може и да не му се притеснявам :D
-
lion_heart002
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.
Там се стяга на 11 нютона,не повече,едвам,едвам се прикарва с други думи! От стягане хамалската имаш теч сега,понеже всичко се криви. Пробката за масло е на 25,това 38 е грешно,та си решил и още да стягаш...
25 е и на скоростната кутия. От глупост лесно става пакост.
25 е и на скоростната кутия. От глупост лесно става пакост.
Последна промяна от lion_heart002 на Чет 13 мар 2014 19:58, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 9067
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.
Стягаш леко до упор. Просто ще усетиш ,че е края на стягането
Щом с тресчотка ще стягаш- хвани я отгоре над главата и така стягай. То най-хубаво с вертикален върток тип отверка ....
Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.
lion_heart002 написа:Там се стяга на 11 нютона,не повече,едвам,едвам се прикарва с други думи! От стягане хамалската имаш теч сега,понеже всичко се криви. Пробката за масло е на 25,това 38 е грешно,та си решил и още да стягаш...25 е и на скоростната кутия. От глупост лесно става пакост.
38 е на мотора колега, под мотор имам предвид Хонда Ф2-ка :D
- hip-hopotam
- Мнения: 270
- Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.
samo_pechka написа:Стягаш леко до упор. Просто ще усетиш ,че е края на стяганетоЩом с тресчотка ще стягаш- хвани я отгоре над главата и така стягай. То най-хубаво с вертикален върток тип отверка ....
Най-точно казано!
А за пробките винаги с нова дифтунга и винаги с динамометричен ключ по предписание от АутоДата и до сега никога не ми е теквала пробка.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 74 госта