Здравейте колеги. Демпферната шайба почна да вие, когато е студен двигателя. След като позагрее - 5-10 минути и спира гадния шум. Имам желание да я сменя, но питах в един магазин за авточасти и ми казаха, че има няколко варианта и трябвало да премеря моята или да да им дам оригиналния номер. Само до уточня, че шайбата на динамото ми не е фрайлайфна, а е плътна! Динамото е 120A и ми казаха, че то допълнително може да товари. Автомобила няма климатик. Ремъка варти водната помпа и данимато. Сменял съм преди 6000 километра ролките, а ремъка е на няма и 600 километра, защото стария се скъса. Причината за това беше отвил се болт на шайбата на водната помпа и разхлабили се другите 2 болта. Шайбата биеше и ремъка беше се разбридал и в крайна сметка паднал от шайбите.
Сега въпроса ми е, към тези който са сменяли демпферна шайба на коляновия вал, какво точно да и меря на шайбата и каква е разликата. Ремъка е с 6 ребра. Малко не е възможно да демонтирам шайбата и да отида с нея до магазина да сравнявам, а то така сигурно е най-добре.
И още един въпрос има за смяната и. Трудно ли се сменя шайбата. Зная, че малката шайба, която при мен върти хидравликата се хваща с 4-ри болта да демпферната. По натам не ми е ясно... Благодаря много на отзовалите се с отговор.
1z TDI демпферна шайба - смяна?
- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?
4-те болта на шайбата за ремъка на хидравликата държат и демпферната към зъбното колело на ангренажа.
- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?
Тоест след като се развият - се свалят и двете шайби?
- push
- Мнения: 780
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
- Автомобил: mk2
- Двигател: 1.9 TD
- Местоположение: София
Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?
Да и остава ангренажното колело, което в случая няма да ти се налага да бараш 

Последна промяна от push на Чет 03 апр 2014 19:45, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?
Да. Но много добре ще се отрази и една тресчотна (фрайлауфна) ролка на динамото да сложиш след смяната на демферната.
- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?
Някой може ли да потвърди OEM номера VW: 028105243T - дали е точния код на демпферната шайба, за моя голф?
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?
samo_pechka написа:Да. Но много добре ще се отрази и една тресчотна (фрайлауфна) ролка на динамото да сложиш след смяната на демферната.
Задължително слагай фрайлайф ролка и всичко ще се успокои

- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?
drago_tr написа:samo_pechka написа:Да. Но много добре ще се отрази и една тресчотна (фрайлауфна) ролка на динамото да сложиш след смяната на демферната.
Задължително слагай фрайлайф ролка и всичко ще се успокои
Без да сменям демпферна шайба ли?

- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Демпферна шайба - 1z TDI - Смяна?
samo_pechka написа:Да. Но много добре ще се отрази и една тресчотна (фрайлауфна) ролка на динамото да сложиш след смяната на демферната.
Твоята демферна вече е пътник , ще тр да се смени , но за да може да се поемат пулсациите при работата на мотора адекватно - ще е хубаво и фрайлауфна на динамото да се сложи.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?
От смяната на обикновената ролка с такава с фрайлауф нищо няма да загубиш. От личен опит и от отзиви за смяната и са само положителни 

-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пет 18 сеп 2009 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ботевград
Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?
Иди при един стругар за 20 лева да ти я направи не демпферна както при мен и забравяш за случая. :)
- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?
horsito написа:Иди при един стругар за 20 лева да ти я направи не демпферна както при мен и забравяш за случая. :)
Може да не разбирам много колега, но щом е предвидена да е демпферна тази шайба, явно не е случайно! Според мен ако се замени със плътна шайба, после мъките ще бъдат още по големи. Като почнем от лагери на динамото, оптегача на ремъка, самия ремък и т.н. Вибрациите те ще ги отнесат...
За начало ще сменя само демпферната шайба. След време ще помисля и за шайбата на динамото!
- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?
Малко развитие по моята тема. Днес ходих на сервиз и сменихме демпферната шайба. Според майстора на старата щайба нищо и е нямало, но така или иначе бях купил новата и я сменихме. Интересно, че шума си остана... Махнаха и Г-образния оптегач и го смазаха с грес. Втулките му били добре.
В крайна сметка продължава да се чува присвирване - майстора се чудеше дали пък ремъка не е къс - но провери и си е точния размер. Също така му направи впечатление, че шайбата на водната помпа е "гладка" а не с канали. Това не е ли странно? Клиновидната страна на ремък да се "търкаля" по гладка шайба?!?!
Купих си и един спрей за ремъки на "Motip" - като пръскам по гърба на ремъка няма ефект, но от страната на каналите почти веднага млъква.
Търся да си обясня от какво свири този ремък, защото е много неприятно!!!
В крайна сметка продължава да се чува присвирване - майстора се чудеше дали пък ремъка не е къс - но провери и си е точния размер. Също така му направи впечатление, че шайбата на водната помпа е "гладка" а не с канали. Това не е ли странно? Клиновидната страна на ремък да се "търкаля" по гладка шайба?!?!
Купих си и един спрей за ремъки на "Motip" - като пръскам по гърба на ремъка няма ефект, но от страната на каналите почти веднага млъква.
Търся да си обясня от какво свири този ремък, защото е много неприятно!!!
- samo_pechka
- Мнения: 8994
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?
Явно не е виждал Голф ТДИ
така си е шайбата на водната помпа , това е за модели без клима , при клима са за клиновиден ремък и се върти от шайбата за сервото . За свиренето , явно е от шайбата на динамото , как е на малко по-високи обороти , някъде след 1200 ? Вариант да пробвате с ремък на Континентал , за тях имам най-доброто мнение ( ползвам ги ) .
Или си сложи тресчотна ( фрайлауфна ) ролка на динамото .
П.п. не видях да си сложил нов ремък , ако е стария има вариант да са "изядени" каналите и вече не може да легне плътно по ролката на динамото и оттам да свири . Има ли "гумена" пепел по капачката на фара и отстрани по рога и филтърната кутия ?

Или си сложи тресчотна ( фрайлауфна ) ролка на динамото .
П.п. не видях да си сложил нов ремък , ако е стария има вариант да са "изядени" каналите и вече не може да легне плътно по ролката на динамото и оттам да свири . Има ли "гумена" пепел по капачката на фара и отстрани по рога и филтърната кутия ?
- the_fast_r1
- Мнения: 70
- Регистриран на: Нед 06 яну 2013 23:44
- Автомобил: Golf III 1.9 TDI
- Двигател: 1z - 1996
- Местоположение: Варна
Re: 1z TDI демпферна шайба - смяна?
Ремъка е DAYCO и е на няма и 600 километра. Преди него бях с BOSCH, който е на не повече от 400 километра. Боша се разсфири и го смених с DAYCO, а преди ремъка бош бях пак със същия DAYCO, купен от същия магазин и с него нямах такива проблеми! Само, че както писах и в първия си пост, ремъка се "разбрида" и падна от шайбите, защото единя болт на водната помпа беше се отвил, а други те два се бяха разхлабили - съответно шайбата е играела и т.н. Интересен е факта обаче, че след последната смяна на ремъка проблема изчезна, но след 2-седмици пак почна да свири...
Шума се увеличава с оборотите - на тихи се чува по тихо, но към 1200 - 1500 оборота е направо нетърпим!
Шума се увеличава с оборотите - на тихи се чува по тихо, но към 1200 - 1500 оборота е направо нетърпим!
Последна промяна от the_fast_r1 на Нед 13 апр 2014 21:19, променено общо 2 пъти.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 87 госта