1z TDI демпферна шайба - смяна?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
the_fast_r1
Мнения: 70
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
Автомобил: Golf III 1.9 TDI
Двигател: 1z - 1996
Местоположение: Варна

1z TDI демпферна шайба - смяна?

Мнениеот the_fast_r1 » Чет 03 апр 2014 19:22


Здравейте колеги. Демпферната шайба почна да вие, когато е студен двигателя. След като позагрее - 5-10 минути и спира гадния шум. Имам желание да я сменя, но питах в един магазин за авточасти и ми казаха, че има няколко варианта и трябвало да премеря моята или да да им дам оригиналния номер. Само до уточня, че шайбата на динамото ми не е фрайлайфна, а е плътна! Динамото е 120A и ми казаха, че то допълнително може да товари. Автомобила няма климатик. Ремъка варти водната помпа и данимато. Сменял съм преди 6000 километра ролките, а ремъка е на няма и 600 километра, защото стария се скъса. Причината за това беше отвил се болт на шайбата на водната помпа и разхлабили се другите 2 болта. Шайбата биеше и ремъка беше се разбридал и в крайна сметка паднал от шайбите.

Сега въпроса ми е, към тези който са сменяли демпферна шайба на коляновия вал, какво точно да и меря на шайбата и каква е разликата. Ремъка е с 6 ребра. Малко не е възможно да демонтирам шайбата и да отида с нея до магазина да сравнявам, а то така сигурно е най-добре.

И още един въпрос има за смяната и. Трудно ли се сменя шайбата. Зная, че малката шайба, която при мен върти хидравликата се хваща с 4-ри болта да демпферната. По натам не ми е ясно... Благодаря много на отзовалите се с отговор.




Потребителски аватар
push
Мнения: 780
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
Автомобил: mk2
Двигател: 1.9 TD
Местоположение: София

Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?

Мнениеот push » Чет 03 апр 2014 19:28


4-те болта на шайбата за ремъка на хидравликата държат и демпферната към зъбното колело на ангренажа.


Потребителски аватар
the_fast_r1
Мнения: 70
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
Автомобил: Golf III 1.9 TDI
Двигател: 1z - 1996
Местоположение: Варна

Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?

Мнениеот the_fast_r1 » Чет 03 апр 2014 19:34


Тоест след като се развият - се свалят и двете шайби?


Потребителски аватар
push
Мнения: 780
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
Автомобил: mk2
Двигател: 1.9 TD
Местоположение: София

Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?

Мнениеот push » Чет 03 апр 2014 19:43


Да и остава ангренажното колело, което в случая няма да ти се налага да бараш :th_up

Последна промяна от push на Чет 03 апр 2014 19:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?

Мнениеот samo_pechka » Чет 03 апр 2014 19:44


Да. Но много добре ще се отрази и една тресчотна (фрайлауфна) ролка на динамото да сложиш след смяната на демферната.


Потребителски аватар
the_fast_r1
Мнения: 70
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
Автомобил: Golf III 1.9 TDI
Двигател: 1z - 1996
Местоположение: Варна

Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?

Мнениеот the_fast_r1 » Пет 04 апр 2014 20:56


Някой може ли да потвърди OEM номера VW: 028105243T - дали е точния код на демпферната шайба, за моя голф?


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?

Мнениеот drago_tr » Съб 05 апр 2014 10:08


samo_pechka написа:Да. Но много добре ще се отрази и една тресчотна (фрайлауфна) ролка на динамото да сложиш след смяната на демферната.

Задължително слагай фрайлайф ролка и всичко ще се успокои :th_up


Потребителски аватар
the_fast_r1
Мнения: 70
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
Автомобил: Golf III 1.9 TDI
Двигател: 1z - 1996
Местоположение: Варна

Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?

Мнениеот the_fast_r1 » Съб 05 апр 2014 12:44


drago_tr написа:
samo_pechka написа:Да. Но много добре ще се отрази и една тресчотна (фрайлауфна) ролка на динамото да сложиш след смяната на демферната.

Задължително слагай фрайлайф ролка и всичко ще се успокои :th_up


Без да сменям демпферна шайба ли? :rolleyes


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?

Мнениеот samo_pechka » Съб 05 апр 2014 14:23


samo_pechka написа:Да. Но много добре ще се отрази и една тресчотна (фрайлауфна) ролка на динамото да сложиш след смяната на демферната.

Твоята демферна вече е пътник , ще тр да се смени , но за да може да се поемат пулсациите при работата на мотора адекватно - ще е хубаво и фрайлауфна на динамото да се сложи.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?

Мнениеот drago_tr » Съб 05 апр 2014 19:13


От смяната на обикновената ролка с такава с фрайлауф нищо няма да загубиш. От личен опит и от отзиви за смяната и са само положителни :th_up


horsito
Мнения: 49
Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?

Мнениеот horsito » Нед 06 апр 2014 16:32


Иди при един стругар за 20 лева да ти я направи не демпферна както при мен и забравяш за случая. :)


Потребителски аватар
the_fast_r1
Мнения: 70
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
Автомобил: Golf III 1.9 TDI
Двигател: 1z - 1996
Местоположение: Варна

Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?

Мнениеот the_fast_r1 » Нед 06 апр 2014 17:13


horsito написа:Иди при един стругар за 20 лева да ти я направи не демпферна както при мен и забравяш за случая. :)


Може да не разбирам много колега, но щом е предвидена да е демпферна тази шайба, явно не е случайно! Според мен ако се замени със плътна шайба, после мъките ще бъдат още по големи. Като почнем от лагери на динамото, оптегача на ремъка, самия ремък и т.н. Вибрациите те ще ги отнесат...

За начало ще сменя само демпферната шайба. След време ще помисля и за шайбата на динамото!


Потребителски аватар
the_fast_r1
Мнения: 70
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
Автомобил: Golf III 1.9 TDI
Двигател: 1z - 1996
Местоположение: Варна

Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?

Мнениеот the_fast_r1 » Нед 13 апр 2014 19:30


Малко развитие по моята тема. Днес ходих на сервиз и сменихме демпферната шайба. Според майстора на старата щайба нищо и е нямало, но така или иначе бях купил новата и я сменихме. Интересно, че шума си остана... Махнаха и Г-образния оптегач и го смазаха с грес. Втулките му били добре.

В крайна сметка продължава да се чува присвирване - майстора се чудеше дали пък ремъка не е къс - но провери и си е точния размер. Също така му направи впечатление, че шайбата на водната помпа е "гладка" а не с канали. Това не е ли странно? Клиновидната страна на ремък да се "търкаля" по гладка шайба?!?!

Купих си и един спрей за ремъки на "Motip" - като пръскам по гърба на ремъка няма ефект, но от страната на каналите почти веднага млъква.
Търся да си обясня от какво свири този ремък, защото е много неприятно!!!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8994
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?

Мнениеот samo_pechka » Нед 13 апр 2014 20:21


Явно не е виждал Голф ТДИ :Mr Green Fun така си е шайбата на водната помпа , това е за модели без клима , при клима са за клиновиден ремък и се върти от шайбата за сервото . За свиренето , явно е от шайбата на динамото , как е на малко по-високи обороти , някъде след 1200 ? Вариант да пробвате с ремък на Континентал , за тях имам най-доброто мнение ( ползвам ги ) .
Или си сложи тресчотна ( фрайлауфна ) ролка на динамото .
П.п. не видях да си сложил нов ремък , ако е стария има вариант да са "изядени" каналите и вече не може да легне плътно по ролката на динамото и оттам да свири . Има ли "гумена" пепел по капачката на фара и отстрани по рога и филтърната кутия ?


Потребителски аватар
the_fast_r1
Мнения: 70
Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
Автомобил: Golf III 1.9 TDI
Двигател: 1z - 1996
Местоположение: Варна

Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?

Мнениеот the_fast_r1 » Нед 13 апр 2014 21:13


Ремъка е DAYCO и е на няма и 600 километра. Преди него бях с BOSCH, който е на не повече от 400 километра. Боша се разсфири и го смених с DAYCO, а преди ремъка бош бях пак със същия DAYCO, купен от същия магазин и с него нямах такива проблеми! Само, че както писах и в първия си пост, ремъка се "разбрида" и падна от шайбите, защото единя болт на водната помпа беше се отвил, а други те два се бяха разхлабили - съответно шайбата е играела и т.н. Интересен е факта обаче, че след последната смяна на ремъка проблема изчезна, но след 2-седмици пак почна да свири...

Шума се увеличава с оборотите - на тихи се чува по тихо, но към 1200 - 1500 оборота е направо нетърпим!

Последна промяна от the_fast_r1 на Нед 13 апр 2014 21:19, променено общо 2 пъти.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 63 госта