B5.5 2.5TDI V6 4Motion от демпферен маховик към обикновен ??

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

B5.5 2.5TDI V6 4Motion от демпферен маховик към обикновен ??

Мнениеот _Technics » Съб 04 яну 2014 2:10


Колеги, здравейте и Честита Нова Година на всички! Пожелавам ви повече време зад волана с усмивка, без ремонти! ;)

Притежавам гореспоменатия Пасат Б5.5 2002г. 2.5TDI V6 4Motion (6-Stage Manual GearBox), Motor Type: AKN.
Маховика ми е здрав, но понеже понапомпихме колата с двойно повече коне/НютонМетри (може дори и повече...) възникна проблем със съединителя - чисто нов на SACHS + нов оригинален притискател отново на SACHS (240мм), изкарва 1000км максимум при разумно каране (без екстремни стартове) и изтърва, а изтърве ли веднъж ..... положението му мн. бързо се влошава. Всеясна е замяната му с изработен от тунер керамичен. Така и направих, НО възникна друг ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ! Появиха се невероятни блъскания (вибрации е много меко казано) в момента на полусъединител (който полусъединител също е меко казано, че съществува такова положение на педала... ) и дори след като потегля и отпусна педала на съединителя напълно, на 1-ва, 2-ра и 3-та скроост до 1500 оборота съществува това блъскане. Така автомобила не може да се кара, нещо ще се строши. Положих си пак нов феродов съединител от комплекта на притискателя за да мога да е карам без тези нежелани блъскания. Съединтиеля ест. не след дълго изтърва отново заради повишената мощност и усилие.
По пътя на логиката излиза, че тези блъскания се дължат на двумасовия маховик и самите пружини не са в състояние да издържат резките натоварвания от цилиндрите макар, че запазихме пружините на съединителя, т.е. наковахме керамика на стар мой съединител и там демпферните пружини си останаха (имам демпферни пружини в маховика и 6 броя на съединителя) => единствената промяна е материала от феродо към керамика и твърдата основа на която наковахме 5 керамични плочки. Също така излиза, че феродовия съединител винаги приплъзва до някаква малка степен и никога не е зацепил на 100% маховика с притискателя, защото с такъв нямам никакви блъскания, нито притраквания по време на движение, на празен ход, при палене нито при гасене се чуват дрънкания от маховика.... Но с керамичния дори без да подавам рязко гас или да желая да придам мощност на пътя и да се изтрелям. При нормално шофиране има невероятно блъскане. Явно тези резки флуктоации се получават и с феродовия съединител, но той приплъзва и не ги усещам. Пробвано е преди да сваля керамичния съединител мощността да се сведе до оригиналните 150к.с./310Нм -> никаква промяна относно нежеланите блъскания..... то така или иначе мощността се изменя над 1500об/мин.
Въпросите ми са:
- Правилна ли е логиката относно не 100%-товото зацепване посредством феродовия съединител и 100%-товото с керамиката ?
- Има ли вариант маховика да се завари и да стане едномасов (макар, че доколкото знам са 2 различни материала на двете маси - чугун и желязо) ?
- Ако няма вариант да се завари от какъв автомобил мога да ползвам едномасов без да трябва да се правят невероятни филми по преправяне дебелина на пакета, местене на вилки по скоростната кутия, подмяна на венци за стартер, отвори за сензора на обороти и така нататък.... ?
- Някой подменял ли е феродов с керамичен съединител и да си е оставил демпферния маховик ? Да сподели и сравним евентуално съвпадащи впечатления и проблеми (дори да не е същия мотор) ?
Благодаря предварително на компетентно отзовалите се! :love.vwclub
Прикачени файлове
_DSC1091`.jpg
Керамичния съединител




Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: От демпферен маховик към обикновен B5.5 2.5TDI V6 4Motio

Мнениеот viktoris » Пет 10 яну 2014 16:55


Колега замислял ли си се дали стария ти феродов диск дето си наковал на него керамиката не е износен и пружините в него да са омекнали ....Това блъскане може и да идва от там,понеже керамиката до колкото съм чувал захапва от раз и не приплъзва по никакъв начин и всичко отива на пружините....и не само на феродовия но и на пружините на маховика...така си го предствям някак си...


iv4o_89
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 8:19
Автомобил:
Двигател:

Re: От демпферен маховик към обикновен B5.5 2.5TDI V6 4Motio

Мнениеот iv4o_89 » Пон 03 мар 2014 19:55


Хах този проблем на колегата с пасата го имах и аз със плътният маховик от 1з мотор даже само с 1 ремап и ва турбо (150кс има няма). Хора разберете че 4х4 кола с торсен дифф няма как да я карате без демфер. Хората са сложили от завода хем пружини на феродото хем демпфер,а ние искаме само с едни умрели пружини на феродото колата да е перфе няма как никога да стане това нещо ! Трябва колата да е излезнала сега от завода за да монесе тоя плътен маховик и тези НМ. Поне за сега няма човек намерил решение за колите 4х4 с торсен. Познавам човек който кара леон 4х4 300кс дизел АРЛ с плътен маховик ама халдекс не торсен система !


Потребителски аватар
dancing_niki
Скиора
Мнения: 2107
Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
Двигател: CASA
Местоположение: София

Re: От демпферен маховик към обикновен B5.5 2.5TDI V6 4Motio

Мнениеот dancing_niki » Вто 04 мар 2014 15:27


Пружините на маховика и съединителя могат ли да се сменят? Има много работилници които изработват пружини. Ако могат да се заменят направо си поръчай нови по-здрави.


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: B5.5 2.5TDI V6 4Motion от демпферен маховик към обикнове

Мнениеот _Technics » Съб 08 мар 2014 2:35


Решението на проблема с тресенето:
От експериментите до момента излиза, че dancing_niki в прав! Проблема е в пружините на съединителя + позаминал маховик (с по-големи луфтове от чисто нов сравнявано при поредното сваляне на скоростната кутия). Керамичния съединител зацепва на момента и пружините му идват много меки за тази остра графика на зацепване и започват да блъскат подбудени от образувалите се допълнителни луфтове в маховика.
Сега колата е със Sachs Performance -> там пружини на съединтиеля няма, няма и омекотяване между двата феродови диска. Полусъединител има, притискателя е много силен (доста по трудно се натиска педала на съединителя) за да държи описаните 550Nm+.
Керамичния съединител от снимката се продава, като съвет за колеги при евентуален интерес да се сдобият с него или последващи подобни начинания - да не се набутват като мен със скъпия Sachs Performance --> да се блокират тези пружини и проблема с блъскането ще отпадне! Ако маховика е заминал ще има леко прилашкване (НО Омекотено!) от самите образували се луфтове в него - както е при мен в момента, но това е нищо в сравнение с блъскането, което се образува и причината поради, която го свалих след 200км бробег и нензанието, че е било нжно само да се блокират пружините на самия съединителен диск с накована керамика. ;) Незнание е било и от този, който ми взе 500лв за да ми го изработи и после да каже "не може да има проблем, аз съм рпавил на толкова много коли - дори ижена ми акра с керамика и няма проблем! Е хубаво ама .... проблем има. Халал да са му тези парички, че се учи на моя гръб срещу не скромно заплащане от моя страна ;)


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: B5.5 2.5TDI V6 4Motion от демпферен маховик към обикнове

Мнениеот viktoris » Съб 08 мар 2014 21:56


Имаш ли представа как се блокират прожините


iv4o_89
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 8:19
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.5TDI V6 4Motion от демпферен маховик към обикнове

Мнениеот iv4o_89 » Нед 09 мар 2014 16:23


Аз нещо неразбрах какво си сложил и какво си махнал.Към автора би ли повторил пак.Разбрах че си махнал керамиката и какво си сложил и с какъв маховик си сега?


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 145
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: B5.5 2.5TDI V6 4Motion от демпферен маховик към обикнове

Мнениеот _Technics » Нед 09 мар 2014 18:36


Възможно е да не съм обяснил добре! Много бързах, а и главата ми мисли за 500 неща едновременно... уж се водя млад ама живота натиска :) ТА...:
Пъвроначално: колата си е карах със някакъв стар съединител+притискател. Вдигам конете - моментално изтърва (боксува съединтиеля).

После: Свалям скоростна кутия и решавам да си накова керамични плочки на оригиналния износен съединител за да държи повече коне. Речено сторено в допълнения слагам и чисто нов притискател, понеже стария беше брутално износен. Дефакто -> поставям керамичния съединител от снимката + нов притискател.
Резултат: Много силно блъскане при потегляне на задна, 1-ва дори и при превключване към 2-ра и 3-та скорост! Блъскането е силно и ще строши я кутия, я карета....

Изход от вибрациите: Свалям ск. кутия пак, махам керамиката, поставям чисто нов съединител ФЕРОДОВ и качвам ск. кутия!
Резултат: Никакви вибрации но съединителя не държи 500+ НютонМетра.

Решение: Сваляне скоростна кутия, покупка на Sachs Performance съединител+притискател.
Резултат: Никакви вибрации + не боксува съединителя и колата си отдава всичката мощ на асфалта!

Скъп Извод (извлечен след похарчване на 2500-3000лв. за експерименти): Блъскането е идвало от пружинките на съединителя, на който сме му наковали керамиката, ако пружините се блокират всичко ще е ОК (Ако и маховика ест. е ОК !!!).
viktoris: нямам идея, този който изработва (наковава) тези керамични съединители трябва да знае и може. Няма да е проблем със сигурност.


iv4o_89
!!!ИЗМАМНИК!!!
Мнения: 88
Регистриран на: Нед 27 апр 2008 8:19
Автомобил:
Двигател:

Re: B5.5 2.5TDI V6 4Motion от демпферен маховик към обикнове

Мнениеот iv4o_89 » Пон 10 мар 2014 18:02


Значи сега разбрах почти...в момента си с демпфера на 240мм + закса усиления със блокирани пружини на феродото.Ако е така този маховик ще му съкратиш живота. И ако може да кажеш кой ти ги блокира тези пружини ще е мн добре....


Потребителски аватар
viktoris
Мнения: 500
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 0:54
Автомобил: Passat 98 AFN Galaxy AHU 97
Двигател:
Местоположение: Монтана

Re: B5.5 2.5TDI V6 4Motion от демпферен маховик към обикнове

Мнениеот viktoris » Вто 11 мар 2014 1:33


Не са му блокирани пружините а усиления който е сложил е без пружини



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта