Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
soadfan
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 16 май 2010 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Мнениеот soadfan » Чет 13 мар 2014 10:12


Накратко, колата губи по много масло. Тъй като в момента, ми трябва, я карам така и й доливам. За сега е сменен захранващият маркуч с масло към турбината и това нещо отгоре, сепаратор го наричат, ако не се лъжа. Взел съм гарнитура за капака на клапаните, в комплект с гумичките на шпилките, да отметна поне още една причина, ако не е това, поне да има отправна точка Ники, като му я закарам следващия път. Въпроса е колко да стегна гайките на шпилките, срещал ли е някой по упътванията точни стойности за затягане или колкото може на очо (до късане и половин оборот на зад, дето има една приказка)?


П.П. Търсих в гугъл rocker/cam/valve cover tigthening torques, ама ми излиза всичко друго, не и това което ме интересува, форумната търсачка - същата работа




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9066
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Мнениеот samo_pechka » Чет 13 мар 2014 10:47


Не мога да кажа точно колко , но имам върток тип "отверка" , слагам му камъче 10 и стягам с него , това е. Никога с него не съм имал случай на саморазвиване или скъсани резби.


Потребителски аватар
soadfan
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 16 май 2010 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Мнениеот soadfan » Чет 13 мар 2014 19:04


samo_pechka написа:Не мога да кажа точно колко , но имам върток тип "отверка" , слагам му камъче 10 и стягам с него , това е. Никога с него не съм имал случай на саморазвиване или скъсани резби.


Аз по-скоро се притеснявам да не пренатегна и да деформирам гумичките, освен това пък ако е недостатъчно, ще протече вероятно, та за това питам.

П.П. Миналата година на мотора му сменям маслото. Стягам си аз колкото е по ръководство (38 Нм), ама ми се стори, че не му е добре. Викам си, чакай само леко да "скръцне" един път. Така скръцна, че направо се откина и после цял ден се занимавах с вадене на остатъка от пробката :D И за това вече всичко правя по книга (за мотора си взех от тия на Hayness ръководствата, ама за Пасатора - нямам), то няма застраховка, ама пак е някакво успокоение


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9066
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Мнениеот samo_pechka » Чет 13 мар 2014 19:27


Ти не може да ги пренатегнеш . Там се стяга до упор, има си ограничител . Т.е. и да искаш повече да стягаш , най-много ще скъсаш шпилката , но не и да пренатегнеш гумичката.


Потребителски аватар
soadfan
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 16 май 2010 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Мнениеот soadfan » Чет 13 мар 2014 19:43


samo_pechka написа:Ти не може да ги пренатегнеш . Там се стяга до упор, има си ограничител . Т.е. и да искаш повече да стягаш , най-много ще скъсаш шпилката , но не и да пренатегнеш гумичката.


т.е. с малката тресчотка 1/4 да го стегна колкото може и да не му се притеснявам :D


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Мнениеот lion_heart002 » Чет 13 мар 2014 19:52


Там се стяга на 11 нютона,не повече,едвам,едвам се прикарва с други думи! От стягане хамалската имаш теч сега,понеже всичко се криви. Пробката за масло е на 25,това 38 е грешно,та си решил и още да стягаш... :bowdown 25 е и на скоростната кутия. От глупост лесно става пакост.

Последна промяна от lion_heart002 на Чет 13 мар 2014 19:58, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 9066
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Мнениеот samo_pechka » Чет 13 мар 2014 19:55


Стягаш леко до упор. Просто ще усетиш ,че е края на стягането :smile Щом с тресчотка ще стягаш- хвани я отгоре над главата и така стягай. То най-хубаво с вертикален върток тип отверка ....


Потребителски аватар
soadfan
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 16 май 2010 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Мнениеот soadfan » Чет 13 мар 2014 20:56


lion_heart002 написа:Там се стяга на 11 нютона,не повече,едвам,едвам се прикарва с други думи! От стягане хамалската имаш теч сега,понеже всичко се криви. Пробката за масло е на 25,това 38 е грешно,та си решил и още да стягаш... :bowdown 25 е и на скоростната кутия. От глупост лесно става пакост.


38 е на мотора колега, под мотор имам предвид Хонда Ф2-ка :D


Потребителски аватар
hip-hopotam
Мнения: 270
Регистриран на: Нед 30 юни 2013 22:36
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B4 1Z стягане на капак на клапани.

Мнениеот hip-hopotam » Чет 13 мар 2014 23:29


samo_pechka написа:Стягаш леко до упор. Просто ще усетиш ,че е края на стягането :smile Щом с тресчотка ще стягаш- хвани я отгоре над главата и така стягай. То най-хубаво с вертикален върток тип отверка ....

Най-точно казано!

А за пробките винаги с нова дифтунга и винаги с динамометричен ключ по предписание от АутоДата и до сега никога не ми е теквала пробка.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта