Притежавам гореспоменатия Пасат Б5.5 2002г. 2.5TDI V6 4Motion (6-Stage Manual GearBox), Motor Type: AKN.
Маховика ми е здрав, но понеже понапомпихме колата с двойно повече коне/НютонМетри (може дори и повече...) възникна проблем със съединителя - чисто нов на SACHS + нов оригинален притискател отново на SACHS (240мм), изкарва 1000км максимум при разумно каране (без екстремни стартове) и изтърва, а изтърве ли веднъж ..... положението му мн. бързо се влошава. Всеясна е замяната му с изработен от тунер керамичен. Така и направих, НО възникна друг ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ! Появиха се невероятни блъскания (вибрации е много меко казано) в момента на полусъединител (който полусъединител също е меко казано, че съществува такова положение на педала... ) и дори след като потегля и отпусна педала на съединителя напълно, на 1-ва, 2-ра и 3-та скроост до 1500 оборота съществува това блъскане. Така автомобила не може да се кара, нещо ще се строши. Положих си пак нов феродов съединител от комплекта на притискателя за да мога да е карам без тези нежелани блъскания. Съединтиеля ест. не след дълго изтърва отново заради повишената мощност и усилие.
По пътя на логиката излиза, че тези блъскания се дължат на двумасовия маховик и самите пружини не са в състояние да издържат резките натоварвания от цилиндрите макар, че запазихме пружините на съединителя, т.е. наковахме керамика на стар мой съединител и там демпферните пружини си останаха (имам демпферни пружини в маховика и 6 броя на съединителя) => единствената промяна е материала от феродо към керамика и твърдата основа на която наковахме 5 керамични плочки. Също така излиза, че феродовия съединител винаги приплъзва до някаква малка степен и никога не е зацепил на 100% маховика с притискателя, защото с такъв нямам никакви блъскания, нито притраквания по време на движение, на празен ход, при палене нито при гасене се чуват дрънкания от маховика.... Но с керамичния дори без да подавам рязко гас или да желая да придам мощност на пътя и да се изтрелям. При нормално шофиране има невероятно блъскане. Явно тези резки флуктоации се получават и с феродовия съединител, но той приплъзва и не ги усещам. Пробвано е преди да сваля керамичния съединител мощността да се сведе до оригиналните 150к.с./310Нм -> никаква промяна относно нежеланите блъскания..... то така или иначе мощността се изменя над 1500об/мин.
Въпросите ми са:
- Правилна ли е логиката относно не 100%-товото зацепване посредством феродовия съединител и 100%-товото с керамиката ?
- Има ли вариант маховика да се завари и да стане едномасов (макар, че доколкото знам са 2 различни материала на двете маси - чугун и желязо) ?
- Ако няма вариант да се завари от какъв автомобил мога да ползвам едномасов без да трябва да се правят невероятни филми по преправяне дебелина на пакета, местене на вилки по скоростната кутия, подмяна на венци за стартер, отвори за сензора на обороти и така нататък.... ?
- Някой подменял ли е феродов с керамичен съединител и да си е оставил демпферния маховик ? Да сподели и сравним евентуално съвпадащи впечатления и проблеми (дори да не е същия мотор) ?
Благодаря предварително на компетентно отзовалите се!
